EK vertinimu, toks sandoris neturės esminės įtakos Senojo žemyno automobilių gamybos sektoriui ir konkurencijai jame, nes „Zhejiang Geely“ čia parduoda itin mažai savo produkcijos. „Volvo“ taip pat yra pernelyg mažas žaidėjas, kad net maksimaliai išnaudojant jo gamybos pajėgumus kam nors kiltų problemų.

Apie „Ford“ sprendimą parduoti „Volvo“ kinams pirmą kartą buvo paskelbta praėjusių metų pabaigoje, tačiau sandoris su „Zhejiang Geely“ pasirašytas tik 2010-ųjų kovą. Švedijos kompaniją kinai įsigijo sumokėję 1,8 mlrd. JAV dolerių. T.y. maždaug tris kartus mažiau, nei pats „Ford“ paklojo už kontrolinį „Volvo“ akcijų paketą 1999-aisiais. Deja, nuo 2006-ųjų pastaroji kompanija dirbo nuostolingai. Vien pernai „Volvo“ „minusas“ siekė 1,4 mlrd. dolerių.

Kinai skelbia planus pačiu artimiausiu metu į „Volvo“ investuoti maždaug 900 mln. dolerių. „Zhejiang Geely“ strategų skaičiavimais, tokios sumos turėtų pakakti tam, kad „Volvo“ prisikeltų naujam gyvenimui ir per porą ateinančių metų taptų pelninga. Auginti pardavimų apimtis tikimasi naudojantis Kinijos užnugariu, leisiančiu gerokai sumažinti gamybos savikainą. Kaip tik tam buvo pastatyta gamykla, kurioje per metus bus galima surinkti maždaug 300 tūkst. automobilių per metus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją