Šiek tiek susipainiojau. Vieną dieną mėsainių karaliai triukšmingai skelbia apie išėjimą iš Rusijos rinkos, o kitą dieną jau girdime apie perregistruotas kitais pavadinimais bendroves ir susitarimus, kad kompanija galės vėl išsipirkti savo „parduotą“ verslą. Vieną dieną kokia nors mados industrijos gigantė išeina iš šios 145 milijonus žmonių turinčios šalies, o kitą jau giriasi, jog internetinė prekyba taip ošia ir bujoja, kad tos uždarytos kelios parduotuvės neturi jokios reikšmės. Tai kaip yra iš tikrųjų? Kas paliko Rusijos rinką, o kas tik garsiai skelbia galvojimą apie tai? Štai ką pavyko išsiaiškinti.
Iš pirmo žvilgsnio, viskas puiku. Sąrašai tų, kurie nenori tęsti savo verslo kruviną karą kariaujančioje šalyje, jau skaičiuoja tūkstančius pavadinimų ir vis auga. Jeilio universiteto registre jau daugiau nei 1200 žinomų vardų. Apie išėjimą pareiškia net tie, kurie anksčiau sakė, jog niekur neis. Tačiau juk išėjimas išėjimui nelygus. Jei tu tik laikinai uždarei parduotuvę ir pelnaisi iš internetinės prekybos – tai nesiskaito. Jei tu, žinodamas ką darai, laikinai perleidi savo verslą tarpininkui iš Rusijai giminingos šalies – tai irgi nesiskaito. Nesikaito ir kai tu paskelbi, kad išeini, bet nesakai nei kada, nei kaip. Dar kiti „stabdo investicijas“, „laikinai peržiūri įmonės veiklą Rusijoje“, „nutraukia reklamines kampanijas“ ar „atskiria Rusijos verslo dalį į atskirą bendrovę“.
Suprasti, ką tai reiškia, tikrai nelengva. Taigi trumpai peržvelgsiu įvairias industrijas ir mums žinomus ir Lietuvoje veikiančius prekių ženklus...