Balandžio antra diena. Popietė. Socialiniame tinklapyje "Facebook" gaunu žinutę nuo kolegos iš "Seat" klubo su informacija apie protesto akciją. Joje nurodyta kur ir kada Panevėžio vairuotojai planuoja rinktis, ir į kurią degalinę važiuoti protestuoti. Nors tokios akcijos kovoje su degalų kainomis, mano nuomone, nebepadės, tačiau vedinas noro pamatyti, ar akcija sulauks pasisekimo, nuvažiavau į sutartą vietą numatytu laiku. 

Nors Panevėžys - penktas pagal dydį šalies miestas ir vairuotojų čia ne viena dešimtis tūkstančių, keletas automobilių klubų, tačiau aikštelėje stovėjo tik trys automobiliai.  Ten manęs laukė kolega, su kuriuo šioje vietoje ir tarėmės susitikti. Kitoje mašinoje sėdėjo merginos, dar už kelių dešimčių metrų kompanija vyrukų. Pasirodo pastarieji du automobiliai ir jų vairuotojai čia atsidūrė visai atsitiktinai, ne protesto tikslais. Sulaukus 17 valandos 50 minučių, kai informacijoje buvo nurodytas išvykimo į "Orlen" degalinę laikas aikštelėje stovėjome vis dar dviese.  Kad protestas neįvyks ir Panevėžyje jau supratome, bet dėl viso ko nusprendėme nuvažiuoti į nurodytą degalinę, tikėdamiesi ten išvysti daugiau protestuotojų. Ten taip pat tuščia.

Nieko panašaus į kainomis pasipiktinusius vairuotojus. Na, vis dėl to esame automobilių klubo atstovai, ir degalus pilamės taip pat, kaip kiti vairuotojai, tad nusprendėme solidariai į "Seat" bakus įsilašinti po stiklinaitę degalų.  Pildamiesi degalų už litą su kolega dar spėjome pasvarstyti, ar būsime pirmieji iki šiol "protestuotojai". Degalinės operatorius tą patvirtino. Mes buvome pirmieji ir turbūt vieninteliai. "Orlen" darbuotojas sakė, kad taip pat girdėjo informaciją apie Panevėžio vairuotojų agitavimą piltis degalus už litą šioje degalinėje, tačiau lauktas šturmas subliūško. 

Atrodo degalinės operatoriui nuotaikos nesugadinome, tik praskaidrinome vakarą. Po to su kolega dar kurį laiką diskutavome, kodėl laukta akcija patyrė fiasko? Nusprendėme, kad čia slypi dvi priežastys.

Pirma tai, kad vairuotojai nebetiki, jog tokie degalinių operatorių laiko gaišinimai padės kuro kainas "pakišti" po keturiais litais. Antra priežastis- prastas organizuotumas. Kai prieš porą metų protestą planavo ir rengė, jeigu nesuklysiu, "Audi" klubas, viskas buvo konkretu, organizuota, iš anksto suderinta ir plačiai paviešinta. Turbūt nereikia priminti, kaip atrodė Lietuvos didmiesčių degalinės tuometinio protesto metu. Nėra ką lyginti su šių metų akcija. Ir pakartotinės akcijos, kurios datą jau paskelbė fiasko patyrę organizatoriai, manau daryti nebeverta.

Belieka daryti išvadas ir retoriškai klausti, ar toks vairuotojų pasyvumas rodo, kad žmonės nebetiki galimybe ką nors pakeisti, ar lietuvis kantrus žmogus, ir kentės iki kol degalų kaina peržengs šešių, septynių ar aštuonių litų už litrą ribą?