Žinant žmogaus psichologiją ir šiuolaikinį užimtumą, labai lengva „žaisti jausmais“, tereikia nieko nesuprantančiai moteriškei papasakoti, kas baisaus gali atsitikti, jei nepakeisi kokio nors dirželio fiksatoriaus ar „babinos guolio“, kaip mes juokaujam draugų ratelyje.

Nesunku užkelti kainą ir stipriai užimtam verslo žmogui, kuriam laukimas pusdienį autoservise reiškia krūvas susikaupusių reikalų ir viršvalandžius, kelias dienas juos tvarkant. Dažnas numoja ranka, pamatęs padidintus įkainius sąskaitoje, kiti net netikrina, kokie darbai buvo atlikti ir ar tikrai visi jie buvo reikalingi...

Štai teko viename autorizuotame servise tikrinti, kodėl dingo visos šviesos viename iš priekinių žibintų. Susimokėjau 180 Lt su PVM už patikrinimą (paslauga vadinasi „Priekinių žibintų funkcionalumo patikrinimas“) ir buvo nustatyta, kad pagrindinė žibinto jungtis paprasčiausiai neįkišta į lizdą ir nėra gero kontakto, todėl, važinėjant lietuviškais keliais, atsikratė. O atsikratė todėl, kad jungties fiksatorius šiek tiek „nukramtytas“.

Pagrindinė nuotrauka – kaip atrodo sena (kairėje) ir nauja (dešinėje) jungtys. Raudona rodyklė rodo nulūžusį fiksatorių ant senosios jungtelės.

Taigi gedimas nustatytas. Valio!!! Ir gaunu autoserviso pasiūlymą remonto darbai:

269,20 Lt su PVM

Ir detalės (jungtis „padaliam“ išrašyta, matyt, kad rimčiau atrodytų nieko nesuprantančiam):

Viso už detales: 78,18 Lt su PVM

Neblogai, kai pagalvoji kad suremontuoja dingusias automobilyje šviesas. BET kai įjungi logiką ir supranti, kad jie paims iš manęs 347,38 Lt už tai, kad pakeis jungtelę („fiškę“ liaudyje vadinamą) tai...

IR NUSPRENDŽIU daryti bandymą... pats. Spjaunu į savo baltas kostiumo kelnes, atsiraitoju marškinius, nusiimu kaklaraištį ir kimbam į darbus: užsuku į automobilių detalių parduotuvę važiuodamas pakeliui, ir nusiperku pilną jungties komplektą už 49 Lt su PVM. Net nesiderėjęs, kaip paprastas klientas iš gatvės. Garantuoju, kad jei šnekėčiau kaip nuolatinis klientas, būčiau gavęs tą jungtį už kokius 30 Lt. SUTAUPYTA - 78,18 – 49 = 29.18 Lt.

(Naujos jungties foto jau matosi pav. 1 dešinėje)

Grįžęs po darbo vėlai vakare, įsijungiu garaže šviesą, nuimu laiką ir startas! Pradedu keisti jungtelę. Kadangi pirmą kartą dariau šį darbą, tai užtruko kelias minutes suprasti, kaip išsitraukia kontaktas iš senos jungties ir įsikiša į naują, bet viskas ten padaryta elementariai, logiškai suprantama, todėl visas darbas užtruko ~10 minučių. SUTAUPYTA – 269,20 Lt (nes 10 min savo brangaus laiko neskaičiuoju)

Kadrai iš darbo eigos ir įrankių asortimentas:

Perkišus kelis kontaktus:

Iš vieno ištrauki, į kitą įkiši. Reikia tik adatėlės mažam fiksatoriui atlaisvinti. Va kaip atrodo ištrauktas kontaktas:

Baigta:

Čia įrankiai kurių reikėjo (moteriškas mezgimo vąšelis):

IŠVADA: „Durną ir bažnyčioj muša“ - sakydavo mano močiutė. Garantuoju, kad jei auto servisuose būtų leidžiama automobilio savininkui prižiūrėti atliekamus darbus, sąskaitos sumažėtų kokia 30-50 procentų. Be abejo, autorizuoti servisais turi savo įkainius ir negali ant jų pykti, jei valanda pas juos kainuoja 170 Lt... Prekės ženklas, visgi... BET tada ir, tarkime, žinomo vardo plovykloje plovimo žetonai turėtų kainuoti ne 2 Lt/vnt., bet 10 kartų brangiau – 20 Lt/vnt? Arba automobilių parkavimas mieste ne 2-3 Lt, bet kokį 100 Lt už valandą? Jei jau išėjom už sveiko proto ribų...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!