aA
Parašęs savo įžvalgas (apie tai, kad sostinėje vairuotojams trukdo per mažas leistinas greitis ir lėtapėdžiai vairuotojai – DELFI), tikėjausi, kad dauguma pritars mano mintims (logiška, kai 80 proc. elgiasi taip, kaip aš ir siūlau elgtis), bet kita pusė, nuolat pabrėžė, kad tik per tokius kaip „straipsnio autorius“ įvyksta avarijos ir tik dėl tokių „veikėjų“ tie ženklai atsiranda. Manau, jie nemato, kad patys pažeidinėja taisykles, jeigu elgiasi taip, kaip aprašo savo komentaruose. Kodėl?
© K. Cemnolonskio nuotr.

1. Kaip jau ir minėjau, KET nurodo laikytis dešinės eismo juostos, jeigu ji yra laisva, ir netrukdyti kitoms transporto priemonėms, važiuojančioms greičiau. Gerbiamieji, ne Jums spręsti, ar kitas važiuoja per greitai ar ne, kai jus lenkia. Turite laikytis dešinės, tai ir laikykitės. Kodėl jūs geresni, nesilaikydami vieno KET punkto, už tuos, kurie nesilaiko kito KET punkto (t.y. viršija greitį)?

Nereikia sakyti, kad važiuojate kairiąja juosta todėl, kad teks pasukti į kairę (po pusės kilometro). Lietuvoje tikrai nėra tokio intensyvaus ir didelio srauto, kad jūsų niekas nepraleistų. Visada praleidžiu tiek iš šalutinio, tiek iš dešinės eismo juostos važiuojančius vairuotojus, kurie rodo signalą. Kaip ir minėjau, manau, kad problema – kultūroje, o ne ten, kad kiti važiuoja greičiau už jus. O kultūros dažnai trūksta tiek važiuojantiems greičiau, tiek lėčiau. Čia tas pats, kas sakyti, kad jei vairuoja BMW, tai tavęs nepraleis, o jei „Ford“ – praleis. Esmė ir problemos slypi mumyse.

2. Nemanau, kad leidžiamas greitis yra per mažas visur Vilniuje, daugumoje vietų esamas 50 km/h leidžiamas greitis yra tikrai logiškas sprendimas. Didesnė problema yra Geležinio vilko, Ukmergės, Kalvarijų gatvėse, taip pat, žinoma, aplinkkelyje. Kitaip tariant, tos konkrečios vietos, kur srautas juda nuolatiniu greičiu ir tas greitis yra didesnis nei leidžiamas, bet dėl to nesusidaro papildomų problemų ir, mano galva, nepadidėja avaringumas.

Manau, kad važiuodami lėčiau nei leidžia greičio apribojimas, jūs trukdote eismui. Taip, KET nurodo esant prastoms oro sąlygoms važiuoti į jas atsižvelgus, bet jeigu viskas yra gerai, KET taip pat nurodo, kad kai už jūsų susidaro automobilių kolona, jūs privalote pasitraukti kuo labiau į šoną ir/arba sustoti praleisdami susidariusią koloną už jūsų (negalioja, jeigu jūs sukate į kairę arba norite apsisukti).

Ar tie, kurie važiuoja 80 km/h, nors leidžiama 90 km/h, taip elgiasi? Ir vėl jūs neviršijat greičio ir nepažeidžiat vieno iš KET punktų, bet kai kuriais atvejais pažeidžiat kitą. Dažnai jūs pažeidžiat iš karto 2 KET punktus (nesilaikote važiavimo dešine puse ir važiuojate lėčiau, nei tai leidžia kelio ženklai taip trukdydami eismui). Čia nekalbu apie 2 m. stažo neturinčius vairuotojus (nors jiems aš jokių apribojimų netaikyčiau, bet čia kita tema).

3. Buvo komentarų, kad padidinus leistiną greitį vyresnio amžiaus žmonės gali „nebesuspėti“ su srautu, todėl gerai yra riboti greitį.

Gerbiamieji, juk tam yra medicininė apžiūra. Jeigu žmogus prastai jaučiasi ar yra kitų veiksnių, kurie trukdo tinkamai valdyti transporto priemonę, KET nurodo, kad jūs negalite sėsti už automobilio vairo. Automobilių su galingais varikliais taip pat nereikia, norint įsibėgėti iki 50 km/h greičiau nei per 20 sekundžių. Niekas nesako, kad reikia tarsi lenktynėse vos užsidegus žaliai šviesai didinti apsukas ir ratams prasisukus šauti į priekį.

Visi, kritikuojantys tuos, kurie važiuoja didesniu greičiu nei leistinas, ar tikrai patys laikotės eismo taisyklių? Ar jūs manote, kad tos, kurių nesilaikote, ne tokios reikšmingos?

Kas sakė, kad geras pasiūlymas yra mažinti greitį iki 30 km/h, kad nebūtų jokių žalių rodyklių, kažkodėl neatsižvelgia į tų šalių, kuriose taip yra ar pasiūlyta, kad būtų, judėjimo srautus. Ten tankiai apgyvendintos gyvenvietės, o Lietuvoje važiuoji pro kaimelį, kur kas 100 m sustatyti „gulintys policininkai“, greitis ribojamas iki 40 km/h, o kaimelyje nematyti nė gyvos dvasios. Daug yra niuansų, kuriuos norintys mato, o nenorintys užmerkia akis ir tik garsiai rėkia „mažinti greitį“, „0 promilių“, „bausti“, „drausti“, „atimti“, bet ne iš esmės spręsti problemą...

Pabaigoje noriu pasakyti, kad nevengiu susimokėti baudų už greičio viršijimą (turėdamas 12 m. vairavimo stažą esu gavęs 3 baudas už tai), o į eismo įvykius nesu patekęs. Tad prieš teisdami kitą, pagalvokite, ar patys viską darote pagal taisykles. Yra daug logiškų ir gelbėjančių taisyklių tam tikromis situacijomis, tačiau yra ir absurdiškų, apie kurias reikia kalbėti ir rasti bendrą sprendimą, o ne pyktis tarpusavyje.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad pagal KET, vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.

Papasakokite savo patirtį! Jūsų minčių laukiame žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt:

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Šauktinio mergina negali tylėti: neįsivaizduoju, kaip reiks išsilaikyti jam išėjus tarnauti (522)

Žinoma, čia susirenka žmonės paverkti, papykti ir susikrauti į save neigiamas emocijas. Aš taip...

Vestuvėse užduotas svečio klausimas apie jaunąją suglumino – salėje kelias sekundes įsivyravo tyla (846)

Šiais laikais susituokus išsiskiria kas antra pora ir šis skaičius nuolat kyla. Santuoka XXI...

Jei esi „kitoks“, Lietuvoje tau ne vieta: nejaugi teks rinktis emigracijos kelią? (143)

Kiekvieną dieną man tenka išgirsti tam tikrus negatyvius komentarus naujienų portaluose ar...

Įvardijo kokį punktą reikia keisti KET, kad būtų išvengta rodyklių chaoso: nebereiktų papildomų išlaidų (54)

Ištaškėme šimtus tūkstančių eurų žalių rodyklių nuėmimui, kol supratome, kad padarėme...

Top naujienos

Specialistai „depresyviausią pirmadienį“ sumalė į miltus: geriau savijautą įsivertinkite pagal Burnso skalę (113)

Trečiasis sausio pirmadienis nuo 2004-ųjų metų vadinamas depresyviausia metų diena, šiemet tai...

Pirmasis pralaimėjimas: Lordų Rūmai atmetė Johnsono planą dėl ES piliečių teisių po „Brexit“ (69)

Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas pirmadienį patyrė pirmą...

Per žingsnį nuo klubo rekordo likę „Grizzlies“ ir Valančiūnas pripažino „Pelicans“ pranašumą (1)

NBA pirmenybėse nutrūko įspūdinga Memfio „Grizzlies“ (20-23) pergalių serija. Septynias...

Tomaševkis prabilo apie teisinę atsakomybę prezidento patarėjams: grįžome 30 metų atgal (496)

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos ( LLRA-KŠS ) pirmininkas...

Jūratė Tuzinaitė

Stiprios moters stiprybė – būti silpnai (4)

Prasidėjo 2020, nauji metai, vilties kupinu žvilgsniu mes moterys tikimės, kad dabar tai jau viskas...

Gilėjanti „Rockets“ krizė: Hardenas prametė 16 tritaškių, Paulas ir „Thunder“ triumfavo Hjustone Visų rungtynių rezultatai (1)

Ilgiausią šio sezono pralaimėjimų seriją NBA pirmenybėse užfiksavo Hjustono „Rockets“...

Suviliodavo, o paskui nušaudavo: per karą trys seserys ėmėsi drastiško būdo kovoti su vokiečių kareiviais (57)

Trys Olandijoje gyvenusios paauglės seserys Antrojo pasaulinio karo metais vakarais flirtuodavo su...

Orai: atplūstančią šilumą sklaidys galingas vėjas (6)

Antradienio dienos orus formuos galingo ciklono pietinė dalis, kur siaučia stiprus vakarų vėjas....

Ekspertai piešia optimistinį ateities scenarijų: dirbsime ilgiau ir gyvensime solidžiau (95)

Penktadienio, kaip išvadavimo nuo ilgos savaitės darbo kančių, įvaizdis puikiai suprantamas...

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (155)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....