Atskirą juostą keleiviniams transportui įrengti siūloma centrinėse – Donelaičio ir Kęstučio gatvėse bei Savanorių prospekte nuo Gertrūdos iki Žemaičių gatvės. Teigiama, jog tai bus išvengta kamščių ir avarinių situacijų centre, nes lengviems automobiliams nereikės išsukti iš pirmos juostos aplenkiant autobusus, troleibusus ir maršrutinius taksi. Be to, kadangi maršrutiniai taksi dabar privalės važiuoti pirma juosta, jie nesukels avarinių situacijų kaip dabar, kai iš trečios, pamatę keleivį metasi į pirmą juostą.

Tačiau kai kurių eismo saugumo komisijos narių įsitikinimu Donelaičio ir Kęstučio gatvėse tokia juosta naudingos, bet įrengus ją įrengus Savanorių prospekte kamščių kaip tik padaugėtų, nes jau dabar sukant į kairę, į Jeruzalės skersgatvį, tenka palaukti penkių ar šešių automobilių eilėje. Iš lengvųjų automobilių atėmus vieną juostą kylant į kalną, pasukti į kairę nusileidusiems nuo kalno taptų dar sudėtingiau.

Lengvųjų automobilių vairuotojų nuomonės išsiskiria dėl tokios juostos. Vieni teigia, jog ir dabar lengvieji daugiausia važiuoja antra ar trečia juosta, todėl didelių pokyčių nebūtų. Kiti sako, jog jiems tektų daryti ratus, daug sukinėti, kitomis gatvėmis apvažiuoti tas atkarpas, kur padarytos pirmos juostos keleiviniams transportui – taip sugaištų daug laiko. Be to, problemų kiltų patenkant į Donelaičio – vieną pagrindinių miesto gatvių, mat sukant į Jeruzalės skersgatvį, jungiantį Savanorių prospektą su Donelaičio gatve, tektų palaukti nemenkoje eilėje.

Maršrutinių taksi įmonių atstovai sako, jog visuose Europos miestuose centras paliekamas visuomeniniam transportui, nes keleiviui patekti į miesto centrą svarbiau nei lengvajam automobiliui. „Lengvųjų automobilių vairuotojai gali palikti juos miesto pakraštyje, o į centrą atvažiuoti autobusu, kaip ir visame pasaulyje daroma“, sako UAB „Girobusas“ direktorius Gintaras Girkontas.

Eismo saugumo komisija siūlo vis dėlto atsisakyti juostą daryti nuo Gertrūdos iki Žemaičių gatvės, o pasirinkti atkarpą nuo Žemaičių iki kovo 11 - sios gatvės, mat čia daugiau eismo juostų, tad lengvųjų automobilių vairuotojai neliktų nuskriausti. Kitą savaitę komisijos nariai patys mikroautobusu išbandys tuos maršrutus, kuriuose siūloma diegti pirmąją juostą.

Šaltinis
Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją