Antanas pasakoja sulaukęs malonaus skambučio neva iš pašto, kad jam atėjęs registruotas laiškas iš Vokietijos, kurį atneš pašto pasiuntinukas, už laišką esą reikės sumokėti 42,5 lito ir buvo paprašytas turėti tikslią sumą, kad kurjeriui nereikėtų ieškoti grąžos. Vilnietis nurodė, kuriuo laiku bus namuose. Į jo duris mergina paskambino likus dešimčiai minučių iki laiko, kada vyras turėjo išeiti.

„Pakviečiau užeiti ją į vidų, nes laiptinėje tamsoka. Ji atsakė, kad kurjeriams negalima užeiti. Sumokėjau pinigus. Ir dar mergina pasisiūlė išrašyti kvitą, tai brūkštelėjo „kvitą“, - pasakoja Antanas. Jis pasakoja, kad prietemoje nekilo abejonių, kad laiškas galėtų būti netikras, nes ir pats registruotų laiškų nėra daug gavęs.

„Pasikviečiau profesionalų vertėją, profesorių, iš vokiečių kalbos išvertusį daugybę knygų, - juokiasi Antanas, - Jis vos vos sugraibė mintį to laiško. Sakė, kad tokios prastos kalbos nėra matęs“.

Laiške keliomis raidėmis užkoduota neaiški Vokietijos institucija, kuri prasta vokiečių kalba praneša Antanui, kad jis galįs būti paveldėtojas kompensacijos, kurią Vokietija moka nacių darbo stovyklose nukankintiems žmonėms. Laišką rašiusios institucijos darbuotojai įtaria, kad Antanas galėtų būti giminaitis žmogaus, kurio tik pirmoji vardo raidė nurodyta laiške.

Tuo pačiu laiške minima ir Finansų ministerija, kuri neva įsikūrusi Bonoje. Ant voko nėra jokio pašto antspaudo ar atgalinio adreso, laiško pristatymo kaina užrašyta ranka. Pašto tarnyba pavadinta EMS, šalia nurodytas ir internetinis tinklalapis, tačiau tokiu adresu internete ne pašto tarnyba, o sporto prekių parduotuvė. Laišką pasirašo „labai gerbiamas ponas“.

Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė pasakoja, kad Antanas ne pirmas toks sukčių apgautas žmogus. Anot jos, Lietuvos pašto informacijos telefonu keletą kartų skambino gyventojai, kurie norėjo pasitikslinti ar jiems yra atėjusi registruota siunta.

„Šiems gyventojams skambino nežinomi asmenys, kurie prisistatydavo laiškininkais. „Laiškininkai“ gyventojus telefonu informuodavo, kad jų vardu yra atėjęs registruotas laiškas. Norime informuoti gyventojus, kad Lietuvos pašto darbuotojai niekada neskambina telefonu registruotų laiškų gavėjams (klientams skambina tik mūsų pasiuntiniai, norėdami susiderinti laiką ir vietą, kur ir kada gali atiduoti siuntą. Tačiau tokiais atvejai klientai žino, kad jiems turi atkeliauti siuntinys). Atėjus registruotam laiškui, mūsų laiškininkai pirmiausia jį neša gavėjui į namus (nemokamai). Jei laiškininkui nepavyksta įteikti laiško jo gavėjui, apie tai, kad yra atėjęs registruotas laiškas, informuojame į pašto dėžutę įmesdami specialų pranešimą. Gavęs pranešimą (informacinį lapelį) apie atėjusį registruotą laišką, gyventojas turi ateiti jo atsiimti į pašto skyrių. Atsiimant registruotus laiškus už tai mokėti nieko nereikia, tik pasirašyti, kad laišką klientas gavo“, - perspėja A. Jonušaitė.

Anot jos, pasitikrinti ar tikrai yra atėjęs registruotas laiškas gyventojai gali paskambinę Lietuvos pašto informacijos telefonu 8 700 55 400 arba parašę el. paštu infoinfo @post.lt. Gyventojai turi žinoti registruoto laiško numerį, todėl sulaukus skambučio dėl atėjusios siuntos reikia pasiklausti ir numerio, kad paskui šį būtų galima patikrinti paskambinus į paštą.

„Žinodamas siuntos (ar registruoto laiško) numerį, gyventojas mūsų internetinėje svetainėje (laukelyje „Siuntų paieška“„Siuntų paieška“ ) ir pats gali pasitikrinti ar tokia siunta iš tiesų yra atėjusi bei kur ją gali atsiimti“, - kalba A. Jonušaitė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)