aA
Valio. „Drakonas nugalėtas...“ – tai žodžiai iš seno sovietinio animacinio filmuko apie antilopę, kuriai bėgant iš po kanopų biro auksas. Šis džiaugsmingas šūksnis tinka „Vlantana Norge“ sunaikinimui. Dabar belieka ploti katučių ar laukti naujo drakono?
Po „Vlantana Norge“ skandalo prabilo vairuotojas: nepatikėsite, kaip elgiasi patys „fūristai“
© Shutterstock

Kyla klausimas, kas daugiausia gavo iš šios pergalės? Keletas vairuotojų, prisiteisusių pinigus? Ar kiti, pakilę į kovą su įmone ir taip nusitiesę savo politinį kelią?

Dar stipriai išlošė kitos Lietuvos ir Latvijos įmonės, dirbančios Norvegijoje, nes joms dabar bus daugiau krovinių. Bet čia – ne vien ploti galime. Paskaičiuokite kiek dabar vyrų liks be darbo?

Vieni sugrįš į Ukrainą, kiti į Lietuvą ir ką gaus? Rikiuosis į eilę prie kito drakono ir sutiks dirbti už dar mažesnį atlyginimą, kad tik išmaitintų šeimą.

Nė kiek neabejoju, kad 85 proc. vairuotojų tenkina esamas mokėjimo būdas, nes jis leidžia sumokėti mokesčius, kreditus ir išmaitinti šeimas. Nesąžiningų darbdavių yra, bet jų – mažuma. Daug daugiau yra nevykusių, pasikėlusių, vairuotojų kurie pridirba aibę nuostolių ir priplempę guli „ant balkono“.

Mes vis žiūrime į Europos vairuotojų atlyginimus. Reikia suprasti tokį paprastą dalyką, kad vokiečių vairuotojas negyvena mėnesiais kabinoje. Jis darbuojasi savo vidaus rinkoje, nuolat būna namuose ir už tas dienas, kai guli ant pečiaus, nieko negauna.

Mūsų vairuotojai gauna standartiškai 75-85 eurus per dieną. Taigi, jiems į rankas išeina beveik tiek pat, kiek vokiečiui. Dėka tokios mokėjimo sistemos galime pigiau vežti ir įdarbinti tūkstančius Lietuvos piliečių.

Pasakykite, kam norvegui, vokiečiui ar prancūzui reikalingas vežėjas iš Rytų, dorai nemokantis kalbos, su savo visokiais „noriu, nenoriu, kodėl aš, o ne jonas“, ir vežantis už tokią pat kainą kaip vietinis? Teisingai – toks nebus reikalingas.

Tai gal tada visus Lietuvos vežėjus įkinkykime darbui tik Lietuva-Europa-Lietuva? Kažin koks procentas dabartinio transporto turėtų reguliarius reisus ratu? O gal įdarbinkime visus vairuotojus Lietuvos rinkoje?

Matau jau pasipiktinusius komentarus, bet garantuoju kad dauguma komentatorių tai turintys problemų su darbo drausme ar sugebėjimu dirbti. Jie daugiausia loja ir kitus kursto.

Daugiau kaip 30 metų dirbau vairuotoju, metus – vadybininku ir trejus metus direktoriaus pavaduotoju transportui. Puikiai žinau tą virtuvę iš visų pusių, pajamas, išlaidas, sistemos ypatumus ir tai, kiek išlaidų lemia neatsakingi darbuotojai.

Kas dėl pačių vairuotojų, tai galima apie juos parašyti visą knygą. Dirbant su užsienio kompanija, vadyba nuolat stebėdavosi. Jie niekaip nesuprasdavo, kaip vairuotojas gali pareikšti: „Aš ten nevažiuosiu, aš to nedarysiu, kodėl aš, o ne kitas, tegu kitas daro.“

Tekdavo mūsų darbuotojų prašyti, įkalbinėti ar net jiems grasinti, kad atliktų tai, kas vairuotojui iš Vakarų yra savaime suprantama. Atėjai dirbti – turi atlikti tai, ko yra reikalaujama. Aišku, nepažeidžiant darbo ir poilsio režimo.

O dabar dažnai akis išpūtę šaukia: „Aš jau šiandien iškroviau keletą krovinių, kodėl aš turiu dar važiuoti, tegu dabar kitas važiuoja!“

Nepatikėsite, kiek tokių šūksnių teko prisiklausyti, nors dienpinigius darbuotojai gauna už visas dienas. Neneigsiu ir priešingo varianto – dauguma vairuotojų yra puikus savo darbo žinovai, nekelia problemų vadybai ir gauna visą atlyginimą be jokių atskaitymų.

