Mano gyvenimas tapo neįsivaizduojamas be viešojo transporto bilieto telefone, galimybės susimokėti už automobilio stovėjimą mobiliąja programėle, oranžinių miesto dviračių, automobilių dalinimosi paslaugos ar maisto pirkimo internetu.

Maisto produktų pirkimas internetu gali pasirodyti visiškas išpaikimas: „Matai, jau tiek užpakalis prikepė prie kompo, kad nepasikelia net į parduotuvę nueiti“.

Tačiau man savaitgalio apsipirkimas parduotuvėje visada atrodė kaip privalomoji karinė tarnyba liaudies apdainuotiems šauktiniams – skaudi neišvengiamybė ir alinantis laiko švaistymas. Neabejoju, kad palaikymo šiuo klausimu sulauksiu net ir iš labiausiai įgudusių ir vikriausiai tarp parduotuvių lentynų besisukiojančių namų šeimininkių.

Perkant maisto produktus, namų apyvokos ar higienos prekes, 70 proc. jų tiesiog refill’inu (perku tą patį, jau pasibaigusį produktą). Greičiausiai tą patį darote ir jūs, tik dar nepastebėjote ar tiesiog nenorite sau pripažinti, kad tikrai esate tokie nuobodūs. Todėl vos sužinojus apie vilnietišką privilegiją – maisto pirkimą internetu per „e-Maximą“ – mano gyvenimas nušvito ryškiausiomis spalvomis.

Tariau viso gero kelionėms į parduotuvę, automobilio stovėjimo vietos paieškoms, eilėms prie kasų ir tiems provincialams, kurie tik išsikrovę visą krepšelį pamato, kad kasa nepriima atsiskaitymų grynaisiais ar aptarnauja perkant ne daugiau kaip 7 prekes.

Deja, šis džiaugsmas truko neilgai. Mano brangiausiajai tai nepasirodė toks geras sprendimas ir teko sugrįžti prie įprasto apsipirkimo parduotuvėje. Suprantama, moterims reikia pačiupinėti, pauostyti, išsirinkti galiojimo datą, spalvą, atspalvį, kvapą ir t.t. ir pan.

Pastaruosius kelis mėnesius mes vėl bandome sugrįžti prie maisto pirkimo internetu. Šis reiškinys Vilniuje tampa vis populiaresnis, o tokią paslaugą siūlo jau nebe vienas, o net du prekybos tinklai: „Barbora“ ir „Fresh Market“. Esame jau gerokai daugiau nei po kelis kartus išbandę abi parduotuves, tad galiu drąsiai dalintis savo patirtimi.

Prekybos tinklai vertinami pagal vienodus kriterijus, kurie man, kaip pirkėjui, atrodo svarbiausi perkant maisto produktus internetu.

Svetainės patogumas

Šioje kategorijoje vargu, ar apskritai galima lyginti „Barborą“ ir „Fresh Market“, nes būtų tas pats kaip lyginti einantį ir stovintį.

„Barbora“, su tvarkingai ištobulinta e-parduotuve ir mobiliąją programėle (taip, dabar galite apsipirkti tualete, prie pietų stalo, stovėdami spūstyje ar važiuodami viešuoju transportu), diktuoja šiuolaikiško apsipirkimo madas ir siunčia „Fresh Market“ su 2000 metų stiliaus svetaine į nokautą!

Iš vartotojo pusės įstrigo, kad „Fresh Market“ e-parduotuvės krepšelis yra perkeltas iš dešinės į kairę, ryški žalia spalva ir lengvas bardakėlis.

„Barbora“ siūlo gan fantastiškai veikiančią paieškos funkciją, taip pat galimybę sukurti pirkinių krepšelį iš praeities pirkinių, leidžiant tokiam pirkėjui kaip aš skirti dar mažiau laiko apsipirkimui.

Be abejonės, pirmas pliusas keliauja „Barborai“.

Pastaba „Barborai“ – įdiegti tap & hold funkciją, kurią naudoja „Pinterest“, taip leidžiant dar greičiau sumesti į krepšelį jau pirktas prekes.

Dabar anksčiau pirktos prekės įdėjimas į krepšelį reikalauja dviejų paspaudimų ir dviejų langų, kuomet būtų galima tą patį veiksmą atlikti viename lange per vieną paspaudimą.

Parduotuvės asortimentas

Didžiuliai prekybos tinklai klesti ne todėl, kad žmonės mėgsta rinktis iš 2 rūšių pieno ir kelių rūšių dešros. Šiandieniniam miesto pirkėjui reikia pasirinkimo ir visiškai nesvarbu, kad jis perka tą patį pieną jau antrus metus iš eilės, bet didelis asortimentas leidžia jaustis saugiai – „apie viską pagalvota“, visada rasi norimą prekę.

Nors „Barbora“ ir „Fresh Market“ stengiasi pasiūlyti pakankamai platų prekių asortimentą, apimantį perkamiausius produktus ir netgi alkoholinius gėrimus, tačiau pirkimas internetu negali visiškai atstoti prekių gausos, kurią rasite dideliame prekybos centre.

P.S. Man sunku įsivaizduoti, kad parduotuvėje nebūtų mėgiamo kvietinio alaus arba sveriamų morkų, bet whatever (liet. koks skirtumas).

Kaina

Neturiu įgudusios akies prekių kainoms, todėl pakankamai sunku palyginti, kurioje e-parduotuvėje prekės pigesnės. Perkame patinkančias prekes ir atsižvelgiame į prekybos tinklo akcijas. Koks skirtumas, kokį pieną pirkti? Perki tą, kuriam tuo metu akcija. Tualetinis popierius svarbu, kad būtų geras ir su nuolaida, o jau ar bus su šuniukais, avytėm ar ramunėlėm, juk skirtumo nėra.

2013 metais „Verslo žiniose“ rašė, kad Lietuvoje 60 proc. visų pirkėjų – akcijų medžiotojai, taigi faktas, kad prekybos tinklai pereidami į e-prekybą turi išlaikyti nemažą arsenalą akcijų ir specialių pasiūlymų.

Realiose „Fresh Market“ parduotuvėse nesu apsipirkinėjęs, tad negaliu užtikrintai teigti, kad pas juos kainos online ir yra tokios pat, tačiau būčiau linkęs taip manyti.

„Barbora“ prekes surinkinėja prekybos centre „Maxima“, perkant „Barboroje“ galioja jos nuolaidų kortelė, už išleistus pinigus duodami lipdukai, tačiau kainos ir akcijos skiriasi. Teko tą pačią savaitę pirkti „Barboroje“ ir parduotuvėje Vilniaus “Akropolyje” esančioje „Maxima“ parduotuvėje. Atkreipiau dėmesį, kad perkant internetu akcija agurkams nebuvo taikoma, nors parduotuvėje ta pati prekė buvo su akcija.

Drįsčiau spėti, kad apsiperkant „Barboroje“ prekių krepšelio kaina turėtų būti apie 10-15 proc. didesnė lyginant su tuo pačiu apsipirkimu „Maxima“.

Kad ir kaip ten bebūtų, perkant internetu turėtumėte išleisti mažiau, nes matant, kaip su kiekvienu pirkiniu didėja apsipirkimo suma, į krepšelį papuola mažiau neplanuotų pirkinių.

Atsiskaitymo būdas

Be visoms e-parduotuvėms įprasto apmokėjimo už prekes per internetinę bankininkystę, „Fresh Market“ siūlo dar kelis papildomus atsiskaitymo būdus:

1) Apmokėjimas kortele prekių pristatymo metu (mano favoritas);

2) Apmokėjimas grynais prekių pristatymo metu.

Teko girdėti, kad būtent pastarieji apmokėjimo būdai pelnė simpatijas miegamųjų rajonų supermamyčių širdyse. Šis sprendimas „Fresh Market“ pelno pirmąjį riebų pliusą.

„Barboroje“ galimas apmokėjimas per internetinę bankininkystę ar įkėlus savo kreditinės kortelės duomenis t.y. vieną kartą įkeli kortelės duomenis ir kitus kartus perkant e-parduotuvė automatiškai nuskaitinėja pinigus iš kortelės.

Prekių pristatymas

Didžiausias nepatogumas perkant maisto produktus internetu – prekių pristatymas tik kitą dieną...

Tačiau „Fresh Market“ į maisto pirkimo internetu rinką žengė galingu žingsniu ir pirmieji Lietuvoje pristatė tai, ką ne visuose JAV miestuose gali pasiūlyti netgi tokie e-komercijos profesionalai kaip „Google“ ar „Amazon“ – prekių pristatymas į namus tą pačią dieną ar netgi per kelias valandas po užsakymo! O minimalus užsakymo krepšelis – vos 9 eurai. Kur tai matyta?!

„Barbora“ prekes pristatydavo geriausiu atveju kitą dieną ir tik visai neseniai suteikė galimybę pristatyti prekes tą pačią dieną. Minimalus prekių užsakymo krepšelis gerokai didesnis lyginant su konkurentu – 25 eurai (dabar 14.99 eurų – taikoma vasaros akcija, bet vis tiek daugiau nei dvigubai brangiau), o kad gautumėte nemokamą prekių pristatymą reikia išleisti 40 eurų.

„Fresh Market“ gauna dar vieną riebų pliusą.

Produktų kokybė

Perkant daržoves ir vaisius parduotuvėje, pats išsirenki juos tokius, kokius mėgsti. Perkant internetu ši užduotis patikima svetimam žmogui, kuris fiziškai surenka tavo prekes už tave. Tad, duok Dieve, kad jūsų skoniai sutaptų. Tai ne tas pats, kas iš sandėlio atnešti batų porą, ypač svarbu, kad šis žmogus surinkdamas prekes vadovautųsi tam tikra common sense (liet. sveiko proto) logika, pvz., avokadus imti kuo labiau prinokusius, o ne kietus ir žalius.

Kaip bebūtų keista, tačiau man pasirodė, kad prekybos naujokas „Fresh Market“ su šia užduotimi susidoroja gerokai lengviau nei „Barbora“.

Nepaisant to, kad „Barbora“ į pirkinių krepšelį vis dovanų įmeta bandelių ar kitų prekių pabandymui, tačiau būtent vaisių ir daržovių surinkimo procesas pas juos truputį streikuoja. Galbūt mums tiesiog nepasisekė loterijoje, tačiau avokadą iš „Barboros“ gavau žalią, agurkus – truputį pavytusius ir t.t.

Perkant vaisius ir daržoves, abi parduotuvės prašo įvesti kiekį ne vienetais, bet gramais. Todėl jeigu perkate 100 g citrinų, „Fresh Market“ jums įdės didelę citriną ar kelias mažesnes, kurios dažnu atveju svers truputį daugiau nei 100 g ir perteklių padengs iš savo pusės, o „Barbora“ taupiai pasvers ir jeigu nebus 100 g citrinos, jums įdės vieną citriną, sveriančią mažiau, ir jūsų sumokėtą perteklių vėliau kompensuos.

Man kaip klientui maloniau gauti daugiau, nei tikiesi, tad dar vienas pliusas keliauja į „Fresh Market“ krepšelį.

Bendra pirkimo patirtis

Ne viskas auksas, kas auksu žiba. Nepaisant šilto ir mielo „Barboros“ prekės ženklo, patogios parduotuvės ir mobiliosios aplikacijos, pagal mūsų pirkimų patirtį „Fresh Market“ pasirodo geriau.

„Fresh Market“ – 4 pliusai, „Barborai“ – 2.

Kad ir kaip norėčiau daugiau apsipirkinėti „Barboroje“, bet „Fresh Market“ nusivylimų buvo mažiau.

Anyway (liet. kad ir kaip bebūtų), maisto pirkimas internetu yra visiškas gėris. Gaila tik, kad po dažno apsipirkimo internetu vis tiek tenka kulniuoti į artimiausią parduotuvę...

Vėliau skaitytojas tekstą papildė: „Barbora“ jau pradėjo teikti papildomas atsiskaitymo
galimybes, kaip apmokėjimas grynais ar kortele priimant prekes. „Fresh Market“ nuo liepos 7 dienos maisto produktus pirktus internetu pristatys ir Kaune.

Lukas Yla - marketingo ir online produktų specialistas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Skaitytojo įžvalgas pakomentavo „LiMA“ ekspertas, Lietuvos Elektroninės Komercijos Asociacijos pirmininkas Vytautas Vorobjovas:

„Nesu dažnas šių parduotuvių pirkėjas. Bet iš esmės pirkėjo pastabos atrodo teisingos ir abiems pardavėjams tai yra labai vertingos įžvalgos – jų vietoje įdėčiau pastangų susirinkti daugiau nuomonių, nes tik klausantis vartotojo galima sukurti gerą internetinį produktą.
Įdomiausia pasirodė pirkėjo pastaba, kad 70 proc. pirkinių jis „refilina“, kitaip tariant – atstato atsargas, ir tai mėgsta daryti internetu. Tai vis labiau plintantis reiškinys, kuris stipriai keičia mažmeninę prekybą brandesnėse rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė. Esminius pirkinius žmonės vis labiau linksta daryti internetu arba savaitgaliais didžiuosiuose prekbos centruose – hypermarketuose. Tuo tarpu tokius kasdienius dalykus kaip duona, pienas, šviežios daržovės, perka nedidelės parduotuvės šalia namų.

Tokia situacija atima vis daugiau pirkėjų iš vidutinio dydžio prekybos centrų. Panaši situacija pastaraisiais metais susiklostė Jungtinėje Karalystėje, kur nuo tokių tendencijų nukentėjo vienas iš rinkos lyderių „Tesco“

Skaitytojo įžvalgas taip pat pakomentavo ir apžvelgtų įmonių atstovai.

UAB „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis:

Dėkojame DELFI skaitytojui, kad jis yra ne tik elektroninės parduotuvės „Barbora“ klientas, bet ir vertintojas, padedantis mums tobulinti paslaugą.

„Barbora“ pirkėjams siūlo didžiausią rinkoje asortimentą: daugiau nei 7000 skirtingų maisto ir kasdienių prekių – tai ženkliai daugiau nei galima rasti daugumoje šalia namų esančių parduotuvių ar kitose elektroninėse parduotuvėse. Suprantama, kad hipermarketuose pasirinkimas yra dar didesnis, tačiau ir skaitytojo sveriamų morkų, ir kvietinio alaus, kurio, beje, turime 14-os rūšių, „Barboroje“ nusipirkti galima kasdien.

Prekės „Barboroje“ užsakytos iki 17.30 val. pirkėjams pristatomos tą pačią dieną, o pristatymo laiką jie gali patogiai pasirinkti valandos rėžiais. Pristatymo laikus esame nustatę, atsižvelgdami į tai, kiek laiko Vilniuje piko metu užtrunka nuvažiuoti į vieną ar kitą rajoną. Neskatiname savo kurjerių miesto gatvėse siekti pristatymo greičio rekordų – jie turi laikytis taisyklių ir būti mandagūs eismo dalyviai.

Minimalus prekių krepšelis vasarą yra tik 14,99 euro, vietoj įprastų 22 eurų. Ši suma parinkta apklausus pirkėjus ir atkreipus dėmesį į vasarą kintančius apsipirkimo įpročius. Žmonės perka kur kas daugiau vaisių, daržovių, gaiviųjų gėrimų, ledų, o apsiperka dažniau. Šaltuoju metų laiku įprasta apsipirkti visai savaitei, o vasarą šaldytuvai papildomi kas antrą ar trečią dieną. Todėl sumažinome minimalaus prekių krepšelio sumą

Prekės „Barboroje“ kainuoja tiek pat, kiek mūsų strateginių partnerių, „Maxima“, tinkle. „Barboroje“ taikomos tos pačios nuolaidos, galioja „Ačiū“ kortelės pasiūlymai, o 1 proc. pirkinių sumos grįžta į kortelę. Tad pirkėjas kainas „Barboroje“ ir „Maxima“ parduotuvėje greičiausiai lygino ne tą pačią dieną. Lyginti kainas su kitomis parduotuvėmis būtų sudėtinga, nes asortimentas yra labai skirtingas, skirtingi gamintojai.

Kiekvieną savaitę „Barboroje“ taikomos nuolaidos daugiau nei 1000 prekių. Dalis jų yra tokios pat, kaip ir „Maxima“ tinkle, dalis išskirtinės, kurias galima rasti tik mūsų elektroninėje parduotuvėje. Esame paskaičiavę, kad kiekvieną mėnesį, pasinaudoję nuolaidomis, „Barboros“ pirkėjai sutaupo daugiau nei 200 000 eurų.

Prekės nemokamai klientams pristatomos, kai pirkinių krepšelis yra 39,99 euro ar daugiau, taip pat kiekvieną dieną yra skirti specialūs laikai, kai prekės pristatomos nemokamai, nežiūrint į krepšelio dydį. Turint galvoje, kad vidutinis „Barbora“ pirkėjo krepšelis yra daugiau nei 45 eurai, galime drąsiai sakyti, kad didžiajai daliai savo pirkėjų prekes pristatome nemokamai.

Atsiskaityti už prekes „Barboroje“ galima mokant per internetinę bankininkystę arba internetu bankų mokėjimų kortelėmis. Taip pat pirkėjams jau pristatyta galimybė atsiskaityti mokėjimų kortelėmis arba grynaisiais pinigais užsakymo pristatymo metu.

Produktų kokybei, ypač šviežių daržovių ir vaisių atrankai, skiriame itin didelį dėmesį. Darbuotojus specialiai apmokome atrinkti kokybiškiausius produktus, esame įdiegę kokybės kontrolės sistemą, todėl, lygindami su rinka, manome, jog šioje prekių grupėje turime pranašumų, kuriais įsitikinti gali visi pirkėjai. Jei pirkėjui pristatomų prekių svoris yra didesnis nei užsakyta, mes visada tą skirtumą dengiame savo sąskaita, o štai kitose elektroninėse parduotuvėse, pagal jų taisykles, ta suma yra nuskaitoma iš pirkėjo sąskaitos. Be to, vaisius ir daržoves „Barboroje“ galima užsisakyti ir vienetais. Tad, šiuo atveju, DELFI skaitytojas greičiausiai bus suklydęs.“

Generalinis „Fresh Market“ direktorius Saulius Urbonas:

„Džiaugiamės pirkėjo išsakytomis pastabomis, norime pastebėti, kad šis grįžtamasis ryšys mums yra labai svarbus, nes visus paslaugos patobulinimus atliekame atsižvelgdami į rinkos poreikius, tai - vienas iš šio projekto sėkmės faktorių. Veiksnių, įtakojančių „Fresh Market“ pranašumus, yra daug, tačiau pirmiausia pirkėjo išsakyti pastebėjimai yra tiesiogiai susiję su išskirtiniu procesų organizavimu ir naujų sistemų diegimu, teikiant prekių pristatymo į namus paslaugą. „Fresh Market“ pristatymo į namus paslaugą teikia veždamos prekes tiesiai iš specializuotų sandėlių. Tokiu būdu prekės klientui pristatomos per trumpiausią įmanomą laiką ir išvengiama rizikos sugadinti produktą. Tuo pačiu interneto parduotuvės klientams prekes atrinkinėjantys darbuotojai netrukdo tradicinių parduotuvių pirkėjams. Be to, lyginant su jų lentynose esančiomis prekėmis, „Fresh Market“ internetinėje parduotuvėje jos - geresnės kokybės. Tai ir pastebėjo pirkėjas. Prekių, esančių paskirstymo sandėliuose apyvartumas yra 3-4 dienos, tai garantuoja šviežumą. Palyginimui, parduotuvėse esančių prekių apyvartumas gali siekti net iki 30 dienų.

„Fresh Market“ internetinės parduotuvės privalumai, lyginant su tradicinėmis parduotuvėmis, yra žemesnės kainos, pristatymo greitis ir, žinoma, patogumas, taikant pirkėjui patogius atsiskaitymo būdus, atnešant prekes iki durų ir asmeninis dėmesys bet kurioje situacijoje.
Be visko, kas paminėta, „Fresh Market“ asortimentą papildė ir šviežios „Fresh Market“ picos bei suši. Šie gaminiai gaminami tikrų savo srities profesionalų „Fresh Market“, prieš pat užsakymo išvežimą, kaip, beje, ir šviežios bandelės, todėl picos ir bandelės pirkėjams pristatomi dar karšti, o suši – ką tik pagaminti.

Taip pat norime pasidžiaugti, kad jau liepos 7 dieną prekių pristatymo į namus paslaugą pirmieji Lietuvoje pradėsime teikti ir Kauno miesto gyventojams.“

Norite pasidalinti savo nuomone? Tai galite padaryti žemiau?