Kadangi bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ oficialiame spaudos pranešime ir informacijoje AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams nurodoma: „jeigu buvo įsigytas bilietas jungtinei kelionei ne tik su AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“, bet ir su kitomis oro bendrovėmis, siūloma kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“, 2009-01-17 telefonu susisiekėme su kompanijos „Virgin Atlantic“ atstovybe Londone.
Šios kompanijos atstovo teigimu, kompanija „Virgin Atlantic“ jokių duomenų ar informacijos apie AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymą nėra gavusi ir taip pat nurodė, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turėjo susisiekti su kompanija „Virgin Atlantic“ bei suderinti sąlygas, kuriomis turėtų būti vykdomi jungiamieji skrydžiai šių skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams.
Taigi šiuo atveju ne keleiviai turi „kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“ kaip kad savo pranešime nurodo bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, o pati bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, suderinusi sąlygas su jungiamuosius skrydžius vykdančiomis kompanijomis, turi apie jas informuoti keleivius, todėl mes turime kreiptis į bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“. Tačiau nuo 2009-01-17 su bendrove „flyLAL – Lithuanian Airlines“ susisiekti nepavyko.
Atsižvelgdami į aukščiau nurodytas aplinkybes bei tai, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ netinkamai vykdo 2004-02-11 Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) NR. 261/2004 (toliau – Reglamentas) nuostatas, konkrečiai mūsų atveju – nevykdomi Reglamento 5 str. reikalavimai, numatantys oro vežėjo pareigas atšaukus skrydžius – pvz., atšaukus skrydį, skrydį vykdantis oro vežėjas atitinkamiems keleiviams teikia pagalbą pagal reglamento 8 str., kai keleiviams pranešama apie skrydžio atšaukimą, jiems paaiškinama, kokiu kitu transportu jie galėtų keliauti, ir t.t., prašome:
- reaguoti į susidariusią situaciją;
- įpareigoti bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“ tinkamai vykdyti Reglamento nuostatas bei užtikrinti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų teisėtus interesus (ypač tais atvejais, kai iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ buvo įsigyti bilietai jungiamiesiems skrydžiams);
- tuo atveju, jei bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ir toliau nevykdys savo įsipareigojimų, prisiimti atsakomybę dėl susiklosčiusios situacijos ir nedelsiant atlyginti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų patirtą žalą, o šias lėšas regreso tvarka išsireikalauti iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ar jos akcininkų.
Atsižvelgiant į tai, kad dėl susiklosčiusios situacijos nukentės(-jo) 29400 bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientai, organizuojama nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinė grupė, kurios tikslas ginti įsigijusių bendrovėje „flyLAL – Lithuanian Airlines“ kelionės bilietus ir negavusių ar negausiančių už tai priklausančių vežėjo paslaugų.
Siūlome susidariusią padėtį aptarti bendrame posėdyje, į kurį, manome, turėtų būti pakviesti dalyvauti Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos, Lietuvos avialinijų orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai, Lietuvos civilinės aviacijos administracijos atstovai, bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ administracija bei akcininkai, nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinės grupės atstovai.
Susisiekimo ministerijai nereaguojant į aukščiau išdėstytus pasiūlymus, neatmetama galimybė organizuoti piketą.
P.S. Visi, norintys prisijungti prie nukentėjusių nuo bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinės grupės ar ją palaikančių, gali siųsti laiškus el. paštu vytinga@post.skynet.lt arba skambinti telefonu 8678 15885.
DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!