Tokie draudimai yra numatyti antradienį Vyriausybės patvirtintame Reklamos įstatymo projekte.

Jei Seimas pritars įstatymo projekto nuostatoms, per televiziją bei radiją bus draudžiama rasinę, lyčių, religinę, tautinę neapykantą kurstanti bei žmogaus garbę ir orumą žeminanti reklama.

Įstatymo projekte taip pat numatyta, kad reklama turi būti aiškiai atpažįstama.

Klaidinančios ir lyginamosios reklamos (kai tiesiogiai ar netiesiogiai nurodomas reklamos davėjo konkurentas, jo prekės ar paslaugos) naudojimo kontrolę turės užtikrinti Konkurencijos tarnyba.

Šiai tarnybai teks aiškintis, ar klaidinanti reklama gali paveikti vartotojų ekonominį elgesį, ar ji nepažeidžia kito asmens galimybių konkuruoti.

Kitų draudimų bei reikalavimų vykdymo kontrolė bus patikėta Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai.

Ūkio viceministro Osvaldo Čiukšio teigimu, ši taryba ar jos pakviesti specialistai nuspręs, ar transliuojama reklama yra etiška ir padori.

Maksimali bauda už įstatymo pažeidimus - 20 tūkst. litų.

O.Čiukšys pripažino, jog atvejų, kai transliuojama neetiška ar klaidinanti reklama, pasitaiko retai. "Šis įstatymas reikalingas tam, kad tokių precedentų būtų išvengta", - sakė pareigūnas.

Įstatymo projekte yra numatyta, kad bendra reklaminių intarpų trukmė negali viršyti 20 proc. viso dienos programos laiko ir per vieną valandą negali būti ilgesnė kaip 15 minučių.

Priėmus įstatymą reklama negalės būti įterpiama į informacines, religinio turinio laidas, pamaldų transliacijas, taip pat vaikų laidas, kai jų trukmė nesiekia pusvalandžio.

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimo kompanijos "Gallup International", Tarptautinės reklamos asociacijos ir "Baltijos tyrimų" atliktos apklausos duomenys rodo, kad, 53 procentų Lietuvos gyventojų nuomone, reklamuojami produktai nėra tokie, kokių tikisi pirkėjai.

Pasak O.Čiukšio, Reklamos įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Europos Sąjungos reikalavimus bei derinant jį su Tarptautinės reklamos asociacijos Lietuvos skyriumi.