Bet kuriam darbe ar srityje pasitaiko žmogiškų klaidų, ypač iš naujokų (juk nieks negimė viską mokėdamas). Taip pat ir sisteminių klaidų – šiuolaikinės technologijos taip pat turi spragų ir yra tobulinamos.

Bet... Kodėl žmonės įsivaizduoja, kad tas konsultantas, kuris yra žemiausios grandies ir gauna algą, ne ką didesnę nei valytoja, yra visagalis? Jie galvoja, kad tas konsultantas gali suteikti išimtinai kažkuriam nuolaidą, atidėti skolą.

Tikrai ne, jie – žemiausia grandis ir neturi teisės spręsti, kam kokia kaina bus, kam atidėti skolą ar ne. Jie dirba pagal darbdavio, vadovybės nustatytas taisykles, jie nepriima sprendimų. Visa tai atlieka įmonės valdžia.

Konsultantai būna išvadinti vagimis ir kitais negražiais žodžiais ir pasiųsti toli toli, nes negali pasiūlyti mažesnio tarifo. Gal klientai įsivaizduoja, kad tie visi pinigai į mūsų kišenes tiesiogiai krenta ir dirbame iš Kanarų (kai kurie įsivaizduoja taip).

To negalime padaryti be valdžios žinios. O jei ir padarytume, tektų iš savo algos galbūt padengti nuostolį, netekti priedo ar rašyti pasiaiškinimą, o po kelių tokių „geraširdiškų“ poelgių ir netekti darbo.

Kodėl už įmonės veiksmus turime klausytis pažeminimų? Net tyčiojasi dėl konsultanto vardo, šaukia, rėkia į ragelį, neleisdami net paaiškinti. O kai paaiškėja, kad pats klientas apsižioplino, nei atsiprašau nei viso gero, tik ragelį numeta.

Ar bent vienas pagalvojo, kaip tokiu poelgiu sugadina nuotaiką visai dienai ir kartais pravirkdo? Per dieną šimtai skambučių tenka konsultantui, ir kiek tokių piktų. Nors tik dirba savo darbą ir bando padėti klientams.

Jie ne visagaliai, jokių teisių neturi priimti sprendimus. Jie yra ta pirminė grandis, tarsi kempinė, kuri turi sugerti visų klientų pyktį, ir tikrai nejaučia milijonų savo kišenėse, kad ant jų išsilieti. Ar negalima tiesiog kultūringiau bendrauti turint neaiškumų? Ar ir pas daktarus atėję vėjus keliat? Ar ir visur kitur, kur einate, taip bendraujate?

Suprantu, pikta, bet tikrai ne visi kalti ir nebūtina išsilieti ant nekaltų darbuotojų. O jei turite nepasitenkinimų, tai galit kultūringai pasakyti, jie bus perduoti vadovybei, bet nebūtina įžeidinėti konsultanto. Jie irgi žmonės, kurie turi šeimas ir tik dirba savo darbą, kad ją išlaikyti, išgyventi. Tai žmonės su jausmais. Jie puikiai supranta jūsų pyktį, ir patys pergyvena dėl to, kad jų rankos surištos ir daugiau padėti negali.

Tad visų konsultantų, ne tik elektros tiekimo, bet ir mobilaus ryšio ir kitų vardu, prašome šiek tiek mandagumo ir suprasti, kad mes tik paprasti konsultantai be stebuklingų galių. Neliekite pykčio ant nekaltų žmonių, kurie tiesiog dirba savo darbą. Daugiau pagarbos vienas kitam.

Ačiū, kad dalijatės savo istorijomis! Norite papasakoti naujieną ar išsakyti savo nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt