Skaitmeninio verslumo Lietuvos moksleiviai mokosi net penktoje klasėje

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė teigia, kad šiuolaikiniai moksleiviai su verslumu susipažįsta dar mokykloje. Visgi, anot jos, norėtųsi, kad verslumo kompetencijų jie gautų dar daugiau.

„Su verslu turėtų susipažinti visi, ne tik tie, kurie ateityje svajoja įkurti savo įmonę. Verslumo kompetencijų mums reikia kasdien. Taip pat svarbus ir finansinis raštingumas. Aš labai džiaugiuosi, kad Lietuva trečius metus sėkmingai plečia verslumo programą šalies mokyklose. Esame pirmieji pasaulyje, kurie jau penktų klasių moksleivius moko skaitmeninio verslumo“, – teigia A. Armonaitė.

Ji įsitikinusi – verslūs moksleiviai nenuginčijamai prisideda prie šalies ekonomikos stiprinimo. Verslumo kompetencijų išugdymas naudingas ir patiems mokiniams bei prisideda prie sėkmingos jų ateities.

Moksleiviai mokosi per patirtį

Apie praėjusių metų pabaigoje vykusią moksleivių bendrovių mugę „eXpo“ kalbama iki šiol. A. Armonaitė nurodo, kad tokio tipo renginiai – itin naudingi bei prasmingi.

„Šioje mugėje mokiniai gali parodyti, ką jie su mokytojais nuveikė. Į savo projektus jie įdeda daug darbo, galvoja idėją, ją vysto. Jie rengia verslo planą, finansinius skaičiavimus. Mugė – ta vieta, kurioje moksleiviai pristato savo darbą. Jie turi lipti ant scenos, pasakoti apie nuveiktus dalykus“, – privalumus vardija ministrė.

Rengdami projektą bei jį pristatydami moksleiviai išmoksta labai daug. Pašnekovė įsitikinusi, kad kartais tokių žinių vadovėlyje mokiniai tiesiog nerastų.

„Tai – lyg mokymasis per patirtį, bendradarbiavimą, kūrybiškumą. O juk tai – savybės, kurių reikia šiuolaikinėje ekonomikoje“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė A. Armonaitė.

Pristatė išskirtinės elektroninės svetainės idėją

Mokomosios mokinių bendrovės „Soci.lt“ įkūrėjas Alanas Azikijevas pasakoja, kad jis pats drauge su komanda pirmą kartą dalyvavo šioje mugėje. Vienuoliktokas teigia, kad renginys jiems paliko itin gerą įspūdį.

„Nustebome dėl žmonių kiekio mugėje. Dalyvavo daugiau kaip 100 skirtingų mokinių mokomųjų bendrovių. Mokiniai su verslų idėjomis atvyko iš visos Lietuvos, ne tik iš didžiųjų miestų. Jie pristatė pačias įvairiausias idėjas – nuo žvakių iki skaitmeninių technologijų“, – sako pašnekovas.

Drauge su komanda jis ir pristatė vieną iš skaitmeninių technologijų idėjų.

„Mano ir mano gero draugo Kornelijaus vystoma idėja – „Soci.lt“. Mūsų tikslas – centralizuoti savanorystės paiešką bei duomenų apsikeitimą tarp ne pelno siekiančių organizacijų, mokyklų, mokinių registrų ir švietimo ministerijos“, – supažindina vienuoliktokas.

Jis teigia, kad pats asmeniškai tikrai sutinka su visomis ministrės A. Armonaitės išsakytomis mintimis. Moksleivis džiaugiasi, kad mugėje įgyta patirtis buvo išties neįkainojama. Vos per vieną dieną jis bei kiti mokiniai iš visos Lietuvos galėjo labai daug išmokti ir patirti.

Sunkiausia užduotis – komandos subūrimas

Vienuoliktokas džiaugiasi, kad mugės metu susipažino su daugybe skirtingų žmonių, pasisėmė naudingų idėjų, išgirdo vertingų patarimų ir komentarų.

„Ši mugė tikrai buvo labai naudinga. Žinoma, pasitaikė ir sunkumų. Pavyzdžiui, man asmeniškai sunkiausia buvo, kaip ir realiame versle, suburti gerą komandą. Mokykloje mokinių ratas yra gana glaudus. O juk verslo sėkmė tikrai priklauso nuo geros komandos“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas pasakoja, kad jų komanda viso projekto metu keitėsi. Visgi pagrindiniai asmenys liko tie patys.

Didelį darbą atlieka ir mokytojai

Ekonomikos ir inovacijų ministrė A. Armonaitė teigia, kad Lietuvos moksleiviai yra labai kūrybiški, iniciatyvūs bei drąsūs.

„Tai įrodo ir mugė, apie kurią šiandien kalbame – joje dalyvavo 600 moksleivių, kurie nenorėjo, kad mugė pasibaigtų. Kadangi šioje mugėje gali apsilankyti visi norintys, tikrai kviečiu po metų vėl užeiti. Mugėje labai daug geros energijos“, – įsitikinusi pašnekovė.

Ministrė nurodo, kad kalbant apie mokinių verslumą, svarbūs ne tik jie, tačiau ir pedagogai, kurie ugdo moksleivius.

„Mokytojų mes taip pat turime nuostabių. Norėdami dalyvauti šioje programoje jie patys turi pereiti atskiras programas, pristatyti savo verslo idėjas, pereiti visus etapus, kaip tai daro moksleiviai, ir „išlipti“ iš komforto zonos“, – aiškina ji.

Anot A. Armonaitės, mokytojai šioje programoje neretai persikvalifikuoja, mokosi ekonomikos bei verslumo.

„Tai tikrai įkvepia. Mūsų tikslas dabar yra jiems padėti, kad tokių mokytojų būtų kuo daugiau. Ir nors dabar yra daug entuziastų, aš norėčiau, kad tai taptų masiniu reiškiniu. Turint tokių mokytojų tampa lengviau moksleivių kūrybiškumą nukreipti verslumo link“, – pabrėžia pašnekovė.

Ministrė teigia, kad šioje programoje svarbu tai, kad tiek mokiniai, tiek ir mokytojai gali daryti klaidų.

„Juk tikrame versle klaidos kainuoja pinigus. O čia tu gali suklysti ir bandyti iš naujo. Iš klaidų mes mokomės“, – įsitikinusi A. Armonaitė.

Planuoja internetinės platformos startavimą

Vienuoliktokas A. Azikijevas pasakoja, kad vystant projektą „Soci.lt“ jie su komanda šiuo metu nuolat bendrauja su ne pelno siekiančiomis organizacijomis.

„Bandome pritraukti kuo didesnį jų kiekį, kad kuo daugiau organizacijų prisijungtų prie mūsų projekto. Palaikome ryšius su Vilniaus miesto mokyklomis, kuriose artimiausiu metu planuojame ištestuoti mūsų platformą“, – teigia jis.

Mokinys nurodo, kad šiuo metu baigia bandomosios svetainės kūrimo darbus. Artimiausiu metu jis tikisi atlikti testavimus.

„Tačiau kaip ir nemažai kitų startuolių, susiduriame su žmogiškųjų išteklių problema. Šiek tiek stringame ties programavimo darbais, tačiau užtikrintai judame į priekį“, – džiaugiasi A. Azikijevas.

Jis paaiškina, kad šiuo metu jų komandą sudaro septyni žmonės. Vis tik tik vienas iš jų turi patirties dirbant su informacinėmis technologijomis, moka programuoti. Todėl kartais atlikti visiems darbams jiems tiesiog pritrūksta žmonių.

Ilgalaikę naudą kurianti programa

„Soci.lt“ vadovas pasakoja, kad jis pats asmeniškai dirbti pradėjo sulaukęs vos 12 metų.

„Nuo vaikystės žinojau, kad noriu turėti savo verslą. Esu išbandęs begalę projektų. Žinoma, daugybę jų tiesiog nepavyko dėl kompetencijų ir žinių trūkumo. Apie organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamą programą žinojau nuo dešimtos klasės, tačiau neturėjau galimybės jos išbandyti. Tačiau dabar man buvo suteikta tokia galimybė ir tuo aš labai džiaugiuosi“, – sako pašnekovas.

Moksleivis nurodo, kad ne visi nori būti verslininkais, tačiau šiame projekte bei mugėje galima išbandyti savo jėgas dirbant komandoje, galima suprasti, kaip veikia verslo procesai. Ši programa, anot jo, turėtų būti visose mokyklose. Ją išbandę visi gali suprasti, kuo nori būti ateityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją