Iš tarpusavyje sujungtų penkiasdešimt guminių medžių šakas primenančių modulių jie sukūrė tikrą paukščių lizdą, bet iš tikrųjų – tai patogi sofa...

Nuo „Nest“ pradėjome neatsitiktinai, nes šis baldas – itin charakteringas šio kūrybinio dueto darbas. Kuo beužsiimtų „Tjep“ – produktų dizainu, baldais ar interjerais – jų projektuose konceptualios novatoriškos idėjos puikiai dera su inteligentišku funkcionalumu, vaizdinga elegancija, poetiškumu ir, žinoma, nemenka doze tiesiog įgimtos (savi)ironijos, kylančios iš kritiško ar šmaikštaus požiūrio į supantį pasaulį.

„Tjep“ solo smuikais griežia du žmonės. Frankas Tjepkema (štai iš kur kilo dizaino studijos pavadinimas) ir Janneke Hooymans. Susipažinę Eindhoveno dizaino akademijoje, jie nuo 2002 metų dirba kartu.

Dar apie juos žinome, kad Frankas Tjepkema vaikystėje su dideliu užsidegimu modeliavo raketas, ir perskaitęs Saint Exupery „Mažąjį princą“ baisiai nusivylė supratęs, jog kažkas gali keliauti kosmosu be raketų. O Janneke Hooymans vaikystėje mieliau iš tuščių pieno pakuočių statė Mies van de Rohe‘aus stiliaus architektūrines konstrukcijas nei žaidė su lėlėmis...

Kitus savo biografijų faktus dizaineriai pateikia itin lakoniškai, lyg jie nebūtų verti išskirtinio dėmesio, bet ar tikrai? Pavyzdžiui, Frankas Tjepkema yra mokęsis trijose aukštosiose mokyklose (žinoma, viena iš jų yra Eindhoveno dizaino akademija, vėliau keletą metų joje ir dėstė), 2001-2004 metais bendradarbiavo su BNO (mėnesinis Olandijos profesionalių dizainerių organizacijos leidinys), dirbo kompanijos „Philips Design“ strateginiu konsultantu... Dar būtų galima tęsti...

Ne mažiau kūrybinga ir įvairiapusiška yra ir Janneke Hooymans. Iki „Tjep“ ji dirbo su garsiuoju Marceliu Wandersu, vėliau kartu su Carlijn Kriekaard buvo įkūrusi nuosavą dizaino studiją „Zus & Zus“, o dabar dėsto Artemis mokykloje bei Amsterdamo Rietveldo akademijoje, be to, yra savo vaikų sukurtos drabužių linijos „Bizzy Business“ kūrybos direktorė...

Mūsų pagrindinis tikslas buvo kiek išsamiau pristatyti du „Tjep“ sukurtus interjerus. Pirmasis – itališkas restoranas „Fabbrica“ Roterdame. Šis interjeras 2006 metais buvo nominuotas Olandijos dizaino apdovanojimui. Vienas anoniminis lankytojas apie šį restoraną yra parašęs tokį komentarą: „Man patinka laiką leisti „Fabbrica“, tačiau maistas šioje kavinėje tikrai ne koks“. Ar galėtų būti dar geresnis komplimentas interjero autoriams...?

Šio restorano savininkai į „Tjep“ kreipėsi jau ne pirmą kartą. Prieš tai 2003 metais Janneke Hooymans ir Frankas Tjepkema sukūrė ne mažiau įdomų restorano „Praq“ interjerą, kuriame sumaniai panaudojo žaidybinius elementus, tačiau nepamiršo ir suaugusiųjų, kurie čia apsilankę pasijus kaip prašmatniame ir stilingame restorane.

„Fabbrica“ atsidarė XIX amžiuje statyto sandėlio, esančio Roterdamo uosto prieigose, patalpose. Nors interjero autoriai ir išsaugojo autentiškus konstrukcinius elementus, tačiau pavertė erdvę labai specifiška ir romantiška vieta, kurioje „būtų gaminamas malonumas jos lankytojams“.

Kadangi plotas nemažas, kaip tikrose fabrikų ar gamyklų valgyklose dizaineriai pastatė ilgus stalus ir suolus, tačiau nudažė juos žaismingomis rožine ir šviesiai žalia spalvomis, kokios dominuoja itališkose ledainėse. Krosnis įrengta milžiniškoje talpykloje, kuri, kad neatrodytų labai grėsmingai, buvo padengta itališka mozaika. Be žaidybinių elementų neapsieita ir šiame interjere – kaip teigia autoriai, įsimylėjėliams patalpos centre jie pastatė specialų „traukinuką“...

Dar vienas mūsų dėmesio nusipelnęs „Tjep“ projektas – Hilversume įsikūrusios radijo stoties „Radio 1“ interjeras. Jau vien dėl to, kad jį apžiūrėti galės nedaugelis. Į šį projektą „Tjep“ pažiūrėjo kaip į dar vieną smagų ir įdomų žaidimą.

Kūrybinis procesas virto tarsi vaikiška skaičiuokle, savotiška šarada. Pagal ją skaičius „1“ tapo pagrindiniu interjero elementu. Paklausykite: „Ką turėtų daryti vienetas kuriant „Radio 1“ interjerą? Viena aišku – vienetas turėtų būti panaudotas daugiau nei vienąkart...“.

Labiausiai dizaineriai galėjo pasireikšti poilsio kambaryje, kuriame vienetai dominuoja kaip pagrindinis stilistinis elementas. „Tjep“ nepatingėjo paieškoti variacijų vieneto tema ir kitur – pavyzdžiui, jūs galite atsisėsti ant paguldyto vieneto formos suolo... O štai studijoje stovi vienetas, kurio pagrindinė funkcija – šviesti ir, o kaip gi mes galėjome pamiršti – transliuoti muziką.