Įdomu, ar ši problema tik Šiauliuose, ar visos Lietuvos žmonės gaišta savo brangų laiką ieškodami savo siuntinių įvairiais būdais: skambindami, rašydami skundus, taip pat fotografuodami, matuodami, sverdami siuntinius, kaip įrodymą, kad jie atitinka standartus ir turėjo būti pristatyti, stovėdami neįsivaizduojamo ilgio eilėse po darbų, su kūdikiais ir zirziančiais mažamečiais vaikais?

Bandysiu aprašyti nuosekliai situaciją, nors jau atleiskite, problemą, aiškinantis ir bandant ieškoti teisybės, bet oi „nervai, nervai, nelaiko mano nervai“...

Jau aštuonerius metus gyvenu kaime, gatvėje, kur keturi gyvenamieji namai, paštininkas žino visus pagal vardus, pavardes ir veidus. Iki šių metų sausio visus siuntinius pristatydavo be jokių „standartų“, ne butas, žino kur palikti, jei į pašto dėžutę netelpa. Grįžę po darbų džiaugdavomės radę. Nuo sausio mėnesio man, vyrui ir kaimynams ėmė „plaukti“ SMS, kad praktiškai visas siuntas reikia atvykti atsiimti į Šiaulių centrinį paštą. Skaitau pirmą tokią žinutę ir per langą matau, kaip kaimo paštininkas, atvažiavęs automobiliu, įmeta laišką vyro įmonei. Skambinu į paštą klausti, kodėl taip. Pataria registruoti skundą. Po pirmo skundo el. paštu gaunu atsiprašymą ir paaiškinimą, kad paštininkas įspėtas(!), siuntą gausiu rytoj.

Rytojus. Atneša. Užeina žmogus, kuris visus aštuonerius metus tvarkingai nešė siuntinius, pasikalbėti. Sako atneščiau kaip iki šiol, negaunu aš tų siuntinių, jie, kaip neatitikę pristatomos siuntos standartų, man nėra duodami įteikti. Žmogiškas, palieka net savo telefono numerį, sako skambinkite ar rašykite – atnešiu. Na nesinori paštininkui rašinėti ar skambinti kas kartą. Galvoju, kol su vasario mėnesį gimusiu kūdikiu visada esu namuose, paieškosiu teisybės pašto sistemoje.

Faktai: 7 skundai telefonu, 15 skundų raštu.

Ko pasiekiau?

1. Vos kelios siuntos po skundų kitą dieną buvo pristatytos.

2. Kitų važiavau su kūdikiu atsiimti ir stovėjau eilėje kaip sovietiniais laikais prie mandarinų.

3. Visos skundų linijos operatorės kaip plokštelė kartoja, kad registruota siunta turėjo būti pristatyta, o neregistruota siunta, vadinasi, neatitiko matmenų. Pažada, kad kitą dieną siuntą atneš. Nesidžiaukite – tai turbūt nauja darbuotoja, kuri net neperduos siuntos numerio (taip vienos siuntos neatnešė jau visą savaitę).

4. Paklausus, ar perduoda skundus ir esmines problemas vadovybei, nes juk viskas iki šiol buvo gerai, tai nutyla ir sako registruojame, registruojame, žinoma...

Reziumė, lyg ir logiška, kad kuo daugiau klientų, tuo daugiau įmonė uždirba, tik kaip čia su tuo paštu? Panašu, kad klientų jiems nereikia ir didėjantis siuntų kiekis jiems tik trukdo dirbti: užburtas ratas – paštininkas nepristato, nors važiuoja (kuro sąnaudos), klientas važiuoja (eilės, konfliktai pašte), skundų linija nuolat užimta (atlyginimų sąnaudos).

Pozityviausiems optimistams, kurie mano, kad aš šlykšti ir įkyri „boba“, parašysiu jūsų ir pašto darbuotojų džiaugsmui, kad jau dabar stengiuosi rinktis visus kitus pristatymo būdus, kad tik nereikėtų VĖL skųstis – iš paštomato, nors vyras be įgaliojimo gali paimti, o kurjeris kultūringai paskambinęs pristato tiesiai į namus. Deja, pašto bėdai, siuntiniai iš Kinijos dažniausiai keliauja per paštą (kaimiečiai gi irgi moka apsipirkti „Aliexpress“). Beje, motinystės atostogos nėra amžinos. Miestas vėl greitai bus ranka pasiekiamas, laiko skundams neliks, o paštas ir toliau sėkmingai galės „atmušinėti“ klientus ir tik sudarys iliuziją, kad problemos sprendžiamos...

Kam įdomu, pasiskaitykite atsiliepimus apie šią bendrovę internete, panašu, kad pašto vadovai interneto neturi, todėl neskaito ir nežino, kas realiai vyksta, svarbu skundai visi užregistruoti.

Nuoširdžiausi linkėjimai ir paguoda pašto skundų linijos darbuotojoms, sveikatos!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Komentuoja Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė

2018 m. per Lietuvos paštą buvo siųsta 13 mln. vidinių bei tarptautinių siuntų, 2019 m. II ketvirtį jau fiksuojame apdorotų 12 mln. siuntų, tad iki metų galo, kai bus pats šventinių dovanų pikas, šis skaičius padidės ženkliai.

Apdorotų siuntų skaičius tikrai nemenkas, tad džiugina tai, kad dėl dingusios siuntos, kuri dėl vienų ar kitų priežasčių gavėjo nepasiekė, į mus per praėjusius metus kreipėsi tik 553 klientai. Iš jų pagrįstų, už kurias buvo išmokėtos kompensacijos – tik 277.

Itin dažnas mitas, siejamas su nepristatyta siunta, kad Lietuvos paštas ją lydi per visas tranzitines šalis, tačiau už į Lietuvą siunčiamas siuntas, jų pristatymo laiką ir siuntos būklę atsako siunčiančiosios šalies pašto paslaugų operatorius. Siuntą Lietuvos paštas savo sistemoje mato tik tada, kai ji pasiekia Lietuvos siuntų paskirstymo centrą. Reikėtų nepamiršti, kad siuntos logistikos grandinė – ilga, tad iš Lietuvos iškeliavęs ar į Lietuvą keliaujantis siuntinys gali „užstrigti“ bet kuriame tarptautiniame siuntų paskirstymo centre.

Kiekviena situacija yra unikali dėl tuo metu siuntos pristatymo laikui įtaką darančių išorės veiksnių visumos. Kartais siuntos atkeliauja vėliau nei įprastai ne dėl Lietuvos pašto kaltės: dažniausios dėl išorės veiksnių atsiradusios siuntų vėlavimų priežastys – nepalankios meteorologinės sąlygos ir streikai, kurių negalima numatyti ir jiems pasiruošti. Tokių atvejų šią žiemą buvo ne vienas: pašto siuntos strigo dėl Prancūzijoje vykusio „geltonųjų liemenių“ streiko, rekordinio šalčio Čikagoje, sniego nuošliaužų Austrijoje ir potvynių Italijoje. Pasaulinei pašto sąjungai priklauso 192 valstybės, taigi, dėl laikinų vėlavimų pranešimus gauname gana dažnai.

Jeigu nutiko taip, kad iš Lietuvos siunčiama siunta dėl vienokių ar kitokių priežasčių pasimetė, Lietuvos pašto internetiniame puslapyje reikėtų užpildyti tarptautinę siuntos paiešką ČIA.

Tarptautinės siuntos paieška, praėjus vienam mėnesiui po siuntos išsiuntimo, atliekama nemokamai. Užpildžius formą, reikėtų pridėti paieškos apmokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją arba nurodyti, kad paieška nemokama. Nustačius, kad siunta yra dingusi/prarasta, mokestis už paiešką grąžinamas kartu su kompensacija į gavėjo nurodytą banko sąskaitą. Svarbu – pasimetus siuntai, siunčiamai iš užsienio, dėl kompensacijos reikia kreiptis į siuntėjo šalies paštą.
Galutinio sprendimo apie siuntos buvimo vietą arba už ją skiriamą kompensaciją pateikimo terminas – iki 90 kalendorinių dienų, tačiau dažniausiai situacija išsprendžiama greičiau.

Noriu atkreipti dėmesį, kad vykdoma tik registruotųjų, įvertintųjų siuntų bei pašto siuntinių paieška, nes su gautą siuntos numerį galima sekti Lietuvos ir tų užsienio šalių, kurios yra pasirašiusios PRIME susitarimą, pašto sistemose. Jeigu siunta buvo apdrausta ir įvertinta, pasimetusios siuntos vertė yra kompensuojama, tačiau kompensacija grąžinami siuntėjui, o ne gavėjui.

Šiaulių centrinio pašto ir kitų pašto skyrių laiškininkai paprastosios ir registruotosios korespondencijos pristatymą vykdo vadovaudamiesi Paslaugų teikimo per laiškininką tvarka ir LR Pašto įstatymu, kuriame teigiama, kad:

  • Pašto paslaugų teikėjai įdeda pašto siuntas į gaunamųjų laiškų dėžutes, įrengtas daugiabučių namų butų savininkų, bendrijų, įmonių, įstaigų, organizacijų kiekvienos laiptinės pirmuosiuose aukštuose, o sodininkų bendrijų – prie pagrindinių įėjimų (įvažiavimų) į sodą.
  • Pašto paslaugų teikėjai įdeda pašto siuntas į gaunamųjų laiškų dėžutes, įrengtas individualiųjų namų savininkų prie įėjimų į jų sklypus arba ant greta gatvės esančių namų sienų, tvorų, stovelių. Šios dėžutės turi būti lengvai prieinamos nuo gatvės ar kelių, šaligatvių ir šalikelių.


Tai reiškia, kad laiškininkas privalo pristatyti registruotas siuntas, sveriančias iki 2 kg. ir paprastas siuntas, kurios telpa į pašto dėžutes. Paprastąsias siuntas, netelpančias į pašto dėžutės, klientai privalo atsiimti pašto skyriuje.

Noriu užtikrinti, kad nuo sausio mėnesio niekas nesikeitė. Tai, kad visą laiką klientė įvairias siuntas gaudavo ne į pašto dėžutę, buvo išimtis iš taisyklės, nes laiškininkas, gerų norų vedamas, nepaisė įstatymo ir vidinių tvarkų reikalavimo. Noriu atkreipti dėmesį, kad tokie reikalavimai naudingi patiems klientams, nes, lyjant ar sningant, ne pašto dėžutėje palikta siunta gali sušlapti, o jos turinys – susigadinti, be to, be priežiūros palikta siunta gali sudominti ilgapirščius ir pašto darbuotojas po to negalės įrodyti, kad siuntą jis tikrai paliko prie kliento namų.

Kitas svarbus niuansas – gyventojų augintiniai, kurie dažnu atveju būna labai nedraugiški laiškininkams: per pirmą 2019 pusmetį, atlikdami savo darbą, nuo agresyvių šunų nukentėjo net 12 Lietuvos pašto laiškininkų ir ši tendencija nedžiugina – tokių atvejų kasmet daugėja 30 proc. Ieškodamas į pašto dėžutę netelpančiai siuntai saugios vietos gyventojo teritorijoje, laiškininkas gali nukentėti nuo agresyvaus, savo teritoriją ginančio šuns – dažniausiai tokie susidūrimai baigiasi 10-90 d. laiškininko nedarbingumu.

Todėl karts nuo karto laiškininkams primename apie įstatymo numatytus reikalavimus siuntų pristatymui ir prašome paisyti savo bei gyventojų siuntų saugumo.