Sausio pabaigoje iš šeimos gydytojos gavau siuntimą oftalmologo (akių gydytojo – DELFI) konsultacijai. Kitą dieną atsiverčiau internetinį puslapį sergu.lt, kad užsiregistruočiau, deja, jokių galimybių tai padaryti nebuvo, nes Šiaulių respublikinėje ligoninėje dirbantys specialistai nepateikė galimybės registruotis.

Kiekvieną savaitę skambindavau į Šiaulių respublikinės ligoninės konsultacinę polikliniką, bet buvo sakoma, kad talonų nėra. Vasario mėnesį buvo patarta, kad skambinčiau kovo pradžioje ir gausiu talonus balandžio mėnesiui. Paskambinau, matyt, nepataikiau – talonų nebebuvo. Visą tą laikotarpį bandydavau užsiregistruoti internetu, deja, taip pat nesėkmingai. Paskambinus kovo viduryje, buvo patarta skambinti balandžio pradžioje, registracija bus gegužės mėnesiui.

Na, akys, tai ne koks ūmus uždegimas, galima ilgai kentėti, bet klausimas, kodėl mokame už sveikatos draudimą, jei esant reikalui negalima gauti elementarios konsultacijos, nebedavė ramybės.

Paskambinau Sveikatos apsaugos ministerijai telefonu, informavau apie situaciją ir paklausiau, ką daryti? Po keliolikos minučių man paskambino darbuotoja ir pasakė tuoj pat skambinti į registratūrą, nes atsirado du talonai, o jei registratūroje nepavyks gauti talono, skambinti vyr. registratorei. Paskambinau – registratūroje pasakė, kad talonai buvo ryte, dabar nebėra. Toliau, kaip sakė SAM darbuotoja, skambinau vyr. registratorei. Ir, nuostabu, talonas atsirado kitai savaitei. Lyg ir problema išspręsta, bet iš tikrųjų problema net nepradėta spręsti.

Kitas pacientas toliau vargs ir neapsikentęs nueis konsultuotis privačiai arba problemą išspręs nusipirkęs prekybos centruose parduodamus „akinius“ ir laimingai gyvens. Kaip užsiregistruoti konsultacijai Šiauliuose pas oftalmologą? Gal atėjo laikas ministrui ne tik užsiimti alkoholio prieinamumo mažinimu, bet užtikrinti sveikatos paslaugų prieinamumą, įvertinant tikrąsias paslaugų kainas, išdrįsti aiškiai pasakyti, kokias paslaugas galime gauti, mokėdami sveikatos draudimo įmokas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos strateginės plėtros skyriaus ryšių su visuomene projektų vadovė Alina Žilinaitė

Suprantama, kad kiekvienas žmogus nori gauti gydymo paslaugas kuo greičiau. Eilių susidarymo priežasčių gali būti daug ir įvairių, pavyzdžiui, eilės pas gydytojus susidaro dėl pacientų noro registruotis būtent pas kurį nors konkretų specialistą ar pageidaujamą įstaigą, dėl neatvykimo pacientų nurodytu laiku, dėl tam tikrų gydytojų trūkumo, dėl įstaigų darbo organizavimo, dėl gripo epidemijos ir t. t.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką gydymo įstaigos privalo registruoti visus pacientus jų kreipimosi į įstaigą metu ir pasiūlyti anksčiausią paslaugos suteikimo datą. Išankstinė pacientų registracija vyksta paciento kreipimosi metu, nepriklausomai nuo kreipimosi būdo – atvykus į gydymo įtaigos registratūrą, telefonu, ar elektroninėmis registracijos priemonėmis.

Šiuo metu iš tiesų yra rengiama nauja tvarka dėl eilių gydymo įstaigose, siekiant, kad jos taptų kuo mažesnės, o žmonės galėtų gydymo paslaugas gauti kaip įmanoma greičiau. Pavyzdžiui, Įstaigų viešas reitingavimas leis pacientams tiksliau pasirinkti ir įstaigą, ir medikus, o įstaigos bus priverstos pasitempti.

Atkreipiame dėmesį, kad baudų pacientams tikrai nebus, nes žmones pirmiausia reikia šviesti, o ne auklėti baudomis. Savaime suprantama, kad prie žmonių švietimo prisidėti turi ir pačios gydymo įstaigos, bei medikų bendruomenė, tad tikimasi ir jų palaikymo. SAM ir toliau laikosi pozicijos, kad problemos turi būti sprendžiamos civilizuotai, šviečiant žmones ir juos konsultuojant.

Vienas iš šiuo metu pačių gydymo įstaigų taikomų būdų eilėms mažinti – prieš kelias dienas primenama pacientui apie artėjantį vizitą. Tokia praktika tikrai labai sveikintina ir veiksminga, tad ja pasekti galėtų ir kitos gydymo įstaigos, kurios to dar nedaro.