Interneto skelbimų svetainėse netrūksta automobilių, siūlomų už kelis šimtus ar tūkstantį litų, nors net iš nuotraukų akivaizdžiai matyti, kad tokia transporto priemonė vargu ar ilgai važiuotų - tai rūdys smelkiasi pro detalių sujungimus, tai stiklai suskeldėję, tai kėbulas aplamdytas. Pardavėjai ir patys neslepia, kad mašina nedrausta, o techninės apžiūros (TA) galiojimas seniai pasibaigęs.

Tačiau tokius automobilius dar bandoma įsiūlyti kaip visai neblogus, nors iš tiesų jie tinkami tik utilizuoti. Teisę utilizuoti transporto priemones turi daugiau kaip 200 įmonių. Jų sąrašas skelbiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. Bendrovės "Autofuroras" direktorius Arkadijus Pčiolkinas pasakojo, kad dažniausiai utilizuoti atvežami seni arba per avarijas sumaitoti automobiliai.

Tačiau stovintys automobiliai - ne didžiausia bėda. Kur kas grėsmingesni yra techniškai nesutvarkyti, bet vis tiek eksploatuojami automobiliai.

Technines apžiūras (TA) atliekančių įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis mano, jog dalis vairuotojų važinėja apgailėtinos būklės mašinomis dėl to, kad servisų paslaugos neretai kainuoja daugiau negu pats automobilis, o tikimybė patekti į policijos pareigūnų akiratį - labai maža.

"42 litai kas dvejus metus už TA - ne tokia suma, kurios vairuotojai negalėtų sumokėti. Problema ta, kad prieš patikrą automobilį paprastai reikia remontuoti, o tai gali kainuoti ir ne vieną tūkstantį litų", - pasakojo jis. Tuo metu bauda už važinėjimą neturint galiojančios TA rezultatų kortelės siekia vos 100-150 litų, todėl kai kurie vairuotojai nusprendžia rizikuoti. Tokių, anot G.Šlėderio, Lietuvos keliuose gali būti net apie 150 tūkstančių, dauguma - rajonų gyventojai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją