Statistika rodo, kad per metus skundų dėl troleibusų vairuotojų darbo šiek tiek sumažėjo, tačiau kol kas negali būti tikras, kad, įlipęs į troleibusą, be nuotykių pasieksi namus.

Pagrindinė problema, kurią įvardija keleiviai - staigus greičio didinimas ir stabdymas.

„Nespėjai įlipti, o vairuotojas kiek gali spaudžia „gazą“. Aš tai jaunas, šiaip taip išsilaikau ant kojų, bet ką daryti senukams? Juk paprastai ne jauni ir stiprūs žmonės, o seneliai, moterys ir vaikai važinėja viešuoju transportu“, - sakė DELFI kalbintas studentiško amžiaus vaikinas.

Kita pašnekovė – dvimečio vaikučio mama, pasakojo, kad besilaukdama ypač vengdavo kelionių troleibusais.

„Kartą įlipau į pustuštį, galvojau, nereiks stumdytis, normaliai grįšiu namo, bet iškart pasigailėjau, nes vairuotojas pradėjo lėkti didžiausiu greičiu, o priartėjęs prie stotelės taip staigiai stabdė, kad netgi stipriausiai įsitvėrę turėklų vos nenudardėjo į priekį“, - pasakojo vilnietė.

Žmogus – ne mašina

Vilniaus mero pavaduotojui Romui Adomavičiui taip pat yra tekę lenktyniauti su troleibusais. „Kartais jie važiuoja tokiu greičiu, kad negali aplenkti. Veždamas žmones jis lenktyniauja su lengvąja mašina – tai nenormalu!“, - piktinosi savivaldybės atstovas.

Gal toks vairavimas, keleivių „tampymas“, spaudimas durimis – pasyvaus agresyvumo išraiška?

Pasak R.Adomavičiaus, tai labai tikėtina. „Vairuotojo elgesį lemia labai daug veiksnių, pradedant, kaip jis išsimiegojo, baigiant, ar jis šiandien valgęs“, – sakė DELFI pašnekovas.

Mero pavaduotojui antrino ir laikinasis bendrovės „Vilniaus troleibusai“ vadovas Jurijus Komarovas: „Kas žino, kodėl vairuotojai būna nervingi, gal šeimoje kas nors negerai, gal dar kažkas. Žinoma, jie neturėtų savo nuotaikų išlieti ant keleivių, tačiau juk žmogus yra žmogus, o ne mašina“.

Rašo skundus

Per dešimt 2008 metų mėnesių dėl netinkamo troleibusų vairuotojų darbo elektroniniu paštu bendrovei skundėsi 24, raštu ir telefonu – 47 žmonės.

Šiemet skundų kiek mažiau. Per tą patį laikotarpį elektroniniu paštu skundus atsiuntė 20 žmonių, raštu ir telefonu apie nemandagius vairuotojus pranešė 36 žmonės.

Pasak J. Komarovo, dalis pranešimų – nuolat dėl visko nepatenkintų žmonių skundai, tačiau dauguma – pagrįsti.

Dažniausiai priekaištų sulaukia troleibusų vairuotojai, kurie stotelėse neatidaro durų, neįleidžia ar neišleidžia keleivių, prispaudžia juos durimis, grubiai kalba.

Vairuotojams daugiausiai nepatogumų sudaro keleiviai, kurie, pirkdami vienkartinius bilietus, duoda per smulkius arba per stambius pinigus, todėl reikia ilgai gaišti skaičiuojant centus ar rankiojant grąžą.

Bijo papeikimų

Bendrovės „Vilniaus troleibusai“ vadovo teigimu, transporto kontrolieriai, tikrindami keleivių bilietus, turėtų atkreipti dėmesį ir į vairuotojų darbą, ar jie saugiai, mandagiai veža keleivius.

Nors „įdavinėti“ kolegas – negražu, pasak J.Komarovo, kai kurie apie pastebėtas negeroves praneša, nes supranta, kad nemandagūs vairuotojai kenkia įmonės ir visų joje dirbančių žmonių prestižui.

Paprašytas paklausti, kokios nuodėmės būdingos troleibusų vairuotojams, J. Komarovas minėjo tas pačias, dėl kurių skundžiasi keleiviai.

„Beje, ne visus prasižengusius drausmina finansinės sankcijos. Dalį vairuotojų labiau veikia administracinės nuobaudos – pastabos, įspėjimai ir papeikimai“, – sakė DELFI pašnekovas.

Priversti staigiai stabdyti

Pasak J. Komarovo, staigus stabdymas nepriklauso nuo troleibuso markės ir senumo. Ar jis važiuoja tolygiai, lemia vairuotojo profesionalumas.

„Tačiau ne visada ir vairuotojai kalti, kad reikia staigiai stabdyti. Nors keleiviai dažnai nemato priežasties, vairuotojai tik tokiu būdu gali išvengti autoįvykio. Tarp kitko, neretai tokiais atvejais salone važiuojantys žmonės krisdami susižaloja“, – atkreipė dėmesį laikinasis generalinis direktorius.

Pagal nuostatus, pagrindinis „Vilniaus troleibusų“ tikslas – teikti sostinės gyventojams ir svečiams saugaus, punktualaus ir dėmesingo keleivių vežimo ir aptarnavimo paslaugas.

Pirmasis troleibusas į reisą išvyksta 4.40 valandą ryto, paskutinis grįžta 24.10 val. nakties.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją