Mažiau vargo – daugiau naudos

„Vaikui susirgus, konsultuotis nuotoliniu būdu, ypač jei tam naudojama vaizdą perduodanti platforma, dažnai yra daug patogiau ir naudingiau nei keliauti į polikliniką. Pavyzdžiui, poliklinika negali pasiūlyti tinkamo vizito laiko arba nėra galimybių skirti tokį vizitą kuo greičiau. Pasirinkta gydymo įstaiga gali būti tolokai, nepatogioje vietoje, tad ją pasiekti su sergančiu vaiku gali būti tikras vargas. Ypač tada, jei namuose yra daugiau sergančių vaikų arba kūdikis. Daugelį panašių sunkumų mamos puikiai žino“, – pranešime žiniasklaidai sako klinikų vaikams „Mama, aš sergu“ vaikų ligų gydytoja Indrė Plėštytė-Būtienė.

Vaikų ligų gydytoja atkreipia dėmesį ir į neretai pasitaikančią klaidingą nuomonę, kad konsultacija negalima, jei gydytojas neturi galimybės vaiką paliesti, neapžiūri jo „gyvai‘‘.

„Nuotolinių konsultacijų galimybės yra kone tolygios vadinamajai gyvai konsultacijai, kadangi gydytojui reikalinga ir labai dažnai pakankama informacija, kurią pateikia mama. Vadinasi, nuotolinė konsultacija yra puiki galimybė sutaupyti laiko atvykimui, gauti konsultaciją greičiau, nepaisant atstumo iki gydymo įstaigos. Nuotoliniu būdu pasikonsultuoti galima būnant bet kuriame pasaulio kampe, o ne viena sveikatos įstaiga siūlo tokias paslaugas ištisą parą bei savaitgaliais“, – aiškina dr. Indrė Plėštytė-Būtienė.

Kaip vieną nuotolinės konsultacijos naudų pediatrė įvardija ir galimybę išvengti infekcijų sveikatos įstaigoje, kurioje tikimybė užsikrėsti nuo sergančio vaiko yra didesnė nei kitur.

Pediatrės teigimu, įvertinus darbo laiką, kurį sugaišta vienas iš tėvų, veždamas vaiką į sveikatos įstaigą ir ten laukdamas eilėje, taip pat ir transporto išlaidas, nuotolinės mediko konsultacijos nauda įgytų ir finansinę išraišką. 2020 metais JAV atliktas tyrimas parodė, kad nuotolinės sveikatos paslaugų įtraukimas į vaikų priežiūrą ne tik pagerino pacientų ir šeimų pasitenkinimą, bet ir sutaupė išlaidas, sumažino apsilankymų greitosios medicinos pagalbos skyriuje.

Dėmesio: gydytojas lauks iš jūsų kuo daugiau informacijos

Dr. Indrė Plėštytė-Būtienė taip pat pastebi, kad nuotolinę pediatro videokonsultaciją pasirinkusios mamos kartais nerimauja, kad konsultacijos metu jų sergantis mažylis miegos ar bus pernelyg neramus, kad galėtų naudingai dalyvauti, nustatant sveikatos problemą ar skiriant gydymą. „Dalyvauti vaikui dažnu atveju nereikia. Reikalinga detali ir naudinga informacija. Be to, gydytojui gali būti pateikiamos sutrikimus atspindinčios nuotraukos ar vaizdo įrašai – tai būtų didelis privalumas. Pagelbėtų ir iš anksto pasiruošti užrašai apie vaiko savijautą, simptomus“, – aiškina vaikų ligų gydytoja.

Pasak dr. Indrė Plėštytės-Būtienės, nuotolinė pediatrų videokonsultacijų platforma tinka, vaikui ūmiai sukarščiavus, suslogavus ar atsiradus kosuliui – tam pakaktų kosulio vaizdo ar garso įrašo. Vaikui viduriuojant, jei neskauda pilvo ar vaikas nėra itin vangus, irgi pakanka nuotolinės konsultacijos. Šiuo atveju svarbiausia mamai išaiškinti, kaip stebėti vaiko būklę, į ką atkreipti dėmesį, kaip ir kiek girdyti skysčių ir kokią dietą paskirti. Vaiką ūmiai išbėrus gydytojui irgi užtektų pamatyti nuotrauką, surinkti ligos anamnezę ir paskirti tinkamą odos kremą, kad bėrimas išnyktų.

„Nuotoliniu būdu tinka konsultuoti visus vaikus, kurie serga lėtinėmis odos ligomis – atopiniu dermatitu, alergija ar panašiai, nes tuomet tik suderinamas gydymas, primenami ligos kontrolės principai ir pakanka tik pokalbio su tėvais“, – sako gydytoja.

Ką reikėtų žinoti, ruošiantis pediatro videokonsultacijai?

  • Pasiruoškite patikimą skaitmeninį prietaisą – išmanųjį telefoną, kompiuterį ar planšetę. Pasirūpinkite, kad jų baterijos būtų įkrautos, o pagrindas, ant kurio laikysite skaitmeninį prietaisą – stabilus.
  • Turėkite po ranka konsultuojančio gydytojo ar sveikatos įstaigos telefono numerį, jei interneto ryšys netikėtai nutrūktų.
  • Pasirinkite tinkamą, ramią, tinkamai apšviestą aplinką, kurioje galėsite ramiai pasikalbėti su gydytoju.
  • Turėkite prie savęs užrašus su pastebėtais vaiko negalavimų simptomais, o taip pat naudingus vaizdo ar garso įrašus.
  • Pasiruoškite informuoti gydytoją apie vaiko vartotus vaistus ir jo ligos istoriją.
  • Jei vaikas buvo gydomas kitose sveikatos įstaigose, konsultavotės su gydytoju ar buvo atlikti tyrimai – jei tik galite, pasiruoškite išrašus ir kitus dokumentus – jų gali prireikti.
  • Pasiruoškite jums rūpimus klausimus, kuriuos norėsite užduoti gydytojui.
  • Nepamirškite turėti rašiklio, popieriaus ar kitų priemonių, kurios leistų pasižymėti gydytojo rekomendacijas, patarimus, paskyrimus ir pan.


„Nuotolinė gydytojo konsultacija, ypač su vaizdo transliacija, yra labai panaši į apsilankymą gydytojo kabinete. Tikiuosi, kad ši konsultacijos forma daugeliui mamų bus tokia pat įprasta, kaip dabar jų darbe vykstantys nuotoliniai susitikimai ar susirinkimai. Svarbiausia – tinkamai pasiruošti pokalbiui su gydytoju ir, žinoma, nesitikėti, jog vaiko savijauta pagerės „čia ir dabar“, ypač jei tai yra lėtinis vaiko negalavimas. Yra galybė veiksnių, galinčių lemti kurį nors vaiko sutrikimą, tad reikėtų suprasti, kad sveikatai sugrąžinti ar jai pagerinti reikia laiko“, – primena dr. Indrė Plėštytė-Būtienė.

Medikė taip pat pastebi, kad yra atvejų, kai nuotolinės konsultacijos galimybe derėtų pasinaudoti kuo skubiau: kai vaiko būsena kelia nerimą, norisi specialisto komentaro bei gydymo, tačiau situacija nėra tokia kritinė, kad reikėtų vykti į ligoninės priėmimo skyrių. Be to, nuotolinė konsultacija padeda tėvams nusiraminti ir neskubėti kviestis greitąją pagalbą. Tyrimai patvirtina, kad labai daug tokių iškvietimų iš tiesų nėra reikalingi – medikų pagalba gali būti suteikta ir kitokiomis formomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją