Norėčiau pasisakyti apie vieną problemą, su kuria, būdamas aktyvus dviračio naudotojas, susiduriu beveik kiekvieną dieną. Ši bėda – tai eismo dalyvių nežinojimas, kur galima kirsti gatvę, važiuojant dviračiu, o kur dviratį reikia persivesti. Vos ne kasdien arba sulaukiu pastabų dėl to, kad kertu gatvę „neleistinu būdu“, arba pats matau, kaip neteisingai elgiasi kiti dviratininkai.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pastebiu, kad žmonės nežino, kaip reikia elgtis vienu ar kitu atveju. Tą patį suprantu pakalbėjęs šia tema su artimaisiais, kolegomis, pažįstamais. Dėl šio nežinojimo kelyje kyla konfliktinių ar net avarinių situacijų.

Pačiam ne kartą teko su tuo susidurti. Dažniausia pastaba, kurią išgirstu iš pėsčiųjų dviračiu kirsdamas gatvę, būna „Nulipk ir persivesk!“, „Kur čia važiuoji, nulipti reikia!“ ir pan. Automobilių vairuotojai savo poziciją šiuo klausimu „pasako“ įspėjamojo signalo pypsėjimu ir kartais kokio nors gesto parodymu. Kai šilta ir automobilio langai praverti – kartais ir viena iš aukščiau paminėtų ar panašia pastaba. Bet juk jie neteisūs!

Kaip suprantu, daugelis žino, kad pėsčiųjų perėja dviračiu važiuoti negalima. Tačiau žmonės praleidžia vieną esminį momentą – kad ne tik pėsčiųjų perėjos kerta gatvę, bet ir dviračių takai bei juostos. Šios vietos, kur dviračių takai/juostos kerta gatvę, turi savo žymėjimą, ir šiomis vietomis galima važiuoti! Kas yra dviračių takai ir juostos bei kuo jų žymėjimas skiriasi nuo pėsčiųjų perėjų žymėjimo, pateikiu atskirame paveikslėlyje. Jį ruošdamas rėmiausi Kelių eismo taisyklėmis bei Lietuvos Respublikos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymu.

Horizontalaus žymėjimo skirtumai
Horizontalaus žymėjimo skirtumai

Taip pat pridedu po pavyzdį sankryžų, kur dviračiams skirta juosta pažymėta, ir kur ne. Pirmojoje nuotraukoje (H. Manto ir Liepų g. susikirtimas, Klaipėda) gatvę kerta tik pėsčiųjų perėja – yra tik dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš stačiakampių. Šioje vietoje nuo dviračio reikia nulipti ir jį persivesti (pastaba: atkreipkite dėmesį, kad pėsčiųjų salelėje dalis grindinio plytelių kitos spalvos – raudonos. Tai lyg rodytų, kad čia turėjo būti dviračių juostos tąsa per gatvę. Tačiau atitinkamo horizontalaus ženklinimo nėra. Kyla klausimas – kodėl? Tačiau tai jau atskira tema apie dviračių takų infrastruktūros planavimo ir įgyvendinimo kokybę).

Papasakojo apie taisyklę, kurios nežinantys vairuotojai užsipuola dviratininkus
© Google Maps

Antroje nuotraukoje (Taikos pr. ir Kauno g. susikirtimas, Klaipėda) gatvę kerta jau 3 lygiagrečios linijos. Dvi – sudarytos iš kvadratų – žymi dviračiams skirtą juostą, trečia – iš stačiakampių – pėsčiųjų perėją. Taigi, čia gatvę kerta ne tik pėsčiųjų perėja, bet ir dviračių juosta, kuria galima važiuoti nenulipus nuo dviračio.

Papasakojo apie taisyklę, kurios nežinantys vairuotojai užsipuola dviratininkus
© Google Maps

Kaip matote, sankryžos ir ženklinimas būna skirtingas, todėl ir elgtis čia reikia skirtingai. Jei šiuos skirtumus žinotų visi eismo dalyviai, būtų mažiau konfliktinių situacijų bei kelyje nukentėjusių dviratininkų. Galbūt net daugiau žmonių važinėtų dviračiu susisiekimo tikslais, o ne tik laisvalaikiu, nes gatvėse jaustųsi saugiau. Daugiau dviratininkų – mažiau automobilių, mažiau oro taršos bei sveikesnė visuomenė. Linkiu visiems saugaus kelio!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po vakarykštės „Žalgirio“ pergalės užmirškime svaičiojimus apie „vidutiniokus“ (49)

Po vakarykščio laimėjimo prieš Pirėjo „Olimpiakos“, šiandien visi tik ir kalba apie Lietuvos...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (124)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...

Pavasasario vargai – šunų „krūvelės“: gėda skaityti taisykles (15)

Kiekvieną kartą atėjus pavasariui, kai ypač ryškiai matoma šunų palikta tarša, tampa...

Situacija dviračių take suerzino: kodėl šie žmonės neemigravo? (40)

Noriu pasidalinti pirmos pavasario dienos su dviračiu stebėjimais. Vieta – manau, bet kur...

Peržiūrėjo skandalingąją laidą – pasibaisėjo kilusia patyčių banga (350)

Vakar grįžusi namo po darbų įsijungiau televizorių pažiūrėti ką rodo jau seniai tautiečių...

Top naujienos

Siurprizas: stojantiems į universitetus – kliūtys, į kolegijas – vilionės nemokamomis studijomis

Valstybė šįmet studentus nudžiugino pranešdama apie papildomą aukštojo mokslo finansavimą....

Slaptos draugijos pėdsakai Vilniaus pakraštyje – vis dar neįminta mįslė (3)

Iki krikščionybės įvedimo Lietuvoje 1387 metais, Verkiai priklausė didžiajam kunigaikščiui,...

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai (144)

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...

Indrė Makaraitytė. Karbauskio žinutė prezidentei ir dvi Skvernelio problemos (186)

Naujas karas, šūkčiojama iš visur kur, vos tik Saulius Skvernelis ėmė ir pareiškė, kad...

Padalinta Lietuva: sostinė lenkia likusią Lietuvą visais rodikliais (45)

Statistikos departamentas pradėjo rengti ir skelbti rodiklius pagal naujus statistinius regionus -...

Išlindo yla iš maišo: griauna mitą apie bioskaidžius maišelius

Visuomenei aerobiškai skaidaus plastiko maišeliai jau kurį laiką buvo siūlomi kaip...

Vaiko pinigai: žadėjo daug ir visiems, o daugiau kaip trečdalis negavo nieko (202)

Valdantieji žadėjo plėsti mokesčių lengvatą dirbantiems tėvams ir kartu mokėti po 60 Eur už...

Avarijos kaltininkė atsipirko sumušimais, o kita vairuotoja ir jos brolis išvežti į klinikas

Penktadienį, apie 10.15 val., kelyje Kaunas–Alytus, Prienų r., Pakuonio seniūnijos ribose,...

Užrūstino netikėtai apmokestinta aikštelė: darbuotojams ir gyventojams – jokių lengvatų (98)

Neapdairūs vairuotojai, kaip įprasta palikę automobilį Kaune, Šiaurės prospekte esančios...

Aplinkos ministrą pasiekė nemaloni žinia: teks apsispręsti (45)

DELFI tyrime iškėlus abejonę, ar aplinkos ministro Kęstučio Navicko vadovaujamos ministerijos...