„Mūsų susirašinėjimai su įvairiomis institucijomis tęsiasi jau daugiau nei metus. Deja, argumentuoti prašymai atsimuša lyg į sieną – AB „Lietuvos geležinkeliai“, šią bendrovę kontroliuojanti Valstybinė geležinkelio inspekcija, Klaipėdos m. savivaldybė apsiriboja tik formaliais atsakymais ir nesivargina šios problemos spręsti“ , - sakė Girulių iniciatyvinės grupės narė Indrė Valionienė.

Giruliškių teigimu, problemos itin paaštrėjo prieš porą metų. Nuo 2008 metų rudens traukinių eismas pasidarė ne tik labai intensyvus ir triukšmingas (ypač dirginantis triukšmas yra naktį), bet ir nesaugus.

Pravažiuojančių traukinių greitis neleistinai didelis, įrengta geležinkelio pervaža yra be apsauginių atitvarų, geležinkelio bėgiai neatitverti nuo gyvenamųjų ir poilsio teritorijų garsą izoliuojančiomis sienelėmis, dideliu greičiu pravažiuodami gyvenvietę traukiniai signalizuoja po kelis kartus bei sukelia net už kelių šimtų metrų jaučiamą vibraciją.

Dėl šios priežasties nuolat keliamas leistinas garso normas viršijantis triukšmas, dideliu greičiu per gyvenamąją teritoriją lekiantys traukiniai kelia grėsmę gyventojų ir dviratininkų saugumui (Geležinkelio pervažą kerta dviračių takas), traukinių keliamas triukšmas daro nuolatinį neigiamą poveikį gyventojų sveikatai, gamtai. Be to, kartas nuo karto įvykstančios avarijos, kuriose būna sužaloti žmonės, verčia šį klausimą spręsti neatidėliotinai.

„Žmonės ne kartą kvietėsi visuomenės sveikatos specialistus, kad jie patikrintų triukšmo lygį ir įvertintų, ar jis neviršija normų. Klaipėdos m. visuomenės sveikatos centras konstatavo, kad traukinių triukšmas viršija įstatymais reglamentuotas normas, tai patvirtino ir Valstybinis aplinkos sveikatos centras. Tad kyla klausimas, kodėl į šią problemą iki šiol žiūrima pro pirštus?“ , - klausia I. Valionienė.

Traukinių keliamas triukšmas suvienijo giruliškius. Po prašymu, raginančiu atkreiptį dėmesį į susiklosčiusią padėtį, pasirašė septyniasdešim gyventojų. Gyvenvietės atstovai sako nepuoselėjantys vilties, kad traukiniai Girulius aplenks, žmonės tikisi, kad į šią probelmą bus pažvelgta iš žmogiškos pusės. Visame pasaulyje yra priimtina, kad traukiniai per gyvenvietes važiuoja nedideliu griečiu, be to triukšmą blokuoja specialios garsą sulaikančios sienelės. Tačiau apie tokias galimybes su giruliškiais nė nebuvo diskutuota.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją