Emocionalus paprastumas

Ekonominė krizė žmones privertė savęs paklausti, ko ir kiek jiems iš tikrųjų reikia komfortiškam gyvenimui. Dar prieš keletą metų griežtos baldų formos ir neslepiamas medžiagų taupymas buvo laikomas arogancijos ir jausmo stygiaus ženklu. Šiandien - tai realios situacijos suvokimo požymis.

Kai namų aplinkoje reikia mažiau daiktų, prie jų prisiriši, pradedi labiau saugoti, vertinti ir kritiškai rinktis. Spręsdami, įsigyti ar ne, žmonės didžiausią dėmesį kreipia į daikto reikalingumą ir universalų pritaikomumą.

Žaisminga prabanga, lengvabūdiškas puošnumas vis rečiau sutinkami naujausiuose dizaino sprendimuose ir interjeruose. Pabrėžiamos natūralios medžiagos, tokios kaip oda, veltinis, medis. Spalvinėje paletėje vyrauja žemės spalvos ir jų deriniai, o dominuoja įvairiausi žalių spalvų atspalviai – nuo gelsvai žalios iki samanų.

Jaudinantis išgyvenimas

Šiuolaikiniam pasauliui reikia įvairių produktų su skirtingomis funkcijomis, pagamintų iš įvairių medžiagų ir, žinoma, įvairių formų. Modernios technologijos toliau diktuoja daugelį dizaino sprendimų. Dizaineriai bando įsivaizduoti, kas dar galėtų būti įmanoma, ieško įvairiausių problemų sprendimų, pasitelkę naujas gamybos technologijas ir medžiagas.

Ilgų ir kruopščių paieškų rezultatas – apgaulingai paprasti, intuityviai suvokiami, tačiau neįtikėtinai universalūs ir jaudinantys dizaino kūriniai. Dizaineriai kuria “apgaulingus” daiktus: kas vizualiai atrodo lengva ir trapu, iš tikrųjų yra sunku ir elastinga. Ir atvirkščiai - kas yra sunku ir kieta, išties pasižymi lengvumu.

Dizaino sprendimams būdinga elegancija, dominuoja kampuotos ir lankstytos formos. Vyraujančios spalvos – šaltai pilka, derinama su pelenų ir juoda spalvomis ir pagyvinama citrinos ir mandarino atspalviais.

Subalansavimas

Žmonės pavargo nuo reklamos brukamų tariamų dizaino ikonų ir ieško daiktų, kurie būtų arčiau jų kasdienio gyvenimo - naudingi pagalbininkai buityje ir patikimi draugai, padedantys įveikti iššūkius bei patirti mažus gyvenimo džiaugsmus.

Tokie daiktai gali būti ilgaamžiai ir suteikti žmonėms namų jaukumo pojūtį, nepriklausomai nuo to, kurioje globalaus pasaulio vietoje jis begyventų. Daiktai iš ūkininko sodybos, sendaikčių turgaus ar amatininko parduotuvėlės iš už kampo - tai ne prabanga ar egzotika, kuria reiktų didžiuotis.

Ši tendencija taip pat aiškiai sako, jog kiekvienas iš mūsų yra kūrybingas, todėl dizaineriai ir gamintojai vis labiau pasitiki vartotojų kūrybiškumu ir sugebėjimais. Madingos iš prigimties šiltos ir elastingos medžiagos, tokios kaip kamštis, avikailis, mohera. Spalvos – raudona derinama su kremine, geltona ir gelsvai ruda.

Pakeistas požiūris

Dizaineriai nevengia ieškoti naujų saviraiškos formų ir pasiūlo radikalius, kartais net kraštutinius rezultatus. Dizaineriai ne diktuoja, bet reaguoja į visuomenės nuotaikas ir norus. Jei yra žmonių, kurie, nuvarginti marketingo triukų, ieško asmeninio santykio su aplinka ir jį supančiais daiktais, visuomet bus tokių, kuriems niekada negana, kurie tik dar labiau išnaudoja stereotipus, eina trumpiausiu keliu nebijodami virsti pajuokos objektais.

Diskusijos apie tvarumą ir atsakomybę jų neveikia. Jie laviruoja tarp realaus ir virtualaus, tikrojo ir dirbtinio pasaulių, nebematydami tarp jų didelio skirtumo, ir pasikliaudami savo pojūčiais ir bandydami primesti jiems naudingas žaidimo taisykles. Tokiems irgi kuriamas dizainas. Ir tai nėra nei gerai, nei blogai. Didelis dėmesys skiriamas paviršiams – blizgiems ir matiniams, dominuojančios medžiagos – stiklas, metalas, plastikai ir jų deriniai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją