„Rašau norėdama pasidalinti nemalonia patirtimi dėl Lietuvos pašto darbo. Prasidėjus 2023-iesiems išsiunčiau siuntą į JAV ten gyvenančiai tetai. Kaip žinia, mažai kuo galime nustebinti amerikiečius, tačiau lietuviški, rankų darbo saldumynai (beje, kuriuos esu jau ne vieną kartą siuntųsi į JAV) puikiai tam tinka. Tačiau teta siuntos nesulaukė, kelis kartus lankėsi vietiniame pašto skyriuje, domėjosi, o ir jokio pranešimo apie gautą siuntą negavo.

Prieš pat Velykas siuntą gavau atgal. Supakuotą į plastikinį maišelį (su lietuviškais užrašais, kad siunta buvo pažeista). Negana to, atidarius siuntą, paaiškėjo, kad ją sugadino ne kas kitas, o antisanitarinės sąlygos – visi siuntoje buvę šokoladai bei saldainiai, jų pakuotės apgraužti žiurkių! Pašto darbuotojų pasiteiravus, kas čia nutiko ir kodėl siunta grįžo iš esmės visiškai sugadinta graužikų – atsakymo negavome. Darbuotojos teigė, jog Lietuvos paštas savo darbą padarė – siuntą išsiuntė, o kuriuo metu ir kaip ji buvo pažeista – niekas nežino, už tai neatsako ir kažkokios kompensacijos galime tikėtis tik tuo atveju, jei siunta būtų apskritai dingusi. Iš plastikinio įpakavimo su lietuvišku užrašu galima manyti, kad žiurkės – lietuvės ir mažai tikėtina, kad siunta buvo sugadinta ją gabenant lėktuvu...

Sugadinta siunta

Galbūt visuomenei bus įdomu sužinoti, kokiomis sąlygomis laikomos jų siuntos ir kad net aiškiai deklaruojant, jog siuntinyje yra valgomas turinys, jį labai paprastai gali pasiekti, pragraužti ir sugadinti žiurkės“, – rašo Ieva.

Sugadinta siunta

„Delfi“ kreipėsi į Lietuvos paštą su prašymu pakomentuoti situaciją. Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas visų pirma sakė, kad, kalbant apie tarptautinį pašto siuntų gabenimą, svarbu atkreipti dėmesį, kad siuntos kelionės kelias gali būti labai ilgas, apimantis ne vieną logistikos grandį bei šalį. Tai reiškia, kad atsakomybę už siuntos saugumą kai kuriose grandyse turi ne Lietuvos paštas, o kiti logistinės grandinės dalyviai – oro uostai, kitų šalių pašto operatorių logistikos centrai ir t.t.

„Nors siųsti siuntas paštu su jų viduje esančiais maisto produktais ir nėra draudžiama, tačiau siuntėjas turėtų nepamiršti, jog siuntos yra gabenamos skirtingų temperatūrų aplinkose ir siuntoms su maisto produktais taikomas bendras siuntų apdorojimo procesas. Dėl šios priežasties atsakomybę už siunčiamos siuntos turinį visada privalo prisiimti pats siuntėjas. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos paštas savuose logistikos centruose taip pat vykdo nuolatinius higienos normų tikrinimus ir taiko įvairias profilaktikos nuo galimų kenkėjų priemones.

Patirtos žalos kompensavimas siuntos praradimo arba apgadinimo atveju visada priklauso nuo to, kokį siuntos tipą pasirinko siuntėjas. Kompensacija praradus siuntą yra mokama tik siuntų tipus „Įvertintoji“ bei „Pasirašytinai“ pasirinkusiems klientams. Tokiu atveju dėl galimos kompensacijos siuntėjas turėtų kreiptis į Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistus el.paštu info@post.lt, arba bendrovės interneto tinklalapyje užpildant formą“, – aiškina L. Zadarackas.

Jis taip pat primena, kad tinkama siuntų pakuotė – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių saugų siuntų pristatymą.

„Kokybiškai ir patvariai supakuotos siuntos turinys bus apsaugotas nuo išorės veiksnių ar galimų pažeidimų transportavimo metu“, – tikina jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)