Vietiniai nepratę prie tokių plačių kelių – dažniausiai čia važiuojama dviejų eismo juostų keliu kiekvienai eismo krypčiai. Tačiau šiandien galima padaryti liūdną išvadą: ne Lietuvos piliečiams tokie platūs keliai. Lietuvos piliečiams reikia tiesti kuo siauresnius kelius, nes dažniausiai čia eismo juostos naudojamos arba automobiliams statyti, arba kelti chaosą.

Kaip išsidėsto automobiliai aplinkkelyje? Dažniausiai užimamos visos trys eismo juostos netgi ne piko metu, kas yra sunkiai suvokiama. Juk transporto srautas tuo metu būna minimalus, tačiau atrodo, kad kai kuriems vairuotojas net ir plačiausias kelias visada bus per siauras.

Jeigu važiuoji keliu, tai reikia užimti pirmą eismo juostą. Netgi Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad reikia laikytis kuo dešiniau. Ne kvaili žmonės tas taisykles kūrė, nes suvokė, kad eismo srautas turi išsidėstyti kelyje kuo racionaliau. Jeigu aplinkkeliu važiuotų tvarkingi vairuotojai, tai transporto priemonės išsidėstytų visiškai kitaip nei yra dabar. Tvarkingi vairuotojai užimtų pirmą eismo juostą. Jie važiuotų leistinu greičiu, kuris svyruotų nežymiai. Norėdami apvažiuoti lėčiau važiuojančius, tai padarytų be problemų, nes antroje eismo juostoje vairuotojai važiuotų greičiau nei pirmojoje. Na, o trečioji juosta lyg ir nereikalinga, tačiau piko metu padeda išvengti spūsčių ir padidina pralaidumą.

Tačiau aplinkkelyje dažniausiai tokie paprasti dalykai tiesiog neveikia. Ar kalta valstybė ir vietinis mentalitetas, ar prastas vairuotojų paruošimas, sunku suprasti. Netvarkingai važiuojantys vairuotojai sukuria tikrą chaosą aplinkkelyje. Lėčiau važiuojantys užima antrą, o kartais ir trečią eismo juostą. Kai pirmąją juosta važiuojantys vairuotojai nori apvažiuoti važiuojančius lėčiau, tai padaryti būna sudėtinga, nes antrojoje eismo juostoje transporto priemonė važiuoja vos ne tokiu pačiu greičiu kaip ir pirmojoje eismo juostoje. Taigi tenka išvažiuoti į trečią eismo juostą, kurioje, tikėtina, gali būti dar greičiau važiuojantis vairuotojas.

Kiekvienas manevravimas didina susidūrimo riziką, o, atrodo, problemą galima būtų išspręsti paprastai – laikykis dešinės. Juk aplinkkelyje nėra autobusų, troleibusų ar nekokybiško kelio pirmoje eismo juostoje. Tai kurgi problema? Galbūt toks įprotis? Netgi piko metu nestebina, kai važiuojant pirmąja eismo juosta eismo srautas juda greičiau nei antrosios eismo juostos srautas.

Kelias sukurtas, kad būtų kuo saugesnis, tačiau kai kuriems vairuotojams net ir saugiausias kelias nepadės. Antraeilininko, trečiaeilininko, o ateityje turbūt ir ketvirtaeilininko sindromas tiesiog neišvengiamas. Reikalingi specialūs kursai, kad žmogus pradėtų suvokti kelią platesniu kontekstu. Dabar gi įsivaizduojama, kad esu tarsi svarbiausias ir renkuosi kaip važiuosiu pats. Kol vyraus toks mąstymas, o tiksliau nemąstymas, tol situacija keliuose negėrės. Kelias yra visumos dalis ir kuo mažiau chaoso jame, tuo daugiau saugumo visiems.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo patirtimi? Papasakoti, su kokiomis eismo problemomis susiduriate? O gal žinote, kaip jas spręsti? Jūsų minčių laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt arba žemiau: