Kodėl jie nevykdo savo pareigų tiems, kurie, iš esmės, yra jų klientai, darbdaviai ir iš jų surinktų mokesčių gauna algas?

Atsakymas buvo sausas: „todėl, kad neveikia“. Paklausiau, kodėl jie, kaip ir numato įstatymas, patys nesusisiekia su reikalingom duomenų bazėmis , o įgalioja tai daryti paprastus piliečius. Juk tokia galimybė, o ir būtinybė yra (tik, matyt, nėra noro). Į tai valstybės tarnautoja tesugebėjo nemaloniai krenkštelėti.

Aš dirbu iki 18 valandos kasdien. Įstatymas numato, kad klientų priėmimo skyriai turėtų dirbti kiekvieną savaitę po 2 val. pasibaigus darbo valandoms. Net užėję į „Sodros“ tinklapį www.sodra.lt akivaizdžiai įsitikinsite, jog ši įstatymo nuostata neveikia. Tai kokioje šalyje mes gyvenam? Kodėl turim šerti tą siurbėlių privisusį biurokratinį aparatą? Tuo tarpu jie nevykdo savo pareigų ir maloniai gyvena mūsų sąskaita.

Viešojo administravimo įstatymas numato „vieno langelio“ principą:

Šis principas reiškia, kad asmeniui informacija suteikiama, prašymas, skundas ar pranešimas priimamas ir atsakymas į juos pateikiamas vienoje darbo vietoje. Prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėja ir informaciją iš savo administracijos padalinių, pavaldžių subjektų, prireikus – ir iš kitų viešojo administravimo subjektų gauna pats prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėjantis ir administracinį sprendimą priimantis viešojo administravimo subjektas, neįpareigodamas tai atlikti prašymą, skundą ar pranešimą padavusį asmenį.“

24 straipsnis. Prašymų ir skundų priėmimo laikas

1. Viešojo administravimo subjektas privalo organizuoti savo darbą taip, kad asmenys, norintys ar privalantys pateikti prašymą ar skundą asmeniškai, galėtų tai padaryti visą darbo dienos laiką.

2. Viešojo administravimo subjektas privalo nustatyti ne mažiau kaip dvi papildomas prašymų ir skundų priėmimo valandas per savaitę pasibaigus viešojo administravimo subjekto darbo dienos laikui.