aA
Reklama nuomonės formuotojų kanaluose – vis dar yra vienas iš labiausiai pasiteisinančių klientų pritraukimo būdų. Nepaisant to, kad įmonės jau seniai naudojasi įtakdarių paslaugomis, iki šiol galima pastebėti nepažymėtos reklamos atvejų. Apie tai, kas atsakingas už nežymėtą reklamą ir kokią žinią tokia neatsakinga rinkodara neša vartotojui, kalbame su nuomonės formuotojų agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja ir vadove Laura Aleksandraviče.
Ką reikia žinoti, planuojant naudotis nuomonės formuotojų paslaugomis
Ką reikia žinoti, planuojant naudotis nuomonės formuotojų paslaugomis
© Organizatorių nuotr.

Visų pirma, kaip atrodo teisėtas įmonės ir įtakdario susitarimas?

Visais atvejais rekomenduojame su nuomonės formuotoju pasirašyti sutartį, kuri išeis į naudą ir nuomonės formuotojo, ir prekės ženklo labui. Rengiant sutartį, joje svarbu apsibrėžti šiuos punktus:

• komunikacijos pradžios data ir numatomas laikotarpis;
• komunikacijos kanalai, turinio vienetų apimtis ir formos;
• nuomonės formuotojo sukurto turinio, atvaizdo ir vardo panaudojimo sąlygos;
• nekonkuravimo laikotarpis – kiek laiko nuomonės formuotojas negalės bendradarbiauti ir rodyti tiesiogiai ar netiesiogiai konkuruojančių prekių ženklų, kokios sankcijos jam gresia, jei jis nesilaikys nekonkuravimo sąlygų (pavyzdžiui, mes numatome 1 mėn. nekonkuravimo laikotarpį po paskutinio įrašo viešimo ir 1000 Eur baudą už šio punkto nesilaikymą);
• turinio derinimo sąlygos – ar nuomonės formuotojas privalo suderinti turinį, prieš jį viešindamas, ir kokios sankcijos taikomos už nesuderinto turinio viešinimą;
• turinio neištrynimo sąlygos – kiek laiko nuomonės formuotojas įpareigojamas neištrinti ar nearchyvuoti praeityje publikuoto turinio;
• reklamos žymėjimo sąlygos ir atsakomybė už šio punkto nesilaikymą;
• konfidencialumo sąlygos ir atsakomybė už konfidencialumo sąlygų nesilaikymą.

Kaip dažnai pasitaiko atvejų, kad įmonės nėra linkusios žymėti reklamos?

Paslėpta reklama pagal LR Reklamos ir Visuomenės informavimo įstatymus yra draudžiama. Reklamą socialiniuose tinkluose prižiūri Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuri 2019 m. gruodį išleido reklamos žymėjimo socialiniuose tinkluose gaires.

Šios gairės numato, kad už reklamos žymėjimą yra vienodai atsakingas ir nuomonės formuotojas, ir prekės ženklas, tačiau, visgi, didesnė atsakomybė – tiek teisinė, tiek finansinė – tenka prekės ženklui. Reikalavimą žymėti reklamą patariame susiderinti sutartyje ir pasistengti užtikrinti, kad nuomonės formuotojas žymėjimą atliktų teisingai.

Laura Aleksandravičė (Arijaus Katausko nuotr.)
Laura Aleksandravičė (Arijaus Katausko nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Žvelgiant iš vartotojo pusės, jis, bet kuriuo atveju, supranta, kad nuomonės formuotojo atsiliepimas dažniausiai yra reklama, o tie nuomonės formuotojai, kurie sąmoningai vengia žymėti reklamą, daugumos vartotojų akyse laikomi nesąžiningais ir neatsakingais, tad rizikuoti neverta.

Ar pasitaiko atvejų, kad kažkas apskųstų nuomonės formuotoją, jo agentūrą ar jį samdančią įmonę dėl paslėptos reklamos?

Žinoma. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuolat gauna tokių skundų ir iš konkurentų, ir iš vartotojų. Ne tik dėl paslėptos, bet ir dėl klaidinančios, lyginamosios ar draudžiamos reklamos. Reikia nepamiršti, kad nuomonės formuotojų reklamai galioja tie patys reikalavimai, kaip ir kitoms reklamos priemonėms, todėl reikėtų atidžiai apgalvoti užduotį nuomonės formuotojui ir patikrinti, ar jo turinys atitinka sąžiningos, teisingos ir neklaidinančios reklamos principus.

Kokia atsakomybė laukia už paslėptą reklamą?

Bauda nuomonės formuotojui – 145-300 Eur, esant pakartotinumui – 300-560 Eur. Bauda reklamos užsakovui – iki 3 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 100 000 Eur, esant pakartotinumui – iki 6 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 200 000 Eur.

Kas už tai prisiima atsakomybę?

Reklamos žymėjimo gairės taikomos nuomonės formuotojams ir komercinės veiklos subjektams, kurių prekių ar paslaugų reklama yra skelbiama socialinėje erdvėje, tad vienoda atsakomybė tenka abiems, nors baudos yra skirtingo dydžio.

Ką dar turėtų žinoti įmonės, planuojančios naudotis įtakdarių reklamos paslaugomis?

Manau, svarbiausia šiame bendradarbiavime yra išsiaiškinti aiškius lūkesčius ir abiems pusėms partneriškai siekti tikslo.

Užsakymo nr.: PT_85169407

Projektas „Sustiprink Imunitetą“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Nuostabi Europos sala, į kurią šiemet lietuviai traukia šniūrais: dažną keliautoją pastūmėjo atsitiktinumas (95)

Laikais, kai kelionių kryptis diktuoja jau nebe tiek pomėgiai, anksčiau aplankytos šalys, o daliai...

Praėjus mėnesiui po karantino nutraukimo paskelbė ribą, po kurios vėl sugrįš ribojimai (275)

Vyriausybė jau planuoja grįžti prie tam tikrų ribojimų. Kokie jie bus ir nuo kada įsigalios,...

Roma Macijauskaitė | D+

Jau 10 metų Turkijoje gyvenanti psichologė Sigita: lietuvės tvirtesnės už pietietes, o vyrams yra ko pasimokyti iš turkų

Gyvendama Turkijoje Sigita Dabulskytė konsultuoja tiek turkus, tiek nuotoliniu būdu – lietuvius....

Mažo miestelio paplūdimyje lietuvis su latve atidarė puikią vietą pavalgyti: žmonių tiek, kad nusidriekia išalkusių eilės (19)

Nedideliame Latvijos miestelyje, Preiliuose, yra tokia žavinga vieta – „Pampūkas“. Ir tai ne...

„Sodros“ veiksmai vyrą šokiravo: netikėtai iš sąskaitos nurašė šimtus eurų, nors žadėjo kitaip (115)

Pirmadienį „Sodra“ gyventojus informavo, kad po karantino vėl atėjo laikas mokėti...

Žaidynių širdžių čempionė – vieną didžiausių sensacijų istorijoje pateikusi geniali matematikė (8)

Anna Kiesenhofer – geniali matematikė, atlikusi vieną iš labiausiai stebinančių žygdarbių...

Vengrijos čempionų barjeras Vilniaus „Žalgiriui“ buvo per aukštas (56)

Antradienį LFF stadione Vilniaus „Žalgiris“ atsakomosiose UEFA Čempionų lygos antrojo atrankos...

Orai stebins permainomis: po šilumos pliūpsnio galime sulaukti ir lietaus

Trečiadienio dieną Lietuvos orus lems ciklono pietinė dalis. Kartu su praeinančiu frontu formuosis...

Dar vienas karjeros vingis: kaip ir kodėl „Grizzlies“ lyderis Valančiūnas atsidūrė Naujajame Orleane? (56)

Devintąjį sezoną NBA lygoje pradėsiantis Jonas Valančiūnas jo išvakarėse bus priverstas...

Vladimiras Laučius. Hibridinio karo cirkas (385)

Dviejų agresyvių Spalio revoliucijos palikuonių – Rusijos ir Baltarusijos – kaimynystėje...