Esu apstulbusi ir nusivylusi, kad mūsų laikais, kai technologijos tokios pažengusios, šitaip yra tyčiojamasi iš žmonių, kurie, be kita ko, dar ir susimokėti už tokias viešojo transporto paslaugas turi.

Veiksmas vyko š. m. birželio 26 d., kai oro temperatūra buvo apie 20 laipsnių, todėl toli gražu nebuvo karščiausia diena Lietuvoje. Pirmiausia su dukra, kuriai 6-eri metai, įlipome į 13 autobusą maršrutu Markučiai-Stotis. Kadangi autobuse rodomas ne tik laikas, bet ir oro temperatūra, iš pradžių negalėjau patikėti – oro temperatūra buvo 31 laipsnis karščio. Tačiau maršrutas buvo trumpas, todėl ištvėrėme šį nesusipratimą.

Visos linksmybės prasidėjo, kai persėdome į 12 maršruto autobusą iš stoties į Rudaminą. Pasijutau kaip pirtyje, nuo karščio nebuvo įmanoma sėdėti, autobuso langai neatsidarė, ne dėl gedimų, tiesiog autobuse nėra atidaromų langų. Tam, kad atidarytum stoglangį (liuką), reikia gana aukšto ir stipraus žmogaus, kokio, deja, tarp važiuojančių nebuvo. 40 minučių buvome įkalinti beprotiškame šiltnamyje, kuriame ne tik karšta, bet ir trūksta oro, vienintelis išsigelbėjimas buvo stotelėse atsidarančios durys, kurių metu bandėme gaudyti orą, o savaime suprantama, kad kai taip tvanku, dar ir įvairūs nemalonūs kvapai atsiranda.

Galbūt trumpesniems maršrutams ir tiktų tokie „šiltnaminiai“ autobusai, bet ar vairuotojas neturėtų pasirūpinti vežamais keleiviais – juk važiuoja ir vaikai, ir silpnesnės sveikatos žmonės. Visi raudoni, leisgyviai, mojuoja sau prieš nosį kas kuo gali, kad tik to oro būtų bent įkvėpti. Juk milijonai išleidžiami naujiems autobusams (bent jau taip reklamuojama), ar negalima ilgesnių maršrutų autobusų išleisti su atsidarančiais langais, arba įjungti kondicionieriaus, juk Vilniaus rajone taip pat žmonės gyvena.

Net gyvulių gabenimo sąlygos yra geresnės, greičiausiai dėl to, kad yra aprašytos įvairiuose ES reglamentuose. Dar paminėtina, kad ir laikytis reikėjo labai stipriai, nes autobusas nuolat trūkčiojo, lyg malkas gabendamas, mažoji net nuo kėdės nukritusi buvo. Išlipusios Rudaminoje sėdome stotelėje ant suoliuko leisgyvės, bandėme atsitokėti, nes dar laukė 2 km kelio pėsčiomis iki namų.

Net neįsivaizdavau, kad tokiomis pragaro sąlygomis šiais laikais galima parvažiuoti namo. Gėda viešajam transportui.

Šiuo metu kondicionavimo sistemas turi daugiau nei pusė sostinėje kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė

Visuose naujuose sostinės autobusuose, kurių Vilniaus gatvėse sparčiai daugėja ir iki metų pabaigos bus net 250, kondicionieriai įrengti tiek keleivių salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. Be to, sostinėje iki metų pabaigos važiuos ir 41 naujas troleibusas. Svarbu paminėti, jog visos naujos viešojo transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui mūsų šalies oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju laikotarpiu.

Senesniuose autobusuose bei troleibusuose kondicionieriai yra įrengti ne visur. Be to, užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau.

Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių oro kondicionierių iš viso nėra – jos vėdinamos per stogo liukus ar orlaides, tačiau, kaip ir minėta, esant aukštai lauko oro temperatūra ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje. Senesnių viešojo transporto priemonių įranga iš esmės yra pasenusi, todėl pasitaiko ir kondicionierių gedimų, kuriuos vežėjai visuomet stengiasi kuo operatyviau pašalinti.

Minimame 12-ajame maršrute šiuo metu važiuoja senesni autobusai, kuriuose kondicionavimo sistema veikia ne visur. Šis maršrutas, kaip ir daugelis kitų, bus papildytas naujais autobusais iki šių metų pabaigos. 13-ojo maršrutas jau yra atnaujintas naujais autobusais, todėl kondicionieriai juose veikia. Iš įvardintų aplinkybių galime spėti, jog tai galėjo būti nebent laikini kondicionavimo sutrikimai ar trukdžiai, tačiau tokiose situacijoje visuomet prašome keleivių pasidalinti detalesne informacija apie konkrečią viešojo transporto priemonę ir kelionės laiką, jog galėtume patikrinti atvejį ir sužinoti priežastis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nuolat vykdo vežėjų kontrolę ir tikrina, kad viešajame transporte, kuriame pagal techninius parametrus numatyta kondicionavimo sistema, ji veiktų.

Gera naujiena, jog Vilniuje vyksta rekordinis viešojo transporto parko atnaujinimas – iki metų pabaigos atvykus visoms naujoms transporto priemonėms veikiančią kondicionavimo sistemą turės 9 iš 10 Vilniaus autobusų ir kas antras troleibusas.