„Man mentorystė, pirmiausia, yra neatsiejama nuo nuoširdaus noro padėti, inicijuoti pokytį, įkvėpti, o taip pat tai ir noras kurti, dalintis išorine perspektyva ir prisidėti prie verslo bendruomenės stiprinimo.
Mentorystė suteikia galimybę susidurti su įvairiomis įmonių situacijomis ir jose ieškoti kūrybiškų sprendimų. Ši veikla man suteikia galimybę įgyti įvairiapusės patirties ir pažinti įvairius verslo modelius bei praktikas. Taip pat ši veikla padeda įgyti žinių, kurios padeda tobulėti asmeniniu ir profesiniu lygiu.
„Įmonės, veikdamos dinamiškoje ir konkurencingoje aplinkoje, susiduria su begale iššūkių, kurie mažiau patyrusiems verslininkams gali būti gana sudėtingi. Manau, kad įmonei itin svarbu turėti mentorių, kuris gali padėti įvertinti esamą verslo situaciją ir jo perspektyvas augimo požiūriu. Kitaip sakant, kuris gali padėti išsiaiškinti, kur verslas yra šiandien, ir kuris gali padėti inicijuoti pokyčius, kad įmonė subalansuotai augtų trumpuoju bei ilguoju laikotarpiais. Mentorius, susipažinęs su įmonės vidine virtuve, pirmiausia įmonei padeda situacijos vaizdą matyti iš skirtingų, daug platesnių kampų, o galiausiai padeda aiškiau suprasti esamas situacijas ir lengviau rinktis strateginius verslo vystymo žingsnius“, – sako mentorius A. Gricius.
Strateginio planavimo svarba, drąsa ieškoti
„Swedbank“ organizuojamoje „Verslo akademijoje“ A. Gricius padeda MB „Eksporto atradimai“, pardavėjų profesionalų komandai, orientuotai į pagalbą Lietuvos verslams, pritraukiant naujų klientų iš užsienio. Komanda suranda įmones eksporto rinkose, kurios yra potencialūs klientai, su jomis bendrauja, atstovauja savo Lietuvos įmonėms, derasi, pasirašo sutartis ir dirba su užsakymais.
Į klausimą, kokie įspūdžiai liko stebint tiek šį, tiek naujus verslus „Verslo akademijoje“, A. Gricius atsako, kad bendraujant su „Eksporto atradimų“ komanda bei stebint kitus projekto verslus aiškiai galima jausti ir matyti strateginio planavimo svarbą.
„Pastebiu, kad projekto dalyviai savo verslo aplinkoje daugiau įsitraukia į operacinių funkcijų vykdymą ir kuo aplinka dinamiškesnė, tuo mažiau lieka laiko strategiškai planuoti bei vykdyti verslo sveikatos diagnostiką. Kadangi šio projekto formatas taip sudėliotas, kad dalyvius priverčia grįžti prie savo verslo esmės ir atsakyti į svarbiausius strateginius klausimus, dalyviai analizuoja galimus strateginius žingsnius ir potencialias augimo galimybes, o tai projekto dalyvius atveda prie naujų tikslų ir efektyvaus jų įgyvendinimo“, – pastebi pašnekovas.
Paklausus, kuriose srityse mato didžiausius iššūkius, A. Gricius sako, kad, žiūrint bendrai į projektų dalyvių įmones, didžiausius iššūkius matantis įmonių ilgalaikių tikslų, plėtros krypčių ir strategijų nustatymo srityje. Čia trūksta aiškaus strateginio matymo, kas verslams padės išlaikyti konkurencingumą rinkoje ilguoju laikotarpiu, taip pat pardavimų ir rinkodaros srityse, čia potencialo augti ir plėstis matantis labai daug.
Stipriosios pusės yra naujų technologijų ir metodologijų taikymas procesų efektyvumui didinti ir verslo rezultatams gerinti. Taip pat procesų identifikavimas, kur ir kaip pagerinti verslo veiklos rezultatus.
„Bendraujant su „Eksporto atradimų“ komanda, labiausiai maloniai stebina drąsa ieškoti, diegti ir bandyti naujas verslo auginimo strategijas, arba, kitaip sakant, adaptacijos greitis. Per vieną strateginę sesiją aptarus naujo verslo modelio galimybes, nepraėjus net savaitei, iš šios komandos jau gaunu informaciją: „Buvo susitikimas su galimais partneriais, ieškome sąlyčio taškų, galvojame apie integracijas į pardavimo procesą.“ Tokios situacijos dar labiau didina motyvaciją ieškoti būdų ir dalintis įžvalgomis, kaip atrakinti šios komandos augimo potencialą.
Ne visada idealiai sutampa požiūriai, bet tai – normalu
„Konsultacijų metu tikrai turime įvairių situacijų – tokių, kuriose susitariame greičiau, ir tokių, kuriose išsiskyrus požiūriams reikia diskutuoti ilgiau, bet tai visiškai normalu, nes verslo aplinkoje tiek kompromisų paieškos, tiek derybos yra įprastas reiškinys.
Bendraujant, nors ne visada idealiai sutampa požiūriai, svarbiausia, kad šios situacijos abiem pusėm nekelia įtampos ir nepalieka emocinio kartėlio. Strategiškai apgalvotose konsultacijose visada siekiama efektyviai keistis informacija ir nė viena pusė nesiekia įtikinti kitos pusės savo sąlygų ir požiūrio teisumu, o tai padeda išvengti ginčų“, – sako A. Gricius.