Mokykloje mokiniai patiria daug streso: dėl egzaminų gausos, testų, kontrolinių darbų, o kartais pernelyg didelio mokytojų spaudimo mokytis dar daugiau. Ir aš, natūraliai girdėdamas tokius žodžius, klausiu savęs: „Ar išties taip yra?“

Mokytis įdomu

Kaip supratote, neketinu pritarti tiems, kurie mąsto destruktyviai ir pateiksiu savo nuomonę. Mokytis man nesunku ir patinka, nes kasdien kažką sužinau ir išmokstu. Aš – vienas iš tų, kurie viskuo domisi. Taip, pritariu, kad švietimo sistema nėra tobula: brukama per daug informacijos, nespėjama mokytis pagal programą, per mažai pasirenkamų dalykų. Bet ir neneigiu, kad yra suteikiamos visos galimybės mokytis.

Šiuolaikiniai vadovėliai informatyvūs, labai padeda internetas – tereikia atsirinkti, kuri informacija mums yra vertinga. Mokykla man yra ta terpė, kurioje atradau save, savo draugus, susipažinau su įdomiais žmonėmis. Sutikau nemažai atsidavusių darbui ir mokiniams, nuoširdžiai padedančių pedagogų.

Savirealizacija

Groti gitara mane išmokė muzikos mokytojos J. Česnakaitė ir F. Antunez, dalyvavau ne viename mokyklos ir respublikos renginyje. Pajutau pergalės skonį. Taip galėjau save realizuoti. Pedagogių ir asmeninės pastangos mano gyvenimą nuskaidrino šiltais prisiminimais. Mokytoja J. Česnakaitė, mokydama mane, skyrė nemažai asmeninio laiko.

Ji išmokė mane įveikti scenos baimę. Galbūt niekur kitur neturėsiu galimybės užlipti ant scenos priešais auditoriją ir pajusti jaudinantį malonumą, kai žiūrovų dėmesys yra sutelktas tik į tave. Suprantu tuos žmones, kurie turi scenos baimę ir kuriems viešumas kelia paniką, o ne malonumą. Tačiau kiekvienas gali rasti mėgiamą veiklos sritį ir save realizuoti. Gyvenimas mums viską duoda, jis moko mus ir pasiimti.

Mokytojas – ne baubas, o draugas

Džiaugiuos, kad mokytojų mąstymas nėra sustabarėjęs, koks buvo prieš dvidešimt metų. Pedagogai prisitaiko prie jaunimo poreikių, supranta mūsų problemas, pasaulėžiūrą. Daugelis jų net labai šiuolaikiški. Mokytojai domisi technologinėmis naujovėmis. Stengiasi įdomiai ir mokiniams suprantamai pateikti medžiagą. Yra pedagogų, su kuriais atvirai gali pakalbėti aktualiomis temomis. Visada išklausys ir patars. Niekada nepamiršiu nuoširdžių pokalbių su tikybos mokytoja Linute, jos patarimų ir palaikymo.

Atsakyk į šiuos klausimus ir būk savimi

Jeigu jūs norite paprieštarauti, galbūt jums reikėtų keisti savo mąstymą, praplėsti akiratį, labiau domėtis šiuolaikine aplinka. Ar man užtenka motyvacijos mokytis? Ar žinau, kaip save realizuoti? Ką norėčiau gyvenime veikti? Kas man aktualu ir įdomu? Galbūt atsakę sau į šiuos klausimus geriau suprasite save patį. Nebijokite ieškoti ir klysti, nes tik per klaidas atrasite save. Nebijokite klausti. Galbūt gausite tą vienintelį atsakymą, kuris jums taip yra reikalingas.

Nebijokite atrodyti kvailai. Juk kiekvienas žmogus yra individualus, bet kartu ir įdomus. Tiesiog nebijokite būti savimi. O mokykla – tai tik ateities investicija. Smalsumas ir noras žinoti išvedė žmones iš urvų. Kuo mes dabar būtume, jei mūsų pirmtakai nebūtų norėję pažinti pasaulį plačiau?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

2016 m. DELFI ir Vilniaus Gabijos gimnazija skelbia Lietuvos mokyklų jaunųjų žurnalistų konkursą! Šis tekstas – 59 straipsnis konkursui.

Kviečiame jaunuosius mokyklų žurnalistus savo publicistinius tekstus, kurių apimtis siekia iki 400-500 žodžių, siųsti adresu gabijos.laikrastis@gmail.com. Konkursas vyks sausio 1-30 d. Jūsų atsiųsti tekstai bus publikuojami DELFI portalo rubrikoje DELFI Pilietis. Bus skiriamos dvi nominacijos – „Populiariausias jaunasis žurnalistas“ ir „Profesionaliausias jaunasis žurnalistas“. Prizus laimėtojams įsteigs portalas DELFI.