Kuo daugiau važinėji nuosava transporto priemone, tuo daugiau sumoki mokesčių į valstybės biudžetą. Nes esi sąžiningas pilietis, perkantis kurą tik legalioje degalinėje. Tačiau ar tikrai taip visada būna realiame pasaulyje? Ar tikrai visi vairuotojai yra sąžiningi?
© DELFI skaitytojo nuotr.

Juk ne paslaptis, kad šešėlinėje degalų rinkoje dalyvauja tūkstančiai piliečių. Taip nesumokami mokesčiai, tad ir kelių infrastruktūra naudojamasi nemokamai. Kelių tvarkymą, tiesimą apmoka legalių degalinių klientai. Kita problema – kiemuose. Pavaikščiojus po miestų kiemus ten galima išvysti daugybę automobilių naudojamų retai arba niekada. Jie stovi, todėl keliais nesinaudoja – keliai nesidėvi. Tačiau stovėdamas automobilis užima ribotą plotą, todėl kitas automobilis ten jau nebegali būti pastatytas.

Antžeminės daugiaaukštės ar požeminės stovėjimo aikštelės tik fantastinė svajonė, kuriai nelemta išsipildyti specifinio mentaliteto šalyje. Dauguma tikrai nemokės už tai, kas ir taip yra nemokama. Taip keturių eismo juostų keliai miestuose virsta dviejų juostų keliais – važiavimui skirti keliai siaurėja. Žali žolės plotai virsta purvynais. Pėsčiųjų takai pavirsta automobilių takais, tačiau smagiausia, kad dalyvavimas tokioje netvarkoje yra nemokamas. Arba kartais tenka susimokėti baudą, jei jau kas nors nubaudžia už KET nesilaikymą.

Masiškai KET pažeidinėja daugelis, tad šansas būti nubaustam nėra toks jau ir didelis. Baudų sumokama mažiau nei kainuotų mėnesinis automobilio stovėjimo mokestis ar investavimas į naują stovėjimo aikštelę. Netvarkoje gyventi nemažai daliai piliečių tinka ir patinka. O kaip tie piliečiai, turintys du, tris ar dar daugiau automobilių? Su tokiom juokingai žemom automobilių kainom galima turėti, kiek tik nori automobilių. Ir kai aikštelės nemokamos, tiesiog po langais tu visada rasi, kur „priglausti“ savo automobilius.

Šiais laikais turėti vieną automobilį tapo būtinybe, tačiau turėti du, tris ir daugiau automobilių irgi populiaru. Nepriklausomybė, demokratija ir laisva rinka išvadavo nuo būtinybės galvoti apie kiekvieną pirkinį atsakingai. Automobilis – menkavertis daiktas, kurį gali nusipirkti ir turėti jau rytoj.

Šiek tiek tvarkos šiame chaose įvestų didelis mokestis už antrą, dar didesnis už trečią automobilį ir taip toliau. Tai padėtų susivokti, kad jeigu perki daiktą, tai jis turi turėti ir vietą. Juk jeigu bute netelpa daiktai, jų nesandėliuojame nemokamai kieme. Automobilis irgi yra daiktas, kuris užima vietą ir jo neįmanoma supakuoti į lagaminą, pasidėti į sandėliuką. Kuomet nevažiuoja, jis stovi. Dažniausiai ne privačiame garaže ar sklype, o bendrame kieme. Tuo metu kuras nėra naudojamas, akcizas nemokamas, tačiau stovėjimo paslauga suteikiama kažkodėl už dyką.

Mokestis už pirmą automobilį galėtų būti ir neskaičiuojamas. Taip pat nuo mokesčio galėtų būti atleisti visi tie, kurie turi savo privačius garažus ar sklypus, pritaikytus automobilių stovėjimui. Nė viena politinė partija per 25 metus taip ir nesugebėjo įgyvendinti bent minimalios tvarkos šioje srityje. Didelis pavojus reitingams, o tada – mažiau vietų Seime, mažiau valdžios, įtakos ir pinigų. Mokesčio už automobilį tikslas nedidelėje, skurdžioje valstybėje visų pirma turi būti ne užterštumo mažinimas ar mistinė kova su klimato atšilimu, o automobilių kiekio mažinimas, norint gelbėti nugyventą infrastruktūrą, sukurti palankesnes sąlygas gyventi patogiai nuo automobilių perpildytuose miestuose. Kad gatvės vėl būtų naudojamos pagal paskirtį. Kad visa ne automobiliams skirta infrastruktūra nebūtų „okupuojama“.

Kai valstybė taps turtingesnė, tuomet jau galima būtų kalbėti ir apie ekologiją, apie švaresnį orą, bet visų pirma bent jau reik įdiegti teisingą mąstymą, kad nepriklausomybė – tai ne tas pats, kas anarchija, o viešos erdvės nėra privačios. Jeigu perkamas daiktas, tai turi būti daroma apgalvotai ir atsakingai. Turi būti suvokta, kad jeigu kieme ir jo prieigose telpa 50 automobilių, tai tiek ir tilps. Netilps 150 automobilių, nes fiziškai tai neįmanoma. Miestas nėra guminis – gatvių tinklas turi ribas. Noras geriau ir patogiau gyventi kainuoja, todėl, vienaip ar kitaip, bent kažkoks reguliavimas šioje srityje privalės būti įgyvendinti, nes akis bado jau ne tik palikti likimo valiai seni nenaudojami automobiliai, tačiau ir automobiliai, skirti dažnesniam stovėjimui nei važinėjimui. Pravalius miestus nuo šių automobilių, būtų daugiau vietos tikslingai pagal paskirtį naudojantiems daiktus piliečiams.

Visišką betvarkę, toleruotą ištisus 25 metus, sudėtinga pakeisti per metus ar dvejus. Tam reikės laiko, nes kova už „šventą“ nuosavybę (kuri kažkodėl stovi ne privačioje nuosavybėje) bus atkakli, žiauri ir pareikalaus politinių aukų. Kas bus tas politikas ar partija, kuri pradės įgyvendinti tvarką miestuose ir nebijos galimų pasekmių?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

(Ne)receptinių vaistų skandalas paskatino pasidalinti istorija: jau ir taip daug ištvėriau (41)

Migrena sergu neseniai, bet labai daug ištvėriau ir dar daug laukia. Norėčiau pasidalinti savo...

Barto istorija atskleidė ir kitą pusę: aukštą socialinį statusą turintis žmogus irgi pažeidžiamas (44)

#metoo akcija i viešumą iškėlė ne tik garsaus režisieriaus galimai savo statuso piktnaudžiavimu...

Mikutavičiaus žodžiai įskaudino – nesupranta juokelių šia jautria tema (422)

Elgesys, kuris nebeturi turi būti daugiau toleruojamas – Marijono juokeliai jautria tema ir...

Auklę pašiurpino močiutės elgesys: baisiausia, kad jai tai atrodė natūralu (44)

Man 24-eri metai, dirbu aukle nuo 16. Pradėjau nuo savo jaunėlio broliuko ir šeimos draugų vaikų,...

Mokesčių mokėtojas klausia: mes visi esame darbdaviai, tik ar mums dirba tinkamai? (23)

Mes visi esame darbdaviai, tik ar mums dirbama efektyviai? Ar kada susimąstėte, kad būdami eiliniai...

Top naujienos

„Patys kalti?“ Viena žiopla klaida – ir antstoliai persekioja visą gyvenimą (195)

Lietuvoje reikalų su antstoliais turi kas 10-as gyventojas. Šalies gyventojai ir įmonės iš viso...

Dukters neteko socialinę darbuotoją pavadinusi „žiurke“ (120)

Į redakciją užėjusi sudėtingo likimo jauna moteris guodėsi, kad jos penkiametę dukrą Palangos...

Dmitrijus Trockis: šiuolaikinis žmonių gyvenimas baugus lyg zombių (53)

Rytų filosofijos mokyklose dažnas postulatas apie tai, kad laimės pagrindas – disciplina ....

Vaistus be receptų pirko dvejus metus: papasakojo, kiek laukia pas gydytojus eilėse (571)

Pakeitus tvarką ir sudarius galimybę vaistinėse lankytis slaptiesiems pirkėjams, kilo nenumatytų...

Lietuva JAV minima dėl Klaipėdos SGD laivo (84)

Lietuvos ambasadorius Jungtinėse Valstijose Rolandas Kriščiūnas sako, kad ryšys tarp Europos...

Porų santykiai, kai trūksta sekso (4)

Sunku kalbėtis apie sekso trūkumą, nes paprasčiausiai bijoma išgirsti, kad esi negeidžiamas.

Modelis parduoda savo nekaltybę: varžėsi arabų verslininkas, Holivudo aktorius ir Rusijos politikas (75)

Modeliu dirbanti jauna mergina, interneto aukcione paskelbusi apie savo nekaltybės pardavimą,...

Barto istorija atskleidė ir kitą pusę: aukštą socialinį statusą turintis žmogus irgi pažeidžiamas (44)

#metoo akcija i viešumą iškėlė ne tik garsaus režisieriaus galimai savo statuso piktnaudžiavimu...

Maskvoje – karjeros mačą sužaidęs Janas Vesely, Rodriguezo stebuklas ir dramatiška „Fenerbahce“ pergalė (2)

Eurolygos čempionų titulą ginanti Stambulo „Fenerbahce“ (5/3) 8-ame ture 95:93 (27:16,...

Jautri akimirka: bandomieji gyvūnai pirmąkart išvysta saulės šviesą (9)

Praėjusią vasarą fotografė Rachele Totaro fotografavo peles ir žiurkes . Vis dėlto,...