Paskelbus, kad vairuotojai turi du mėnesius susitvarkyti automobilius, antraip rizikuoja netekti teisės dalyvauti eisme, su „Delfi“ savo nuomonėmis pasidaliję skaitytojai stebėjosi, kad aplinkosaugininkams užkraunama nauja funkcija, kurią jau atlieka tiek techninės apžiūros centrai, tiek kelių policija.

„Man kyla klausimas – jei techninę apžiūrą gali panaikinti gamtosaugininkas, kam reikalinga techninė apžiūra iš viso? Tegu ją ir atlieka gamtosaugininkas“, – sarkazmo neslepia skaitytojas Algis.

Ironiškai į sprendimą žvelgia ir kitas „Delfi“ skaitytojas Povilas:

„Turėdami atsakingą instituciją (keliu policiją) suteikiate kontrolės funkcijas aplinkosaugininkams. Nepasitikite kelių policija? Suteikite kontrolės funkcijas savivaldybėms-seniūnijoms, pagaliau – pareigingiems kaimynams, išgalintiems įsigyti kontrolės prietaisus. Tai ironija. Tiesiog užknisa logikos trūkumas ir nekompetencija“, – rašo jis.

Tuo metu Justas piešia hipotetinį scenarijų:

„Važiuoja mašinėlė, nustato taršą dėl kokio gedimo, apie kurį vairuotojas galėjo nė nenutuokti, vietoje atima technikinę, tada kvietiesi ypač netaršų tralą ir jis išveža.“

Jis taip pat turi pasiūlymą, kaip šį sprendimą būtų galima pakoreguoti:

„Suprasčiau, jei duotų, tarkim, 10 darbo.dienų praeiti techninėje apžiūroje dūmingumo testą. Grįžtum, važiuotum.į servisą ir remontuotum“, – įsitikinęs vyras.

Kategoriškai nepritariantis įstatymų pakeitimams laiške „Delfi“ rašo ir dar vienas skaitytojas Bronius. Jo įsitikinimu, techninė apžiūra neturėtų būti atliekama keliuose, be to, tai sukels nepatogumų ir naujų pavojų net tvarkingų automobilių vairuotojams.

Broniaus įsitikinimu, pirmiausia reikėtų gerinti techninės apžiūros kokybe, jei ja nepasitikima.

„Techninės apžiūros (TA) metu tikrinama ir nustatoma automobilio keliama tarša. Jei nustatoma, kad automobilis techniškai tvarkingas, aš turiu turėti galimybę netrukdomai važinėti iki sekančios TA. Žinoma, jeigu yra akivaizdūs techninės būklės parametrų pažeidimai (skleidžiamas didelis triukšmas, išmetimo vamzdis „dūmija“ ir pan.), tada kelių policija gali stabdyti automobilius patikrinimui. Bet tik kelių policija, ir tik matant akivaizdžius techninės būklės neatitikimus įvairių teisės aktų reikalavimams. Jei nepasitikima TA kokybe, reikia ją gerinti, o ne kelyje atlikinėti techninių parametrų patikrinimus ir bausti vairuotojus“, – įsitikinęs jis.

Skaitytojas tvirtina, kad gyventojai į kelią dažniausiai išvažiuoja turėdami reikalų, o kiekvienas stabdymas ir tikrinimas užima laiko. „Reiškia, po to vairuotojas šį laiką stengiasi kompensuoti greičio sąskaita arba vėluoja. Dažnai po tokių patikrinimų gali prisidėti ir stresas“, – mano jis ir priduria, kad naujas sprendimas gali pabloginti ir saugumo situaciją.

„Negalima plėsti tikrintojų kelyje sąrašo ir dėl kriminogeninės situacijos. Jau dabar vairuotojui dažnai kyla abejonės, ypač vėlyvu paros laiku, nuošaliame kelyje, ar stabdo policijos pareigūnas, ar koks apsimetėlis. O dabar dar prisidės saugaus eismo inspektoriai, aplinkosaugininkai“, – rašo Bronius.

Skelbiama, kad pakeitimai įsigalios nuo kitų metų sausio 1 d.

Ačiū, kad dalijatės savo nuomonėmis! Norite papasakoti naujieną ar išsakyti savo mintis? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)