Tikriausiai nustebtumėte, jei pasakyčiau, kiek žmonių tikisi, kad dirbsiu nemokamai. Nuo įprastų ypatingoms progoms norinčių pasigražinti klientų, įmonių vakarėlių iki nuotakų ir Helovino klientų – žmonių, kurie tikisi nemokamos paslaugos ar didžiulės nuolaidos, ir tas skaičius verčia eiti iš proto. Labai noriu pakalbėti šia tema, nes realiai skauda, ir labai pikta – todėl tikiu, kad įstengsiu paaiškinti, kodėl aš atsisakau dirbti nemokamai, ir kodėl jūs turėtumėte taip elgtis taip pat.

Makiažo profesija – tai paslauga, kuri apima daugybę kosmetikos produktų išmanymo, įrankių, su kuriais kuriame transformacijas, laiko ir pastovaus tobulinimosi. Kaip ir fotografija ar net statyba, tai ne tik paslauga, bet ir amatas. Dar daugiau – tai Meno forma. Nepaisant to, ką žmonės gali pagalvoti, vizažistai nesėdi visą dieną, žaisdami su makiažu ir renkantis, kada dirbti.

Asmeniškai aš praleidžiu savo dienas planuodama savo verslą kitiems metams, susitikdama su senais ir naujais klientais, tvarkydama savo socialinių tinklų paskyras ir viešąjį ryšį, atsakydama į el. laiškus ir skambindama, rašau naują turinį savo sklaidos kanaluose, stebiu savo paskyras. Dar prisideda, žinoma, mano kosmetikos krepšelio pastovus tvarkymas: valymas, atsargų papildymas, galiojimų tikrinimas, įtraukimas naujų trendinių produktų ir spalvų. Ir tai tik ledkalnio viršūnė.

Būti makiažo meno versle (ar bet kokiame kitame versle) nėra pigu ar lengva. Norint pačiam vadovauti verslui reikia daug motyvacijos ir pasitikėjimo savimi, o jei kada nors susirgsite, negausite užmokesčio už prabangą pasiimti laisvą dieną atsigauti namuose jaukiai ir šiltai.

Tačiau žmonėms tai atrodo tiesiog gražus hobis ir jie vistiek paprašys jūsų dirbti nemokamai:

„Nu argi sunku, juk tai bus puikus pasirodymas jums ir jūsų verslui“.

Visų pirma, niekada neturėtumėte sutikti dirbti remdamiesi „puikiu poveikiu“. Visi geri ketinimai – tai tik fantazijos, juk kartais net geriausiai suplanuotos reklamos kampanijos ar renginiai neduoda rezultato, kurio visi ieško. Galų gale, už ką pasiūlėte savo paslaugas, žinias, laiką ir dalį produktų? Būti paminėtam svetainėje ar žurnale? Nu gal, bet dažniausiai iš tokio pasiūlymo naudos gavėjas lieka klientas. Turbūt labiau norėčiau būti paminėta pagal savo nuopelnus ir profesionalumą. Žinoma, kartais galėčiau sumokėti už savo reklamą „Facebook“ ar “ Instagram“, bet tai yra sąmoningas sprendimas, kurį priimu pati, be jokio kyšininkavimo.

„Ar mums taikoma nuolaida, kai užsisakome makiažą dviems?“

Kodėl manote, kad užsisakę dvigubą susitikimą gausite nuolaidą? Aš naudosiu dvigubai daugiau produktų, praleisiu su jumis dvigubai daugiau laiko ir kiekvieną kartą išvalysiu dvigubai daugiau rinkinio ir šepetėlių. Ar paklaustumėte MAC parduotuvėje – ar galėtumėte gauti nuolaidą akių šešėliams, nes tuo pat metu perkate lūpų dažus? Išbandykite.

„Aš tave pažįstu nuo seno, tad ar tu gali man pasidaryti makiažą nemokamai?“

Visiškai ne. Tai dažniausiai kyla iš žmonių, kurie 90 proc. atvejų jūsų draugai kabutėse – ir tai tik tada, kai nori paslaugos arba neturi nieko kito, kas jiems tai gali padaryti. Tai yra verslas ir tai, kaip aš užsidirbu pragyvenimui, tai nėra šalutinis darbas ar hobis, tai mano darbas – visą darbo dieną ir aš velniškai sunkiai dirbu! Žinoma, mano ištikimi klientai ir šeimos nariai kartais gaus nuolaidą, bet jei kas nors iš jūsų prašo dirbti nemokamai, venkite. Net mano draugai ar šeima neprašo manęs nuolaidos, nes jie visiškai gerbia tai, ką darau, ir nesvajoja prašyti nemokamų dovanų.

Taigi, kai eilinį karta išgirsite „radau žmogų, kuris gali padaryti mano makiažą už 20 eurų, ar galite pasistengti ir padaryti pigiau?“, jūsų atsakymas turi būti NE.

Ir OK, eikit dažytis patys. Mes geriau tuo metu išgersime kavos ir palaikysime jėgas žmonėms, kurie turi pagarbos ir supratimo apie meną.

Ačiū, kad dalijatės savo nuomonėmis! Norite išsakyti savo mintis ar pranešti naujieną? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt