Paskutiniosios šeštadienio kvalifikacijos minutės N.Haydenui nežadėjo nieko gero. Sesijos pabaigoje „Repsol Honda“ motociklininkas rikiuotėje buvo nustumtas į penktąją poziciją, kai tuo tarpu pirmojoje įsitaisė pagrindinis konkurentas dėl titulo – Valentino Rossi.

„Camel Yamaha“ lyderis prieš N.Haydeną iki šio etapo pirmavo aštuoniais taškais. „Daktaras“, galima sakyti, laikė titulą savo rankose, tačiau jis išslydo tikrąja to žodžio prasme...

Viskas prasidėjo nuo prasto starto. Į pirmąją vietą iškart po jo išsiveržė susižeidusį Sete Gibernau pakeitęs Troy Baylissas, paskui australą važiavo iš šeštosios pozicijos pakilęs Dani Pedrosa („Repsol Honda“), toliau sekė Lorisas Capirossi, Nicky Haydenas, Marco Melandri („Fortuna Honda“) bei Casey Stoneris („Honda LCR“).Valentino Rossi atsidūrė tik septintojoje vietoje. Beje, abu pretendentai į titulą prieš pirmąjį posūkį važiavo labai arti vienas kito, vos nesiliesdami motociklais.

N.Haydenas bei M.Melandri netrukus aplenkė varžovą iš „Ducati Marlboro“. Trečiajame rate D.Pedrosa tvarkingai praleido komandos draugą į priekį. Tad N.Haydenas jau važiavo antras, o V.Rossi – tik septintas ir atrodė, kad kova dėl titulo tik prasideda.

Tačiau ji baigėsi jau sekančiame rate – viename iš posūkių „Daktaras“ suklydo ir išslydo iš trasos. Su trasos personalo pagalba V.Rossi į ją grįžo tik dvidešimtas... Viskas, ką jam pavyko pasiekti – 13-toji pozicija. Gal kiek ir simboliška, kad būtent šiuo nelemtu skaičiumi italui baigėsi nesėkmių kupinas sezonas.

Žinodamas apie varžovą ištikusią nesėkmę, N.Haydenas perdaug nerizikavo. Aštuntajame rate praleidęs į priekį L.Capirossį, amerikietis finišavo trečias – to visiškai pakako pergalei bendrojoje čempionato įskaitoje.

Ketvirtas finišo liniją kirto čempiono komandos draugas D.Pedrosa. Toliau rikiavosi abu „Fortuna Honda“ ekipos nariai. Greitesnis šį kartą buvo M.Melandri, aplenkęs vietinės publikos palaikomą ispaną Toni Eliasą. Septintoji vieta atiteko Shinya Nakano („Kawasaki Racing“), o aštuntuką užbaigė Kenny Robertsas („Team Roberts“).

Čempionu tapęs Nicky Haydenas šiemet iškovojo dvi pergales, ant nugalėtojų pakylos iš viso lipo dešimt kartų. Amerikietis iškovojo tik vieną „pole“ poziciją, tačiau susumavus visų etapų geriausių ratų rezultatus tapo greičiausiu kvalifikacijos motociklininku, už ką buvo apdovanotas nauju „BMW Z4 M Coupe“ automobiliu. Nicky juo po trasą vežiojo šį savaitgalį varžybas stebėjusį krepšinio legendą Michaelą Jordaną.

Įtemptas ir netikėtumų kupinas sezonas baigėsi. Ateinantis žada būti dar įdomesnis. Būtent nuo kitų metų įsigalioja variklių darbinį tūrį nuo 990 iki 800 kubinių centimetrų apribosianti taisyklė, tad kuris gamintojas išsiverš į lyderio poziciją, visiškai neaišku. Pasikeitimai žadami ir komandų sudėtyse. Belieka laukti pavasario.

„MotoGP“ Valensijos GP rezultatai:

1. Troy Baylissas („Ducati Marlboro“) – 46:55.415.

2. Loris Capirossi („Ducati Marlboro“) – atsiliko 1.319s.

3. Nicky Haydenas („Repsol Honda“) – 9.230.

4. Dani Pedrosa („Repsol Honda“) – 12.065.

5. Marco Melandri („Fortuna Honda“) – 16.306.

6. Toni Eliasas („Fortuna Honda“) – 17.390.

7. Shinya Nakano („Kawasaki Racing“) – 19.329.

8. Kenny Robertsas („Team Roberts“) – 23.174.

„MotoGP galutinė sezono įskaita:

1. Nicky Haydenas („Repsol Honda“) – 252 taškai.

2. Valentino Rossi („Camel Yamaha“) – 247.

3. Loris Capirossi („Ducati Marlboro“) – 229.

4. Marco Melandri („Fortuna Honda“) – 228.

5. Dani Pedrosa („Repsol Honda“) – 215.

6. Kenny Robertsas („Team Roberts“) – 134.

7. Colinas Edwardsas („Camel Yamaha“) – 124.

8. Casey Stoneris („Honda LCR“) – 119.

Galutinė komandinė įskaita:

1. „Repsol Honda“ – 467 taškai.

2. „Camel Yamaha“ – 371.

3. „Ducati Marlboro“ – 356.

4. „Fortuna Honda“ – 344.

5. „Rizla Suzuki“ – 214.

6. „Team Roberts“ – 134.

7. „Kawasaki Racing“ – 129.

8. „Honda LCR“ – 119.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.