Trys juostelės ant treningų ar liaudyje lazeriais vadinamos smailėjančios „lakierkos“ pamažu užleidžia savo vietą garsiems ir puikiai žinomiems prekiniams vardams, lipinamiems ant visko – nuo apatinio trikotažo ir marškinėlių iki rankinių ir paltų. O svarbiausia – kuo didesnės D ir G raidės ant drabužių – tuo „blatnesnis“ esi.

Kopijos – iš Turkijos

Prakutę lietuvaičiai iš pradžių pradėjo masiškai atostogauti Turkijos kurortuose. Matyt ten šitų grožybių ir prisižiūrėta, mat tarp Europos ir Azijos įsikūrusioje šalyje žinomų prekės ženklų padirbinėjimas, o svarbiausia – dėvėjimas nuo galvos iki kojų – ypatingai populiarus. Užtenka praeiti bet kuria gatvele ir gali pagalvoti, jog visi vietiniai Turkijoje – milijonieriai, dėvintys Armani ar Versace produkciją.

Praėjo meteliai kiti ir... visos Lietuvos turgaviečių prekystaliai pradėjo lūžti nuo pigių Louis Vuitton rankinių ir Dolce&Gabbana odinių striukių!

Vienas labiausiai padirbinėjamų brand’ų pasaulyje - Louis Vuitton, apdainuotas Kanye West’o ir kitų garsenybių kūryboje. Rankinės, įvairūs kiti aksesuarai, kainuoja pasakiškus pinigus, o va, jų kopijų Lietuvoje galima įsigyti labai „papigiai“. Štai originalių Louis Vuitton rankinių kainos prasideda ties 1000 litų, o štai Turkijoje (ar Lietuvos turgelyje) galima įsigyti už maždaug 40 litų, priklauso, kiek pavyks nusiderėti.

Žemas lygis

Drabužių dizaineriai ir tie žmonės, kurie nors truputį domisi mados pasauliu, žino, kaip turi atrodyti garsių mados namų kūriniai. O tai, kad jų logotipai niekada nedengia pusės palaidinės ar striukės nugaros – net ir ne per labiausiai išprususiems mados specialistams suprantama. Todėl gatvėje žingsniuojanti merginą ar vaikinas su tokiais apdarais atrodo kiek juokingai, o gal netgi ir liūdnai.

Žinomos drabužių dizainerės Sandros Straukaitės nuomonė apie pigių ir nekokybiškų kopijų gamintojus, pardavėjus ir dėvėtojus - kategoriška: „Mano kaip kūrėjo požiūris į garsių dizainerių padirbinėjamus drabužius, aksesuarus yra neigiamas. Prasta nuomonė ir apie tuos žmones, kurie juos perka, kadangi jie daro pelną tiems, kurie gamina ir pardavinėja šias klastotes.”

Ne tik drabužiai, bet ir kvepalai

Turgaviečių prekystaliai tiesiog lūžta ir nuo „aukščiausios kokybės“ kvepalų buteliukų. Garsiausių firmų kvepalų pakuotę galima nusipirkti vos už dvidešimt litų (parduotuvėje jie kainuoja tris - keturis kartus brangiau). Valio! Kam mokėti brangiau už žymiai mažesnį kvepalų kiekį?

Tačiau viskas paaiškėja vos pauosčius išsirinktą prekę. Pasirodo, kvapas net nepanašus į originalo ir „nesilaiko” jis nė 10 - ies minučių. Tačiau turgavietėje pardavėja iškart paaiškina: „Tai - ne originalai, o kopijos, todėl ir kainuoja žymiai pigiau. Tačiau turime ir originalių! Gaila, kad tik mėginių pavidale, tačiau svarbiausia, kad pigiau nei parduotuvėje. Žmonės perka ir vienus, ir kitus, nors ir žino, kad tai – klastotė.“

Anglijoje – nemadinga

Sostinėje sutiktas anglas Adam’as pasakojo, kad Didžiojoje Britanijoje pirkti garsių firmų falsifikatus nėra madinga. „Pardavinėti kopijas yra nelegalu, netgi laikoma nusikaltimu. Sunku būtų ir rasti tokių vietų, kur galima įsigyti kopijų. Daugelis jaunų žmonių, norinčių atrodyti stilingai ir madingai, apsiperka tose parduotuvėse, kur pardavinėjami garsių firmų daiktai, tik daug pigiau, taip vadinamose išparduotuvėse.“

„Escada boutique“ parduotuvės konsultantė įžvelgė ir teigiamų dalykų prabangių drabužių bei aksesuarų rinkoje: „Nors parduotuvės asortimentas daugiau skirtas solidesnio amžiaus žmonėms, apsiperka ir jaunimas. Klientų parduotuvė turi tikrai nemažai. O kas svarbiausia, perka ne vien užsieniečiai, bet ir lietuviai.“

Kaip bebūtų, Lietuvoje nėra tiek daug žmonių, kurie gali sau leisti apsipirkinėti brangiausiose parduotuvėse. Tačiau ką bando apgauti tie, kurie traukia į Gariūnus įsigyti pigių kopijų? Nebent tik patys save...