„Delfi“ skaitytoja papasakojo apie du kartus sugedusį vežimėlį. Ji teiravosi, ką šiuo atveju daryti vartotojui, ar galima prašyti grąžinti pinigus? O jeigu įmonė atsisakytų grąžinti – ką daryti tuo atveju?

„Įsigijus vaikišką vežimėlį gan greit jis buvo vežtas į garantinį ir taisytas, nes nesilaikė adapteriai – krito viršutinis lopšys. Antrą kartą vežimas sulūžo, praėjus vos maždaug vienam mėnesiui po pirmojo taisymo – nutrūko vaiką laikantys diržai (gerai, kad vaiką spėjome pagauti).

Kreipėmės į vežimėlį pardavusią įmonę ir pareikalavome grąžinti pinigus. Nebenorėjome antrą kartą taisyti vežimėlio, nes abu gedimai buvo susiję su vaiko saugumu. Jei pataisius vėl kažkas kito ges ir vaikas galiausiai iškris? Akivaizdu, kad prekė pati iš savęs nekokybiška – taisyk netaisęs. Iš pradžių įmonė siūlėsi vėl pataisyti sugedusią dalį, pakeisti lopšį su diržais kitu. Mums tas netinka, vežimu dėl saugumo nebesinaudosime. Kaip elgtis?“ – klausė skaitytoja.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus Vedėja Dalia Malinauskienė paaiškino, kaip vartotojui reiktų elgtis tokiu atveju. Pasirodo, yra galimybė atgauti pinigus.

„Vartotojas turi teisę per garantinį terminą (įstatymai suteikia 2 metų garantiją) kreiptis į pardavėją dėl prekės kokybės. Pirmiausia vartotojas turi teisę reikalauti prekę sutaisyti arba ją pakeisti.

Jeigu: 1) pardavėjas prekės nepataisė ar nepakeitė;
2) prekės trūkumai atsirado pakartotinai;
3) prekės trūkumas yra esminis;
4) pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių aišku, kad per protingą terminą nesuremontuos ar nepakeis prekės ir tai sukels vartotojui didelių nepatogumų;

vartotojas turi teisę reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus. Svarbu, kad vartotojas į pardavėją kreiptųsi raštu ir aiškiai nurodytų savo reikalavimą.

Tuo atveju, jei kilusios problemos su pardavėju nepavyksta išspręsti, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Svarbu kartu su prašymu pateikti visus būtinus dokumentus (pirkimą įrodantį dokumentą, kreipimąsi į pardavėją, pardavėjo atsakymą (jei gautas)), kitus turimus įrodymus.

Paminėtina ir tai, kad, jei pirkimo–pardavimo sutartyje nebuvo nustatyta kitaip, garantinis terminas pratęsiamas tiek, kiek įsigyta preke nebuvo galima naudotis dėl ne nuo pirkėjo priklausančių aplinkybių (pavyzdžiui kol prekė buvo taisoma)“, – teigė D. Malinauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją