Taigi imuosi seklių darbo ir aiškinusi dingusių konteinerių detektyvą.

PIRMOJI DIENA. Gruodžio 19 d.

Gruodžio 19 d. paskambinau, namą administruojančiai bendrovei „Žirmūnų būstas“. Laiptinėje gražioje, rakinamoje skelbimų lentoje kaba informacinis lapas su namo vadybininkės nuotrauka ir pateiktas kontaktinis telefonas, informuojantis, jog galiu sulaukti pagalbos bet kuriuo paros metu. Taigi aš skambinu nurodytu telefono numeriu ir noriu išsiaiškinti, kodėl skundžiasi Rinktinės g. namo gyventojai ir trokštu išsiaiškinti, kodėl dingo komunalinių atliekų konteineriai. Paskambinus nurodytu telefonu sužinau, jog mano skambutis eilėje trečias ir aš turėsiu palaukti apie minutę. Laukiu, kol laukiu sužinau, jog mano pokalbį įrašys, apie vieną minutę telefono ragelyje skamba muzika. Pakalbėjusi su atsiliepusiu operatoriumi išgirstu, jog man padėti: „Žirmūnų būstas“ negali ir pasiūlo kreiptis į atliekų vežėjus.

Aš dar sykį perskaitau skelbimą, pakabintą skelbimų lentoje, greta lauko durų. Skelbime nurodyta, jog apie esamą situaciją informuoja ūkio skyrius, pateikti du telefono numeriai. Tačiau skelbimas man sukelia abejonių: kodėl ūkio skyrius atsakingas už atliekų tvarkymą, kodėl nėra oficialaus Vilniaus miesto savivaldybės antspaudo?. Juk už atliekų tvarkymą turėtų būti atsakingas atliekų tvarkymo departamentas ar skyrius.

Paskambinusi į Ūkio skyrių sužinau, jog mano nuogąstavimai pasitvirtino - jie su atliekų tvarkymo problemomis neturi nieko bendro, o apie tokį skelbimą ir problemą girdi pirmą kartą. Maloni savivaldybės darbuotoja padiktuoja dar du telefono numerius ir siūlo skambinti į miesto ūkio ir transporto departamentą, bei Vilniaus miesto aplinkos apsaugos departamentą.

Į pirmąjį departamentą prisiskambinti nepavyksta, skambinu (10 val. ryto), tačiau niekas neatsiliepia. Paskambinus antru nurodytu telefono numeriu ir paaiškinusi situaciją gaunu dar vieną telefono numerį, šįsyk atliekų tvarkymo poskyrio vedėjo J.Č. Telefono numerį. Apie problemą J.Č. yra informuotas, nes gruodžio 18 d. vakare išsiunčiau elektroninį laišką, su pagalbos prašymu. J.Č. sako, kad jų tarnyba jokių skundų nėra gavusi, ši situacija atrodo keista ir neteisėta. Jis pažada išsiaiškinti situaciją, pažada kreiptis į „Žirmūnų būstą“ bei tarnybą „Ecoservice“.

Tos pačios dienos (gruodžio 19 d.) popietę savo el. pašto dėžutėje randu namo vadybininkės D.R. laišką. Ji siūlo man paaiškinti situaciją telefonu. Tačiau aš paprašau, jog situacija man trumpai būtų išdėstyta el. laiške. Norisi turėti raštišką paaiškinimą, jog šią situaciją galėtume aptarti su namo gyventojais. Taigi namo vadybininkė apie šią situaciją nėra informuota, jokių skundų nėra gavusi „kiek bandau įsiaiškinti šią situaciją: nei mes, UAB „Žirmūnų būstas", nei Ecoservice", nėra gavę skundų ar prašymų pakeisti konteinerių vietą. Gal būt vyksta kažkoks tarp namų konfliktas, apie kurį aš, kaip Jūsų namo vadybininkė, nieko nežinau. Tikėtina, kad patys gyventojai juos perstumia.“

Tačiau pranešime gyventojams aiškiai nurodyta, jog konteinerių vieta yra pakeista, dėl to, kad skundžiasi Rinktinės g. namo gyventojai. Tačiau nei „Žirmūnų būstas“, nei „Ecoservice“ jokių skundų nėra gavę.

Ar gali būti, jog vyksta konteinerių karas tarp vienų ir kitų Rinktinės g. namų gyventojų? Ir anksčiau vieno namo gyventojai konteinerius savavališkai perstumdavo, arčiau kito, tačiau mažuose, prieš 30 metų projektuotose kiemuose sunku apsisukti atliekų surinkėjų automobiliams. Todėl konteineriai grįždavo į tą pačią vietą.

Noriu atkreipti dėmesį į tai, jog komunalinių atliekų konteineriai stovėjo arčiau Rinktinės g. 23 namo, o konteinerius ir Rinktinės g. 21 namą, dar skiria ir siauras įvažiavimas. Šio namo gyventojai argumentuoja, jog jų name įrengta šachtinė atliekų šalinimo sistema, tačiau manau, kad tai ne visai tiesa. Nes 21 numeriu žymimas ir 9 – aukštis ir 5 – aukštis, (šie du namai sujungti, tarpusavyje) pastarajame šachtinės atliekų šalinimo sistemos nėra.

Teritorija, kurioje dar vakar stovėjo 3 komunalinių atliekų konteineriai, šiandien aptverta „Stop“ juosta.

ANTROJI DIENA. Gruodžio 20 d.

Mano el. pašto dėžutę pasiekė atliekų tvarkymo poskyrio vedėjo laiškas: „Kadangi oficialiai šios aikšteles panaikinimo klausimas nebuvo sprendžiamas, siūlome gražinti atliekų konteinerius atgal, kaip parodyta schemoje“. Galiu drąsiai teikti, jog atliekų tvarkymo poskyrio vedėjas J.Č. dirba operatyviai ir atsižvelgia į gyventojų problemas, reaguoja į skundus.

Istorija dar nebaigta, galutinius taškus sudės namą administruojanti bendrovė „Žirmūnų būstas“ ir komunalinių atliekų vežėjas „Ecoservice“.

Išties keistai atrodo gretimo namo gyventojų pyktis, savivalė spausdinant raštus, savavališkas disponavimas Vilniaus miesto savivaldybės vardu. Aš visada manau, kad visus konfliktus ir nesutarimus galima išspręsti draugiškai. Tikiuosi, kad ir šioje istorijoje galutiniai taškai bus sudėti taikiai, be pykčio. Gyvenkime draugiškai, mieli kaimynai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!