Ieškinio kaina – 15 milijonų dolerių. O kol kas muzikos kritikai Merę pripažino soul muzikos karaliene.

Atsitiktinė pažintis

Merė Džej Blaidž gimė 1971 metų sausio 11 dieną džiazo muzikanto ir medicinos sesers šeimoje. Merės motina buvo dievobaiminga, tačiau kartu ir didelė garbėtroška. Pamačiusi, kad dukra turi absoliučią muzikinę klausą, vilčių teikiantį vaiką kone jėga nutempė į bažnyčios chorą.

Kol Merės bendraamžiai žaisdavo kieme, mergaitė mokėsi giesmių. Šešiolikos metų ji pirmą kartą pabandė narkotikų ir apleido mokyklą. Giesmės nulėkė į šiukšlių krepšį, o jų vietą užėmė populiarios dainelės, kurias Merė mielai traukė karaokė baruose.

Viena jų Blaidž tapo lemtinga. Vieną vakarą su draugais atėjusi į mėgstamą karaokės barą, ji padainavo Anitos Beiker dainą „Caught Up In The Rapture“. Kaip ir visose panašiose istorijose, legenda byloja, jog tame pačiame bare „atsitiktinai“ lankėsi „Uptown Records“ vadovas Andrė Harelis.

Prodiuserį taip sužavėjo jaunosios Merės balsas, kad jis nedelsdamas su ja pasirašė kontraktą. Taip pat pasakojama, kad per vieną koncertą naktiniame klube neįprastas Blaidž balsas patraukė paties Šono Kombso dėmesį (anksčiau jis buvo žinomas kaip Pafas Dedis, dabar – Pi Didi). Jis ėmėsi globoti jaunąjį talentą ir iškart pradėjo rengti pirmąjį albumą. Tai buvo 1991 metais. Po kelių mėnesių plokštelė „What’s the 411?“ buvo baigta. Trumpiau nei per metus parduota per 3 milijonus egzempliorių.

Spaudos kerštas

Vis dėlto, nepaisant aiškaus publikos palankumo, muzikantai ilgai nepriėmė Merės Džej į savo gretas. Pernelyg jau ryški ta Bronkso paukštytė, o ir elgiasi iššaukiamai, vyriškai.

Tik po ketverių metų, 1995-aisiais pasirodė antrasis dainininkės albumas „My Life“. Tai buvo šiltos, švelnios dainos, labiausiai akcentuojančios dainininkės balsą. Pasikeitė ir dainų turinys bei muzika. Už šį albumą dainininkė buvo nominuota „Grammy“ premijai, laimėjo „Geriausios repo dainos“ nominaciją.

Tuo pačiu metu Merės Džej ir Šono Kombso santykiai vis labiau vėso, o galiausiai jie išsiskyrė. Norėdama nušluostyti jam nosį, Blaidž kaip finansų konsultantą pasisamdė garsų hiphopo prodiuserį Sjudžą Naitą, pasirašė kontraktą su „MCA Records“ ir pradėjo rengti trečią albumą.

Šį kartą albumas „Share My World“ pasirodė po dvejų metų. Nors buvęs prodiuseris garsiai prognozavo nesėkmę, albumas tapo hitu ir pirmą kartą atsidūrė pirmoje „Billboard 200“ eilutėje.

Tačiau per didelė publikos meilė dainininkei parodė ir kitą pusę. Gerbėjai apie savo dievaitę norėjo žinoti viską. Tenkindama jų norus, geltonoji spauda papylė gandų apie Merę Džej.

Jai priskyrė romanus su Niujorko narkotikų mafijos baronais, skandalus įvairiose įstaigose bei storžieviškus poelgius viešose vietose.

Ištekėjo slapta

1999 metais, pasirodant ketvirtajam albumui trumpu ir labai „kukliu“ pavadinimu „Mary“, Blaidž virto brandžia ekspresyvia artiste, turinčia stiprų gražų balsą ir tokį pat galingą blogų įpročių rinkinį.

Šį kartą Blaidž pasirinko klasikinį soulą, o muzikoje rėmėsi gyvosiomis legendomis Eltonu Džonu, Stivu Vonderiu ir Lorin Hil. Amerikos muzikos sąrašuose „Mary“ finišavo antra, pirmavo ritmenbliuzo reitinguose ir pateko į geriausių internetinių albumų dešimtuką.

2003 metų rugpjūtį pasirodė naujas dainininkės albumas „Love & Life“. Jį vėl prodiusavo Šonas Kombsas. Tai sukėlė naują gandų ir apkalbų bangą. Tačiau tiksliai žinoma, kad būtent Kombsas savo globotinei padėjo vėl įkopti į nacionalinių sąrašų viršūnes. Už albumą gauta kone dvigubai daugiau pinigų nei už ankstesnius. Be to, spaudoje pasirodė pranešimų, kad Merė Džej ketina tekėti.

Gerbėjai laužė galvas: kam užsispyrėlė Blaidž atiduos ranką ir širdį, kas taps laimingu išrinktuoju? Tačiau dainininkė tylėjo iki oficialios tuoktuvių ceremonijos. Ji įvyko gruodžio 7-ąją Blaidž namuose Nju Džersyje. Merės vyru tapo muzikos prodiuseris Kendis Isakas. Pasak jos, kadaise jis jai padėjo atsikratyti priklausomybės nuo alkoholio ir narkotikų.

Supykdė Madoną

Naujasis rimtos ištekėjusios moters, kuri atsikratė pražūtingų įpročių, įvaizdis dainininkei pradėjo duoti ilgai lauktų dividendų. Pats Stingas paprašė Merės Džej jam įrašyti dainą. Tai reiškė tik viena: pagaliau muzikos pasaulis galutinai pripažino dainininkę.

Tačiau dainininkės kelias ir dabar ne rožėmis klotas. Praėjusių metų pabaigoje Blaidž pateko į labai nemalonią istoriją. Pačios Madonos advokatai teismui padavė ieškinį prieš Merę Džej ir jos prodiuserius. Popdievaitei pasirodė, kad Blaidž atlikta daina „Not Today“, nuskambėjusi filmo „Kirpykla-2“ garso takelyje, labai panaši į jos hitą „Holiday“.

Jeigu teisėjai nuspręs, kad naujoji daina tikrai yra 22 metų senumo hito kopija, Blaidž turės sumokėti 15 milijonų dolerių kompensaciją. Sunku patikėti, kad Madoną skatintų banalus noras tokiu būdu užsidirbti. Spauda vis labiau linkusi tai įvardinti kaip savireklamą.

Nepaisant skandalų, Merės Džej Blaidž populiarumas didėja. Neseniai įvykusioje „Grammy“ ceremonijoje dainininkė už albumą „Breakthrough“ pelnė tris apdovanojimus - „Už geriausią ritmenbliuzo stiliaus albumą“, to paties stiliaus „Geriausios dainos“ ir „Geriausio ritmenbliuzo stiliaus kompozicijos moters vokalinio atlikimo“.