Tačiau yra ta kategorija kuriai visur viskas blogai, nes jie tiesiog tingi papildomą kartą pajudinti užpakalį, jiems labiau rūpį atsipalaidavimo vakarai, greičiau prastumti kadenciją ir gauti pinigus.

Per tokius veikėjus būna atšaukiami kroviniai, laužomos mašinos, vagiamas kuras, prekės iš priekabų ir t.t. Būtent ta mažuma daugiausia triukšmauja ir gaila, kad tokiais atvejais pasitvirtina liaudies patarlė – mažas akmuo didelį vežimą apverčia.

Pasiūlyčiau tiems „ mažiems akmenukams“ susitikti su vairuotojas, kurie po įmonių uždarymo lieka be darbo, o tie, kurie mėgsta skaičiuoti svetimus pinigus, gali patys nusipirkti sunkvežimį ir pabandyti tą nelengvą, specifinį verslą.

Ypač po to, kai įsigalios „mobilumo paketas“. Garantuoju, kad dauguma automobilių bus priversti tuščiomis grįžti į Lietuvą, o įmonės skaičiuos nuostolius.

Neabejoju, kad daugelis tų, kurie dabar džiaugiasi nugalėję drakoną, greitai „džiaugsis“ bedarbyste.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(384 žmonės įvertino)
3.1432

Pandemijos dienoraštis: Europos degalinėse ne taip gerai, kaip atrodo (17)

Šeštadienis, kovo 21 d. Važiuoju iš Anglijos. Persikėliau iš Doverio į Dunkerque ir atvažiavau...

Kurjeris kreipėsi į Vilniaus merą: tokiu metu turime vieną prašymą (11)

Gerbiamas Mere Remigijau Šimašiau, tikrai džiaugiuosi matydamas, kokių priemonių imatės...

Dėl prekių pristatymo įsiutęs kaunietis: ir taip jau neįmanoma apsipirkti, o dabar dar atšaukė! (112)

Dėl viruso, dėl karantino , darosi sunku net apsipirkti. Ne man vienam taip, visi žinome situaciją.

Jei medis kalbėtų: mano laiškas vilniečiams ir merui (7)

Aš esu medis, Klevas, tiksliau – Paprastasis Klevas. Lotyniškas mano pavadinimas Acer Platanoides....

Grįžę iš užsienio: oro uoste mus pasitiko su kariuomene, tačiau paskui – nesusipratimai (50)

Oro uoste mus pasitinka dvi darbuotojų grupės: Lietuvos kariuomenė ir Nacionalinio visuomenės...

Top naujienos

Kauno klinikinėje ligoninėje apsilankęs Veryga: dėl vienos nuotraukos negalime atleisti žmogaus (219)

Šeštadienį vidurdienį Lietuvą pasiekė medicininių apsaugos priemonių krovinys, siuntą iš...

„Farų“ operatoriaus užfiksuoti, bet taip ir nepaviešinti vaizdai sugriovė policininko karjerą (47)

Tai, ką užfiksuoja kartu su policijos pareigūnais patruliuojantys televizijos laidos „ Farai “...

Baltarusijos stadionai netuštėja: nuo COVID-19 saugo sunkus darbas ir degtinė (33)

Baltarusijos futbolas niekada nebuvo tai, į ką kryptų viso pasaulio futbolo mylėtojų akys,...

Po 50-ties metų iš scenos pasitraukiantis Vladas Bagdonas: iš Rusijos bėgau nuo koronaviruso

Auksiniu scenos kryžiumi už nuopelnus teatrui dar praeitais metais apdovanotas legendinis kino ir...

Orlaivis su didžiule siunta iš Kinijos – jau Kaune žiniasklaida: priemones atskraidino rusų oligarcho įmonės orlaivis (622)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Naujas liūdnas rekordas Ispanijoje: per parą – dar 832 aukos pasaulyje – per 600 tūkst. užsikrėtimo koronavirusu atvejų (106)

Ispanijoje išaušo niūrus šeštadienis – koronaviruso aukų skaičius išaugo 832 ir šiuo metu...

Užkalnis: kuo kvepėti, kad kiti laikytųsi saugaus atstumo? (56)

Šiandienos kvepalai: Zino Davidoff by Davidoff Šiandien, kaip ir kiekvieną šeštadienį, apie...

Ekonomistai apie tai, kiek laiko karantino šalis gali atlaikyti: kokia bus krizės kaina didžiausias išbandymas nuo Didžiosios depresijos laikų (292)

Nors kiekvieną karantino savaitę šalies ekonomika smunka po 0,5 proc. punkto, Lietuva krizės...

Pristatyta ką tik į Kauno oro uostą atgabenta didžiulė siunta medikams (118)

Spaudos konferencijos metu pristatė ką tik į Kauno oro uostą atgabenta didžiulė asmens apsaugos...

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (1116)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

|Maža didelių žinių kaina