Noriu aprašyti savo nepakartojamus įspūdžius viešojo transporto tema. Taip jau atsitiko, kad savaitę teko važinėti viešuoju transportu, prieš tai gal 10 metų juo nesinaudojau, bet patikėkite, niekas nepasikeitė.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Esu apstulbusi ir nusivylusi, kad mūsų laikais, kai technologijos tokios pažengusios, šitaip yra tyčiojamasi iš žmonių, kurie, be kita ko, dar ir susimokėti už tokias viešojo transporto paslaugas turi.

Veiksmas vyko š. m. birželio 26 d., kai oro temperatūra buvo apie 20 laipsnių, todėl toli gražu nebuvo karščiausia diena Lietuvoje. Pirmiausia su dukra, kuriai 6-eri metai, įlipome į 13 autobusą maršrutu Markučiai-Stotis. Kadangi autobuse rodomas ne tik laikas, bet ir oro temperatūra, iš pradžių negalėjau patikėti – oro temperatūra buvo 31 laipsnis karščio. Tačiau maršrutas buvo trumpas, todėl ištvėrėme šį nesusipratimą.

Visos linksmybės prasidėjo, kai persėdome į 12 maršruto autobusą iš stoties į Rudaminą. Pasijutau kaip pirtyje, nuo karščio nebuvo įmanoma sėdėti, autobuso langai neatsidarė, ne dėl gedimų, tiesiog autobuse nėra atidaromų langų. Tam, kad atidarytum stoglangį (liuką), reikia gana aukšto ir stipraus žmogaus, kokio, deja, tarp važiuojančių nebuvo. 40 minučių buvome įkalinti beprotiškame šiltnamyje, kuriame ne tik karšta, bet ir trūksta oro, vienintelis išsigelbėjimas buvo stotelėse atsidarančios durys, kurių metu bandėme gaudyti orą, o savaime suprantama, kad kai taip tvanku, dar ir įvairūs nemalonūs kvapai atsiranda.

Galbūt trumpesniems maršrutams ir tiktų tokie „šiltnaminiai“ autobusai, bet ar vairuotojas neturėtų pasirūpinti vežamais keleiviais – juk važiuoja ir vaikai, ir silpnesnės sveikatos žmonės. Visi raudoni, leisgyviai, mojuoja sau prieš nosį kas kuo gali, kad tik to oro būtų bent įkvėpti. Juk milijonai išleidžiami naujiems autobusams (bent jau taip reklamuojama), ar negalima ilgesnių maršrutų autobusų išleisti su atsidarančiais langais, arba įjungti kondicionieriaus, juk Vilniaus rajone taip pat žmonės gyvena.

Net gyvulių gabenimo sąlygos yra geresnės, greičiausiai dėl to, kad yra aprašytos įvairiuose ES reglamentuose. Dar paminėtina, kad ir laikytis reikėjo labai stipriai, nes autobusas nuolat trūkčiojo, lyg malkas gabendamas, mažoji net nuo kėdės nukritusi buvo. Išlipusios Rudaminoje sėdome stotelėje ant suoliuko leisgyvės, bandėme atsitokėti, nes dar laukė 2 km kelio pėsčiomis iki namų.

Net neįsivaizdavau, kad tokiomis pragaro sąlygomis šiais laikais galima parvažiuoti namo. Gėda viešajam transportui.

Šiuo metu kondicionavimo sistemas turi daugiau nei pusė sostinėje kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė

Visuose naujuose sostinės autobusuose, kurių Vilniaus gatvėse sparčiai daugėja ir iki metų pabaigos bus net 250, kondicionieriai įrengti tiek keleivių salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. Be to, sostinėje iki metų pabaigos važiuos ir 41 naujas troleibusas. Svarbu paminėti, jog visos naujos viešojo transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui mūsų šalies oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju laikotarpiu.

Senesniuose autobusuose bei troleibusuose kondicionieriai yra įrengti ne visur. Be to, užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau.

Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių oro kondicionierių iš viso nėra – jos vėdinamos per stogo liukus ar orlaides, tačiau, kaip ir minėta, esant aukštai lauko oro temperatūra ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje. Senesnių viešojo transporto priemonių įranga iš esmės yra pasenusi, todėl pasitaiko ir kondicionierių gedimų, kuriuos vežėjai visuomet stengiasi kuo operatyviau pašalinti.

Minimame 12-ajame maršrute šiuo metu važiuoja senesni autobusai, kuriuose kondicionavimo sistema veikia ne visur. Šis maršrutas, kaip ir daugelis kitų, bus papildytas naujais autobusais iki šių metų pabaigos. 13-ojo maršrutas jau yra atnaujintas naujais autobusais, todėl kondicionieriai juose veikia. Iš įvardintų aplinkybių galime spėti, jog tai galėjo būti nebent laikini kondicionavimo sutrikimai ar trukdžiai, tačiau tokiose situacijoje visuomet prašome keleivių pasidalinti detalesne informacija apie konkrečią viešojo transporto priemonę ir kelionės laiką, jog galėtume patikrinti atvejį ir sužinoti priežastis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nuolat vykdo vežėjų kontrolę ir tikrina, kad viešajame transporte, kuriame pagal techninius parametrus numatyta kondicionavimo sistema, ji veiktų.

Gera naujiena, jog Vilniuje vyksta rekordinis viešojo transporto parko atnaujinimas – iki metų pabaigos atvykus visoms naujoms transporto priemonėms veikiančią kondicionavimo sistemą turės 9 iš 10 Vilniaus autobusų ir kas antras troleibusas.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasibjaurėjo jaunuolių elgesiu viešajame transporte

Nuotykiai autobusuose turbūt kiekvienam keleiviui kasdienis reiškinys – dažnai tenka matyti...

Kaimynės patirtis atbaidė mintį nuomoti: netikėčiau, jei pats nematyčiau (53)

Matau kaimynės pavyzdį, kad dažniausiai viską suš****tys nuomininkai – tai jaunos...

Trumpas vizitas Kolorado sostinėje sužavėjo – siūlo išbandyti ten populiarą pramogą (2)

Visai neseniai, kai pavasarį keitė vasara, kai dienos jau buvo gana ilgos ir šiltos, kai ryški...

Tėvelių virkavimai atsibodo: paaiškinkite man vieną paradoksą (86)

Ar kas nors man gali paaiškinti, kodėl kilęs tas triukšmas dėl mokslo metų ankstinimo?

Vakar buvo sutrikusi „MasterCard“ kortelių veikla (11)

Į DELFI redakciją kreipėsi Kroatijoje atostogaujantis lietuvis, kuris dėl vakar sutrikusios...

Top naujienos

Pavojingi vaistai iš prekybos išimti: ką darys kasdien juos vartoję pacientai? pavojinga medžiaga - net 27 populiariuose vaistuose (240)

Per paskutinius tris mėnesius parduota daugiau nei 80 tūkst. nekokybiškų vaistų su valsartanu....

Meistrai išgyvena aukso amžių: prisikviesti neįmanoma, prašo nerealių sumų (317)

Sugedęs šaldytuvas, skalbimo mašina, nuolat tekantis vanduo iš klozeto bakelio – tikras galvos...

DELFI TV Gyvai: naujųjų pasaulio futbolo čempionų inauguracija

Pirmadienį nuo 10 val. DELFI vaizdo konferencijoje – pasaulio futbolo čempionato finalo tarp...

Ekspertai neturi vieno recepto, kaip po 2019-ųjų elgtis kaupiantiems pensijai (4)

Seimo patvirtinta pensijų kaupimo reforma suteikia dar vieną galimybę antros pakopos pensijų...

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

Darbdaviai ieško ne tų, kurie ieško darbo (3)

Į tas sritis, kurių specialistų darbo skelbimų portaluose ieško darbdaviai, mažiausiai žvalgosi...

Epizodas finale sukėlė aistras: ateityje žaidėjams „reikės nusikapoti rankas“ Lovrenas: prancūzai nežaidė futbolo (33)

Aistros dėl VAR sistemos naudojimo pasaulio futbolo čempionato metu nerimsta. Itin daug diskusijų...

Pasibjaurėjo jaunuolių elgesiu viešajame transporte

Nuotykiai autobusuose turbūt kiekvienam keleiviui kasdienis reiškinys – dažnai tenka matyti...

Lietuvoje bus karšta kaip pirtyje (26)

Visą savaitę Lietuvoje laikysis šilti, tvankūs ir lietingi orai

Pasaulio tvarka ateityje: Kinija jau parengusi savo scenarijų (44)

Kontrastas tarp Vakaruose tvyrančio pasimetimo, kurį aiškiai paliudijo tiek NATO viršūnių...