Taigi, pagrindiniai el. parduotuvių trūkumai:

1. Neaiškios pristatymo sąlygos.

Dauguma parduotuvių net nerašo, kiek maždaug gali užtrukti prekės siuntimas, o tai sukelia per daug klausimų.

2. Neaiškūs ženklai, žadantys saugumą ir garantijas.

Ženklai, žadantys garantiją ar 100 proc. sumokėtų pinigų grąžinimą, pateikiami bandant sukelti pasitikėjimą. Tokius ženklus, dažnai primenančius medalį, sukuria pačios parduotuvės. Svetainė su tokiais ženklais galbūt ir suteikia didesnį patikimumo įspūdį, tačiau jie neturi jokio teisėto pagrindo.

Šiuo metu jau yra ir neva „patikimesnių“ ženklų. Atsiradusios naujos svetainės – katalogai, leidžiantys už tam tikrą kainą talpinti savo suteikiamos „garantijos“ ženklą į kitas (už atitinkamą paketą susimokėjusias) svetaines, neva taip garantuojamas saugumas, patikimumas, grąžinimo galimybė, ir t.t. Deja, tų ženklų kūrėjai niekada net nebando pirkti ir taip realiai įvertinti parduotuvės aptarnavimo kokybės, o tai tik įrodo, kad jų siūlomos „garantijos“ tėra bereikšmiai ženkliukai.

3. Lėta reakcija.

Atlikus tyrimą, paaiškėjo, kad net stambiausia Lietuvoje parduotuvė nenori bendrauti su pirkėjais. Stambiausia Lietuvoje el. parduotuvė nereagavo į paprastą atsiųstą užklausą.

Užklausa - laiškas buvo išsiųstas tiesiai iš parduotuvės svetainės užpildant formą. Nors parduotuvės autoatsakiklis ir pažadėjo, kad bus atsakyta per valandą, į paprastą klausimą jie nesugebėjo atsakyti išvis.

4. Svetainės galimybės, kurios neveikia.

El. parduotuvių kataloguose šalia prekių dažnai galima sutikti mygtuką „pasiūlyk savo kainą“. Gaila, bet į prašymą sumažinti kainą neatsakoma, o jeigu ir atsakoma, dažniausiai atrašo, kad kainos sumažinti negalima. Kyla klausimas, kam tuomet apkrauti dizainą nereikalingais elementais, kviečiančiais vartotojus atlikti veiksmus, iš kurių nėra jokios naudos nė vienai pusei? Neatsakytas laiškas visiems laikams atstumia galimą pirkėją.

5. Lankstumo nebuvimas

Viena iš priežasčių, kodėl dar palyginti taip nedaug yra perkama internetu yra ta, kad ne visi turi banko saskaitą, kortelę, o jei ir turi, nemoka ja naudotis.

Dar niekada internetu neapsipirkę el. parduotuvės lankytojai nežino, kur kreiptis, ką daryti, kad galėtų įsigyti norimą prekę toje parduotuvėje. Parduotuvės neinformuoja, nesiūlo jokių bankų paslaugų, kaip ir kur galima būtų gauti sąskaitą lengviau ir greičiau.

Stambiausios parduotuvės jau seniai taiko galimybę susimokėti grynaisiais pristačius prekę, tačiau dauguma jų tokios informacijos svetainėje pateikti nesugeba. Nors mokėjimas grynais yra vienas didžiausių privalumų pirkėjams, ši galimybė aprašoma arba šviesiai pilku šriftu, arba patalpinama kur nors toliau nuo akių...

6. Abejotinas svetainės dizainas.

Nedaug žinomų svetainių atrodo tikrai gerai. Daugelyje ne tik nėra estetikos, bet net ir nesugebama aiškiai pateikti informacijos. Sąlygos, kontaktai, kiti meniu punktai pateikti „neskaniai“ ir neaiškiai. Prekių nuotraukos daugumoje svetainių yra per mažos, tik kelios svetainės suteikia galimybę apžiūrėti prekę iš visų pusių.

Tyrimą atlikusi ekomanda.lt tikisi, kad straipsnį perskaitys tie, kas administruoja el. parduotuves. Svetainių savininkai turi suprasti, kad kol nebus pašalinti trūkumai, žmonės bijos pasinaudoti el. parduotuvių paslaugomis.