Pirmadienį susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas DELFI po pasitarimo Finansų ministerijoje sakė, kad lietuvių pareigūnų delegacija išvyks į pasienį, o artimiausiu metu gali tekti vykti į Maskvą.

Rusų spauda: gelbsti Sankt Peterburgo uostą

„Nezavisimaja gazeta“ rašo, kad skirtingai nei kiti Maskvos prekybiniai karai, naujojo konflikto pagrindas yra politiniai motyvai: tokiu būdu mėginama nukreipti prekybos srautus iš Baltijos šalių į Sankt Peterburgo uostą, kurio krovinių apyvarta šiais metais sumažėjo 25 proc.

Vilniaus reakciją ekspertai linkę vertinti kaip atsaką į nedraugiškus Maskvos veiksmus po to, kai Rusijos muitininkai informavo lietuvius kolegas apie Lietuvos krovinių gabentojų kontrolės sugriežtinimą.

Ekspertai pažymi, jog tokiu būdu Rusija mėgina padėti savo transporto kompanijoms. „Vos prieš metus krovinių apyvarta Sankt Peterburgo uoste viršijo uosto galimybes ir krovinius paprasčiau ir pigiau galima buvo gabenti iš Lietuvos ir Latvijos uostų, tačiau šiandien padėtis radikaliai pasikeitė, – pažymi kompanijos „Finekspertiza“ generalinis direktorius Agvanas Mikaelianas. – Dabar Sankt Peterburgo uosto krovinių apyvarta sumažėjo apytikriai 40 proc. Šiuos nuostolius reikia kažkaip kompensuoti, greičiausiai todėl ir buvo nuspręsta griežtinti krovinius gabenančių Lietuvos įmonių, kurios užkariavo rinką, kontrolės procedūras muitinėse.“

Su eilėmis nesieja

S. Dailydka DELFI tvirtino, kad rugpjūčio pradžioje panaikinta lengvata vienos gamyklos kroviniams nėra niekaip susijusi su Lietuvos vilkikų eilėmis Latvijos-Rusijos pasienyje.

„Galiu pasakyti, kad tai yra nesąmonė. Jokių atsakomųjų veiksmų nedarėme. Tiesiog viena gamykla ruošėsi vežti mažą kiekį ketaus, o kitos Rusijos gamyklos kėlė pretenzijas, kad jai buvo išimtinės teisės padarytos, todėl ir atšaukėme“, – sakė jis.

Rengiasi į Maskvą

Pirmadienį susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas DELFI po pasitarimo Finansų ministerijoje sakė naujesnės informacijos apie situaciją pasienyje neturįs.

„Negirdėjau tokios informacijos, kad patikra dar gali griežtėti. Ar procedūros šiandien yra sugriežtintos, nežinau, nes duomenys yra labai prieštaringi“, – sakė jis.

Viceministro teigimu, šios problemos kuravimą turėtų perimti Muitinės departamento vadovo pareigas einantis Jonas Miškinis, kurio vadovaujama delegacija pirmadienį turėtų važiuoti į pasienį aiškintis situacijos.

„Kai reikės važiuoti į Maskvą, o tai artimiausiu metu tikriausiai reikės daryti, žinoma, važiuos kito rango žmonės, bet tada važiuos iš kitų ministerijų“, – sakė R. Vaštakas.

Buvo atvykę specialiosios pajėgos

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ duomenimis, eilės Latvijos-Rusijos pasienyje tik ilgėja, o savaitgalį esą buvo formuojama atskira lietuviškų vilkikų eilė ne tik muitinės terminale, bet ir pasienyje.

„Linavos“ komunikacijos vadovas Gytis Vincevičius DELFI sakė, kad šiuo metu Terechovo-Burački pasienio punkte yra susikaupusi maždaug 350 vilkikų eilė. Tuo tarpu savaitgalį, anot jo, Rusijos muitinė, siekdama apsisaugoti nuo galimų neramumų, buvo išsikvietusi specialiąsias pajėgas, tačiau jų pagalbos neprireikė.

Oficialiai Rusijos muitinė skelbia lietuvių vilkikus sugriežtintai tikrinanti dėl padidėjusios kontrabandos mastų iš Lietuvos. Tačiau vežėjų atstovai tai vadina tiesiog pretekstu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją