Pilni autobusai, nepatogus grafikas, laiku neatvykstantys vairuotojai – tik kelios bėdos, kuriomis skundžiasi viešuoju transportu besinaudojantys vilniečiai. Į DELFI besikreipusių sostinės gyventojų teigimu, jie su įvairiais trukdžiais susiduria bene kiekvieną dieną, o kai kurie Vilniaus viešąjį transportą net vadina pasityčiojimu iš gyventojų.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Bėda – nepatogus grafikas
 
DELFI skaitytoja Regina piktinosi, kad rytais tenka nuolat važiuoti visiškai pilnu autobusu.

„Vilniaus viešasis transportas - tikras pasityčiojimas iš vilniečių. Ypač rytais, piko metu, kai visi važiuoja į darbą. „Kaukaro“ stotelėje troleibusai būna tokie pilni, kad nuo 7 val. 15 min. iki 8 val. neįmanoma išlipti, o juo labiau - įlipti, kitose stotelėse neretai net nesutelpa žmonės, o Spaudos rūmų ir Narbuto stotelėse chaotiškos ir didžiulės grūstys. O kas bus rudens-žiemos metu, kada vilkėsime storesnius drabužius?, - rašė ji. - Iš stotelės „Kaukaro“ neįmanoma niekur nuvažiuoti be persėdimų, tai kam naudinga tokia reforma? Justiniškių ir Viršuliškių mikrorajono gyventojai prašo grąžinti buvusį 8 troleibuso maršrutą, nes daug vilniečių juo naudojosi, ypač rytais, piko metu, ir dėl to, atsilaisvintų vietų 7 maršruto troleibusuose“.

Kelis kartus per savaitę iš Santariškių į Naujamiestį važiuojanti DELFI skaitytoja Rasa nurodė, kad po reformos jai šį maršrutą tenka vykti ilgiau. „Aš pati dirbu VšĮ VU „Santariškių klinikos“. Tai universiteto ligoninė, todėl per savaitę vieną ar du kartus tenka važiuoti į VU Medicinos fakultetą (Čiurlionio g.). Štai ir kyla dabar klausimas, kaip greitai ir patogiai pasiekti fakultetą ir vėl grįžti atgal į ligoninę. Kai važiavo mikroautobusiukai, buvo patogu 15 mikroautobusu nuvažiuoti iš Santariškių iki Medicinos fakulteto per 30 min. Dabar tenka važiuoti 1G iki Žaliojo tilto ir laukti kito autobuso ar troleibuso, tai užtrunka 50 min. Pirkti nuolatinį mėnesio bilietą neapsimoka, važiuoju pasipildydama „Vilniečio“ kortelę. Grįžimas atgal į Santariškes - taip pat su persėdimais“, - stebėjosi ji.

Pasak Rasos, pirmadienį jai greitojo autobuso 2G Naujamiestyje teko laukti bene pusvalandį, nors per šį laiką jų turėję atvažiuoti kone penki. „Įdomiausia buvo, kai atvažiavo kartu du greitieji autobusai: nuo Savanoriu st. iki pat Santariškių jie lenktyniavo tarpusavyje, tai vienas aplenkia, tai tada bando kitas aplenkti, ir, žiūrėk, neleidžia lenkti užkirsdamas vienas autobusas kitam autobusui kelią“, - komišką situaciją prisiminė ji.

Keleivė: tokio siaubo dar nemačiau

Prisistatyti nenorėjusi pilietė sakė, kad viešuoju transportu naudojosi dešimt metų, bet tokios situacijos dar nėra buvę.

Vilniečiai netyla: viešojo transporto bėdos su reforma nepasibaigė
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Viešuoju transportu naudojuosi trečia savaitė, nes mano automobilis remontuojamas. Vykstu nuo Jeruzalės stotelės iki Žaliojo tilto apie 7.30 val. ir atgal 17.20 val.. Taip pat tenka kartais vykti į nuo Žaliojo tilto iki Mykolo Romerio universiteto stotelės apie 17.20 val. (...) Vilniaus viešuoju transportu važinėjausi daugiau nei 10 metų, tačiau tokio siaubo matyti neteko, - piktinosi skaitytoja. - Sveriu ne daugiau kaip iki 50 kg, esu neaukšta, smulki 24 metų moteris, tačiau kartą buvau taip suspausta, jog darėsi bloga. O ką jau kalbėti apie su savimi turimus nešulius: rankinė visa perspausdžiama ir deformuojama, o daugkartinis popierinis maišelis vienu mirksniu supresuojamas su jame esančiais daiktais. Kvėpuoti nėra kuo, nebent stovinčio „kaimyno“ įvairiais skleidžiamais kvapais. Apie privačią erdvę net nekalbu. Viso to priežastis – didžiulis lipančiųjų žmonių srautas į autobusą. Aš esu įsitikinusi, kad toks srautas yra atsiradęs dėl panaikintų maršrutinių autobusų, nes didelė dalis žmonių jais naudojosi . Taip pat dėl ne laiku važiuojančių „greitųjų autobusų“. Juos rašau kabutėse, nes nematau jų greitumo piko metu po darbo nuolat stovint kamštyje“.

Ji pasakojo, kad didžiausias sunkumas viešojo transporto keleiviams – metas po darbo, kai dėl spūsčių neatvyksta autobusai, o tuomet juose tenka grūstis keleiviams. „Mano akimis, didžiausia problema yra laiku po darbo. Ji susidaro ne tik dėl to, kad tiesiog daug žmonių laukia autobuso, bet ir dėl to, kad „greitieji autobusai“, kurie turėtų važiuoti kas 7 minutes, tokiu metu atvyksta gal vienas per pusvalandį. Tokia mano patirtis beveik visą laiką. Taigi, kaip galima tikėtis normalios kelionės namo, jeigu visi laukiantieji lipa į pirmąjį po pusvalandžio atvykusį autobusą? Visi nori namo, turi savo planų, todėl mąsto turbūt vienodai – „kodėl būtent aš turiu laukti kito autobuso?“. Esu sulaukusi komentaro, kad jeigu nori važiuoti namo patogiai viešuoju transportu, nereikia išeiti iš darbo 17 val. Su tuo kategoriškai nesutinku. Negi dabar turime sėdėti viršvalandžius ir švaistyti laiką, dėl nesklandaus viešojo transporto...Juk daug žmonių vyksta į kitus darbus, pas gydytojus, į paskaitas, skuba pas artimuosius, paliktus mažus vaikus... todėl jie visi ir lipa, nes visi bando kovoti už savo vietą šioje kelionėje autobusu“, - laiške rašė ji.

Skaitytoja piktinosi, kad kelionės viešuoju transportu būna nepatogios – tai matyti ir iš žmonių veidų. „Svarbu ir tai, kad viešuoju transportu negalima pasitikėti, nes dėl tokio vėlavimo ir planų sudėliojimo iš anksto  pagal autobuso grafiką, stipriai vėluojama. Važiuojant viešuoju transportu nejaučiu elementarios pagarbos kaip Vilniaus gyventojui.  Į autobusą net rankinuką baisu neštis su savimi, kad jis nebūtų sugadintas.  Tenka atlaikyti ir stumdymąsi alkūnėmis,  stumimą tave gilyn į autobusą, kai tuo tarpu, nėra kur gilyn net padėti kojos. Nereikėtų to sieti tik su žmonių neišsilavinimu ir mandagumo stoka. Kaip ir minėjau, daug žmonių skuba ir nori būti vietoje laiku. Nieko keisto, kad žmonės laukiantys autobuso bei keleiviai yra susiraukę, nedraugiški, pikti. Kol kas nepavyko rasti autobuse žmogaus po darbo su šypsena veide. Ne dažnai ir taip smagų lietuvį gali sutikti gatvėje, o tokie dalykai dar labiau skatina žmones nusivilti absurdiškais sprendimais mieste“, - dėstė skaitytoja.

Vilniečiai netyla: viešojo transporto bėdos su reforma nepasibaigė
© DELFI / Kiril Čachovskij

Ji sakė verčiau besirenkanti automobilį, nors tuomet laiką tenka leisti spūstyse. „Sugedus automobiliui pamaniau, kad kol esu studentė, geriau sumokėsiu 20 Lt ir važinėsiuosi autobusu, bet po pirmųjų dienų patirties supratau, kad geriau permokėsiu nepalyginimai daugiau, stovėsiu tuose pačiuose kamščiuose, bet važiuosiu komfortiškai ir galėsiu su savimi vežtis sau reikalingus daiktus bei nematysiu visų susierzinusių veidų dėl „išlikimo“ autobuse, nebūsiu apstumdyta ir prieš kiekvieną lipą nereikės ilgai spėlioti ar pavyks įlipti. Labiausiai turėtų būti atsižvelgta į žmonių pasakojimus dėl žmonių suspaudimo durimis, ypatingai vaikų. Tai yra baisu. Jeigu turėčiau vaiką, tikrai būtų baisu tokiu metu leisti vykti viešuoju transportu, nes tai nėra saugu. Ir nesvarbu apie kokį maršrutą mes kalbame, svarbu, kad tai vyksta ir akivaizdu, kad ne ties vienu maršrutu. Labai laukiu, kai galėsiu vykti automobiliu ir pasiekti savo kelionės tikslą civilizuotai“, - rašė mergina.

Trikdo nepatogios švieslentės

Skaitytojui Ramūnui „užkliuvo“ nepatogios švieslentės viešojo transporto stotelėse.

„Stotelėse pradeda įrenginėti švieslentes, rodančias artimiausiu metu atvyksiančių autobusų sąrašą. „Pramogų arenos“ ir „Baltupių“ stotelėse (vykstantiems į centrą) įrengtos naujos švieslentės. Bet jose nieko neįmanoma įskaityti: kažkokie juoduliai ekranuose matosi. O jei dar saulė pašviečia į juos, tai apskritai tik debesų ar dangaus atspindžius tematai. Nesuprantu tada, kam iš viso tokias švieslentes įrenginėti, kai faktiškai neįmanoma informacijos įskaityti?“, - stebėjosi jis.

Susiduriate su viešojo transporto sostinėje trukdžiais? O galbūt norite pasidalinti geru reformos pavyzdžiu? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas Vilniuje“.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šiaulių ugniagesių pagalba merginai – tikras vyriškumo pavyzdys (85)

Ką daryti, kai staiga užgęsta automobilio variklis? Su tokia problema susidūrusi mergina vargu ar...

Lietuvių jaunimas Vokietijoje susitiko su garbiais svečiais (1)

Vokietijos lietuvių sąjunga (VLJS) paskutinį spalio savaitgalį kvietė užsienyje gyvenančius...

Išvardino miuziklo „Kakės Makės gimtadienis“ trūkumus: teatre veiktų puikiai, bet ne arenoje (152)

Sekmadienį Vilniuje įvyko pirmasis miuziklo „ Kakės Makės gimtadienis“ parodymas. Visi...

Pristatyta nauja knyga apie menininką Gerardą Bagdonavičių ir Šiaulių krašto ekslibrisus

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka (ŠAVB) 2017 m. rudenį išleido knygą...

Upeivės nuotykiai Rusnėje: visada reikia būti atsargiam, kai prašai (3)

Yra sakoma: „Būk atsargus prašydamas, nes gali tai gauti“. Keletą praėjusių sezonų mes,...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (65)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (44)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (150)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (28)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (125)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (77)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (20)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (90)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Tokios būklės Barysas daugiau neliptų į ringą – pralaimėjus būtum greitai „nurašytas“

Vilniuje praūžęs „Bushido Hero‘s“ turnyras įrašė naują patirtį Igno Baryso gyvenime....

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (117)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...