aA
Ar tikrai Lietuva eina policinės valstybės link? Esu studentas, dar nediplomuotas, bet jau apsigynęs bakalauro darbą. Studijavau Kaune, tačiau dabar daugiau laiko praleidžiu Marijampolėje. Mano vienas mėgstamiausių laisvalaikio užsiėmimų tiek studijuojant Kaune, tiek gyvenant Marijampolėje važinėti dviračiu.
Iš Kauno grįžo į Marijampolę: pastebėjo akivaizdžius skirtumus
© Asmeninis albumas

Kauną šiuo klausimu labai vertinu ir gerbiu buvusią ir esamą valdžią, kuri niekada nepamiršo dviratininkų ir sukūrė miestiečiams fantastiškus dviračių takus ir kuriuos kiekvienais metais plečia arba atnaujina senus. Marijampolė visiška priešingybė Kaunui. Investicijos į miestą padarytos didelės, sudėtos trinkelės, kuriomis nelabai yra kam vaikščioti, bet problema ta, kad dviratininkai visai užmiršti ir vargu, ar sudėjus visus dviračių takus mieste būtų įmanoma būtent dviračių takais nuvažiuoti 30 km, kai toks atstumas normaliam sportininkui tik apšilimas. Aš jau nekalbu apie „aklus“ praeivius, kurie nebaudžiami, turėdami žymiai didesnį pėsčiųjų taką, dažniausiai reguliariai eina dviračių taku. Toks vaizdas, jog specialiai, nekalbu ir apie žmones, kurie vedžioja savo šunis, išskleidę visą pavadėlį galbūt dėl to, kad „nemyli“ jie savo gyvūno, bet galvoja, kad būtent dviratininkas pamatys ir tikrai spės sustabdyti. Taip pat vienas nemalonesnių atvejų, kai jauna šeima vaikšto pėsčiųjų taku ir išbėga mažas vaikas į dviračių taką. Tačiau šiuo atveju tikrai dviratininkas privalo numatyti tokią, kaip galimą, situaciją.

Kalbu apie policiją, kuri tarp šių dviejų miestų skiriasi dviratininkų atžvilgiu kaip diena ir naktis. Valstybė ta pati – Lietuva, įstatymai tokie patys, bet kodėl Marijampolės policija negerbia dviratininkų ir žiūri į juos, kaip į potencialius būsimus pažeidėjus? Bet įdomiausia tai, kad sustabdę tyčiojasi, nepagarbiai bendrauja ir iš karto baudomis grasina. Deja, tai vyksta masiškai, o iš mano aplinkos žmonių daugelis buvo stabdyti, vieni – nubausti, kiti – įspėti. Per studijų laikus Kaune pravažiavau laisvalaikiu ne viena šimtą kilometrų, teko važiuoti netgi pagrindine Kauno arterija Savanorių pr., kuris dar neturėjo dviračių tako ir niekada niekas nestabdė ir nesityčiojo viešai.

Taip, aš kalbu apie keliantį abejonių KET įstatymo 56 punktą, kuris teigia: Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Abejotinas dėl to, kad nereikia būti elektromechaniku, jog suprastum, kad dviračio šviesos elementas, vadinamas „tablete“, nepasirūpins tokio galingumo maitinimu, kaip automobilio ar motociklo lempos, kurios gerai matomos dienos metu. Taip pat, kalbant apie liemenę, liaudiškai vadinama „išnara“, nakties metu, kaip neapšviestas šaligatvis, ji yra būtina, bet dienos metu ir dar kai karšta, tiesiog kelia abejonių jos naudingumas ir aš jos niekada nedėviu.

Išvada labai paprasta: kuo mažesnis kaimas, tuo policija labiau jaučia, kad gali pasipinigauti lygioje vietoje. Juk kuo mažiau žmonių, tuo mažesnė tikimybė, kad kažkas kels šiuos klausimus. Ir kam paskui stebėtis, kai reiškiama žmonių neapykanta tiems, kurių šūkis ginti, saugoti, padėti? Ei, įstatymų leidėjai, gal jau pribrendo laikas 56 KET punktą koreguoti, kadangi kiek atsimenu viešoje erdvėje aš ne pirmas pasisakau šiuo klausimu. Jeigu norime nors kiek būti panašūs į senas tradicijas turinčias ES valstybes, kurios giriasi visam pasauliui, jog dviračių jų šalyse daugiau nei motorinių transporto priemonių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
4.2759

Pusmetį dėl kolegos balso virpėjusi moteris jį sutiko gyvai vakarėlyje – tokio scenarijaus pavydėtų ne vienas (15)

Kaskart išgirdus jo balsą drugeliai pilve kaip pašėlę imdavo plakti sparneliais... Gyvai jo net...

Po Šimašiaus pranešimo apie skyrybas pasidarė bloga iš siuto: ieškantiems džiugesio turiu ką pasakyti (551)

Kai kurios santuokos būna pasmerktos: psichologinis ir fizinis smurtas, neištikimybė, nepagarba....

Emigrantė į Vilniaus parduotuvę užėjo su šuniuku – apsaugininkės reakcija paliko be žado (319)

Jau daugiau nei dešimtį metų negyvenu Lietuvoje. Dvejus metus praleidau Danijoje, o paskutinius...

Nesuvokiamas kaimyno žiaurumas – katytę, kuria rūpinosi, moterys rado kraupiai sužalotą (113)

Tai buvo katytė... Tik katytė. Nei maža, nei balta, kaip klasiko J. Biliūno kūrinyje, bet dėl to...

Palangiškis matydamas, kas darosi mieste, supyko: kol tiek antivakserių, nepadės ir policija (278)

Apie išskirtinį abuojumą Palangoje, arba kodėl daugelis esti nereiklūs sau ir aplinkiniams?...

Top naujienos

Loterijoje laimėtas milijonas laimės neatnešė – moteris net nesuprato, kaip prarado visus pinigus (175)

Loterijoje, kurioje net nedalyvavo, laimėtas milijonas kaip reikiant apsvaigino vienos Marijampolės...

Vytautė Merkytė | D+

Genetiškai modifikuoti raupai ir maras – tik dalis to, ką sovietai ruošė pasauliui: štai kokie eksperimentai vyko slapčiausioje bazėje

Viena paslaptingiausių vietų Sovietų Sąjungoje buvo sala, nepažymėta jokiame oficialiame...

Lietuvis aplankė vieną kraupiausių vietų pasaulyje: atrodo, kad patekau į siaubo filmą (8)

Lietuviai mėgsta keliauti po egzotiškas salas, dažniausiai įsivaizduoja, kad ten galima atitrūkti...

Po stingdančio šalčio – radikalios permainos: pataria būti atsargiems ir laukti kitos savaitės (36)

Į Lietuvą plūstelėjo šiltesni orai ir bent jau Vilniuje ketvirtadienį buvo galima džiaugtis...

Dailius Dargis | D+

Netradicinė kontrabanda, iš kurios finansuojamas terorizmas: pirkdami klastotes, tampate to dalimi

Pirmoje netradicinės kontrabandos straipsnių ciklo dalyje - Vilniaus mados salonų „Du broliai“...

„Zenit“ sutramdė „Anadolu Efes“ klubą, o Gudaitis tapo mačo MVP (5)

Eurolygos 21-asis turas startavo šeimininkų pergale. Sankt Peterburgo „Zenit“ (13/6)...

Kurį laiką dingusio iš viešumos Jacko Ma vaizdo pokalbis atnešė 58 mlrd. dolerių palengvėjimo atodūsį (1)

Jis kalbėjo mažiau nei minutę ir nieko nepasakė apie Kinijos vyriausybės persekiojimą,...

Sorošo universitetą išspyrę vengrai išskėstomis rankomis pasitinka pakaitalą iš Rytų (200)

Budapešte pradės veikti pirmasis Kinijos universiteto filialas Rytų Europoje. Tam žalią...

Vilnietė nusvilo nuo sukčių, bet jaučiasi apgauta banko: pinigus iškart blokavo, bet jų nebeatgaus (175)

Vilnietė Rūta atsidūrė apgaulės pinklėse – skelbimų portale norėjusi įsigyti daiktą...

Kaip užvesti automobilį su laidais: yra kelios taisyklės, kurių privalote laikytis išsamus veiksmų aprašymas (50)

Dažną vairuotoją žiemos rytą užklumpa problemos: pasukus užvedimo raktelį vietoje variklio...