"Miltai tiek Lietuvoje, tiek Europoje jau yra mažo pelningumo verslas. Jų gamyba dabar vertinama kaip grūdų prekybos verslo forma. Pagal ilgalaikę bendrovės strategiją miltų gamyba liks mūsų baziniu produktu, o investicijos bus skiriamos didesnės pridėtinės vertės produktų - įvairių miltų mišinių, makaronų ir kitų gamybai", - Eltai sakė "Malsenos" generalinis direktorius Mindaugas Gedvilas.

Jo teigimu, su naujo Vievio malūno statyba ir rekonstrukcija ruginių bei kvietinių miltų bazinė gamyba yra iš esmės užbaigta, o dabar prasideda naujas etapas. Maždaug po 2-3 savaičių į Panevėžio bendrovę bus atvežta šveicariška "Buhler" kompanijos makaronų gamybos linija, kuri pirmuosius makaronus pradės gaminti jau liepos pabaigoje.

Investicijos į šią didžiausią Baltijos šalyse makaronų gamybos liniją sieks apie 6 mln. litų.

Naują produkciją, kaip ir dabartinius gaminius, numatoma tiekti ir į Latviją bei Estiją.

"Į liniją investuosime savas ir skolintas iš "NORD/LB Lietuva" banko lėšas. Dividendų šiemet akcininkams nemokėsime", - sakė "Malsenos" vadovas.

"Malsena" pernai pasiekė 75,24 mln. litų, arba 40,2 proc. didesnę apyvartą nei 2002 metais (53,656 mln. litų) ir uždirbo 1,196 mln. litų grynojo pelno - 40,4 proc. daugiau nei užpernai (852 tūkst. litų). Visuotiniame bendrovės akcininkų susirinkime, įvykusiame kovo 22 dieną, nutarta visą pelną investuoti.

Šiemet bendrovė planuoja pasiekti 80 mln. litų apyvartą ir uždirbti 3 mln. litų grynojo pelno.

Pasak M. Gedvilo, pirmąjį šių metų ketvirtį kvietiniai ir ruginiai miltai toliau brango. Tai lėmė bendrovės pajamų augimo tendenciją, tačiau pelningumo rodikliai išliko daugmaž stabilūs.

"Malsena" miltus mala Vievio ir Panevėžio malūnuose. Pastarasis specializuojasi į sudėtingesnių produktų - mišinių ir makaronų gamybą bei eksportą į Latviją. Didžiausias Baltijos šalyse Vievio malūnas orientuojamas į vidaus rinką ir Estiją.

Šiemet paleistas naujas ir rekonstruotas senasis Vievio malūnas leis "Malsenai" Lietuvoje padidinti užimamą rinkos dalį iki 50 proc., o Baltijos šalyse iki 25 proc. Šiuo metu "Malsena" užima apie 40 proc. Lietuvos ruginių ir kvietinių miltų rinkos.

Makaronų gamybos sektoriuje jos didžiausias konkurentas yra Kauno UAB "Gintarinis amžius" - dabartinis vidaus rinkos lyderis.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją