Su trimis partneriais įkūręs Helsinkyje ir Amsterdame veikiančią šriftų dizaino studiją „Underware“ suomių dizaineris kartu su kolegomis yra sukūręs vyrišką ir džentelmenišką rankos braižą primenantį šriftą „Mr.Porter“. Nusiuntus jį grafologui, pastarasis neatpažino, jog jis yra padarytas kompiuteriu.

Vis dėlto, kurdami naujus šriftus studijos „Underware“ dizaineriai kaskart su grafologu nesikonsultuoja. Tačiau greta tradicinių projektų, kuomet kuria šriftus įmonėms, dizaino specialistai imasi ir itin kūrybiškų projektų. „Kai išleidžiame naują šriftą, stengiamės jį įdomiai pristatyti realiame pasaulyje, kad tai nebūtų tik pdf failas“, - sako S.Kortemäki.

Kaip keisčiausią medžiagą, panaudotą šriftui atspausti, dizaineriai įvardija kraują. „Mes norėjome pristatyti savo naują šriftą „Fakir“. Tam pasirinkome olandų autoriaus  parašytą knygą apie sąmoningą kankinio kelią pasirinkusius žmones. Ir jai atspausti buvo panaudotas autoriaus kraujas“, - pasakojo suomių dizaineris.

Sunkiausia dalis, pasak jo, buvo paruošti kraują, kad jis tiktų spausdinimui. „Naudoti kraują kaligrafiniam rašymui nėra problemų, nes gali naudoti plunksną ar teptuką, tačiau su spausdinimu yra visiškai kitokia situacija – kaitinant kraujas tampa tiesiog tamsia mase. Todėl skyrėme daug jėgų išsiaiškinti, kaip paversti kraują milteliais. Tai pavyko padaryti tik pasitelkus  sausą šaldymą iki  minus 80°C“, - sako Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro kvietimu Lietuvoje viešėjęs lektorius. Jis visą savaitę vedė kūrybines dirbtuves VDA grafinio dizaino katedros studentams.

Nuo 12 metų pamėgęs eksperimentuoti su specialia kompiuterine programa ir žaidęs su raidėmis, S.Kortemäki besirenkantiems šriftų dizainerio kelią rekomenduoja įgyti gerą išsilavinimą ir dirbti kartu su bendraminčiais.

„Išvystyti visą šrifto paketą taip sudėtinga, todėl geriau, kai prie to paties projekto dirba keli žmonės. Yra tiek daug specifinių aspektų, kad vienam žmogui sunku viską sukontroliuoti. Jei nori padaryti šriftą didelei kompanijai, kad jis veiktų įvairiose platformose – tiktų ir internetui, ir spaudai, ir visose kompiuterinėse sistemose bei mobiliuose įrenginiuose, tai visoms šioms platformoms reikalingi skirtingi failai. Taigi tai nėra tiesiog vienas šriftas, o sudėtinga sistema, kuri tiesiog turi vieną šaltinį“, - sako dizaineris, vienam šriftui sukurti paprastai sugaištantis 2-3 metus.

Įkvėpimo S.Kortemäki sako semiąsis iš įvairų dalykų, tačiau, kai eskizuoja naują šriftą ar logotipą, stengiasi būti vienas, nežiūrinėja katalogų, neina į biblioteką – bando atsiriboti nuo išorinių įtakų ir pasitikėti savimi.