Diskusijas keliantis klipas

„Mūsų vaikai iš tiesų nėra mūsų, kadangi visi mes – tik grandys begalinėje gyvenimo grandinėje, – kalba iš Kanados kilusi dainininkė neseniai pasirodžiusioje reklamoje. – Mums jie yra viskas, tačiau jiems mes tesame menka visatos dalelė.“

Toliau rodoma, kaip C.Dion įsilaužia į ligoninę ir įžengia į naujagimių skyrių. Jame – priešpriešiais išrikiuotos mėlynai ir rausvai aprengtų naujagimių lovelės.

Dainininkė Celine Dion
Mes ilgimės praeities, o jie svajoja apie ateitį. Galime padėti jiems žengti į priekį, tačiau kelią jie visada rinksis patys

„Mes ilgimės praeities, o jie svajoja apie ateitį, – toliau kalba C.Dion. – Galime padėti jiems žengti į priekį, tačiau kelią jie visada rinksis patys.“

Tai ištarusi, dainininkė nupučia nuo delno juodus ir sidabrinius blizgučius ir lytį ženklinantys kūdikių apdarai virsta naujais drabužėliais. Vienintelės visuose juose figūruojančios spalvos – juoda ir balta.

Tada prasideda humoristinė reklamos dalis: C.Dion aptinka apsaugos darbuotojai ir suima už įsilaužimą. Žvaigždės statusas niekaip negelbsti dainininkės nuo nusimatančios nakties kalėjime.

Šitaip klipe reklamuojama bendradarbiaujant su C.Dion įmonės „Nununu“ išleista nauja kūdikiams skirtų drabužių linija. „Nununu“ laikosi siekio supažindinti vaikus su minimalistiniu stiliumi. Jų pristatomų kolekcijų pavyzdžiai leidžia vaikams sužibėti ir išsiskirti, nesvarbu, kokio amžiaus jie būtų.

„Man visada patiko „Nununu“ ir jų idėjos. Juos pasirinkdami tėvai mezga su vaikais lygiateisį dialogą ir, ko gero, elgiasi protingai“, – sakė C.Dion, paklausta, ką mano apie vaikų auklėjimą.

Drabužiai su kaukolėmis

Specialiai naujai linijai skirtoje svetainėje „Celinununu“ pateikta siūlomų drabužių derinių. Juos kuriant buvo naudotos tik juoda, balta, pilka ir geltona spalvos. Daugelį modelių paįvairina paprastos figūros, pavienės raidės arba ištisa abėcėlė. Ant kai kurių drabužių puikuojasi kaukolės arba frazė „New Order“ (nauja tvarka).

Svetainėje taip pat labai aiškiai išreikšta propaguojama ideologinė nuostata, susijusi su nauju humanistiniu vaikų auklėjimu. Siūlomų gaminių linija tarsi išlaisvina vaikus iš tradicinių berniukų ir mergaičių vaidmenų ir suteikia jiems galimybę nuo vaikystės vadovautis lygybės principais ir grūdinti save kaip asmenybę, nepamirštant bendražmogiškos pagarbos.

C.Dion dėl tos reklamos veikiausiai jau sulaukė keleto kandžių pastabų ir pasistengė atsakyti kritikams per CNN duotą interviu.

„Žinutė, kurią mėginu perduoti, kalba apie tai, kad vaikus jūs auginate taip, kaip norite juos auginti, – sakė dainininkė. – Turite nuspręsti, kas jiems tinkama. Mes siūlome dar vieną būdą, kaip atsikratyti stereotipų.“

Nors patys drabužiai tikrai neatrodo deklaratyviai, o vien tai, kad vaikai mėgsta vienokias ar kitokias spalvas, vargu ar gali rodyti susitapatinimą su kuria nors lytimi, „Celinununu“ reklamos retorika labai primena pastaraisiais metais inicijuojamus projektus, kurių tikslas – nukreipti mažų vaikų dėmesį nuo natūralių skirtumų tarp berniukų ir mergaičių, visiškai jų neakcentuojant.

Šią vasarą BBC pademonstravo siužetą, kurio dalyviams – vaikų auklėtojams ir prižiūrėtojams – buvo atvestos berniukų drabužėliais aprengtos mergaitės ir atvirkščiai – mergaitiškai aprengti berniukai. Siužetas turėjo įrodyti, kad tada, kai suaugusieji nutaria pasiūlyti vaikams jų lytį neva atitinkančių žaislų, vaikai yra traumuojami. Kitaip nei BBC pasakojimas, moksliniai tyrimai rodo, kad pagrindinis veiksnys, lemiantis, kokius žaislus vaikai renkasi, yra biologinis.

Nepaisant takoskyros tarp lyčių naikinimo šalininkų samprotavimų, oponentai tikina, kad lytinio identiteto ignoravimas, mažų mažiausiai, yra visiškai nebūtinas, bet blogiausia, kad jis gali ir pakenkti. Viena vertus, akcentuojamas fenomenas, kurį vaikai šiaip ar taip išauga, bet kita vertus, kyla pavojus užmerkti akis į tikrąsias priežastis, lemiančias translyčiams individams būdingą polinkį į savęs žalojimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)