Nemažą padangų rinkos dalį sudaro restauruotos padangos. UAB „Guminta“ technikos direktorius Juozas Kazlauskas pasakoja, kad šiuo metu padangų restauruojama žymai daugiau negu perkama naujų – restauruojama apie 70 proc. Firmos bando sutaupyti, todėl dažniausiai padangas atnaujina. Prasidėjus krizei, padangų paklausa sumažėjo, nes bankrutavo daug vežėjų įmonių. „Restauruotų padangų pardavimai auga, tačiau naujų padangų parduodama 40 proc. daugiau nei restauruotų,“- kalba UAB „Ratola“ direktorius Vaidas Vasiulis. Taip pat pastebima tendencija, kad smarkiai krito brangių padangų pirkimas, o pigių – išaugo.

Restauruotos padangos kaina

Padangų restauravimas finansine prasme yra labai reikšmingas. Atnaujintai padangai suteikiama vienerių metų garantija , o kaina sudaro 45—60 proc. naujos padangos kainos.

Restauravimas prasideda nuo vizualinės padangos apžiūros. Vėliau padanga keliauja į šerografą, kuriame tikrinama vidinė konstrukcijos dalis. Nusidėvėjęs padangos protektorius nuskutamas specialia įranga, ant nuvalyto ir paruošto karkaso tepami klijai ir dedama specialiai paruošta protektoriaus juosta. Tada padanga keliauja į autoklavą, kuriame esant aukštai temperatūrai protektorius susijungia su padanga. „Kai kurias padangas galima restauruoti 2-3 kartus. Kinijoje pagamintų padangų visai nerestauruojame“, – kalba J. Kazlauskas.

Restauruoti padangai vidutiniškai reikia apie 600–700 Lt. „Pavyzdžiui, padangos, kainuojančios apie 1000–1300 Lt restauravimas kainuotų maždaug 520–550 Lt. Restauruojant padangą galima uždėti norimą protektorių – karjerui, plentui ir t.t. Tiems, kurie važinėja į Skandinavijos šalis, specialiai gaminami žieminiai protektoriai,“ – pasakoja V. Vasiulis.

UAB „Autotrekas“ direktorius Vaclovas Gumuliauskas teigia, kad restauruotos padangos naudojamos trumpiau, tačiau restauruoti jas vis tiek apsimoka. Restauruota padanga galima įveikti nuo 200 iki 300 šimtų tūkst. kilometrų. Tai priklauso nuo to, kokia danga važiuojama.

Reikia atidesnės priežiūros

Kai kurie vairuotojai skundžiasi, kad jų darbdaviai itin mažai dėmesio skiria padangų būklei. Su nusidėvėjusiomis padangomis tenka važinėti ir tarptautiniais reisais.

V. Vasiulis pažymi, kad restauruojant vis dėlto padaroma broko. Naudojamos šiuolaikiškos technologijos, tačiau pasitaiko atvejų, kai padanga sprogsta. Sprogimas, anot jo, gali apgadinti ir pačią transporto priemonę, kuria važiuojama bei kitus automobilius. „Restauruota labiau nukenčia nuo perkrovos ir jai reikia atidesnės priežiūros“, – apibendrina J. Kazlauskas.

UAB „Vytaro transportas“ direktorius Ramūnas Račys pabrėžia, kad restauruotos padangos padeda sutaupyti, tačiau pastebi, kad važinėti su jomis reikėtų atsargiau.

UAB „BretaLita“ generalinis direktorius Algirdas Kairys sako, kad restauruotų padangų įmonėje nenaudoja. „Su restauruotomis būna daugiau problemų. Vairuotojai intensyviai dirba ir mes negalime sau leisti tokios prabangos“, – kalba A. Kairys.

Vežėjai patys renkasi, kokias padangas naudoti, tačiau turėtų nepamiršti rizikos. Vis dėlto sunkmečio sąlygomis dėl finansinių problemų vis dažniau žvilgsniai krypsta į restauruotas padangas. Primename, kad praėjusią savaitę dėl kritinės padangų būklės vilkiko vairuotojas latvis Panevėžio aplinkkelyje sukėlė avariją, kurioje žuvo du žmonės.