Penktadienį apie 12 val. pas močiutę apsilankė šeimos gydytojas ir nutarė, kad močiutei reikalinga skubi kardiologo pagalbą, nes sutriko širdies ritmas. Gydytojas iškvietė greitosios pagalbos automobilį, kad kuo greičiau nuvežtų močiutę į ligoninę.

Greitosios pagalbos automobilyje kartu su močiute vyko jos dukra kaip lydintis asmuo. Nuvykus į priėmimo skyrių, dukra buvo išprašyta iš skyriaus laukti už durų, pro kurias galima įeiti tik su magnetine kortele.

Laukėm už tų durų, dėkui dievui, tik 40-60 min., nors buvo tokių laukiančiųjų ir nuo 10 val. ryto. Paminėsiu, kad močiutei – 87-eri metai ir jos klausa labai silpna. Nuėjus prie langelio, kur teikiama informacija, išsamių atsakymų į klausimus negavau. Tada paprašiau, kad mane įleistų į priėmimo skyrių, nes noriu būti šalia močiutės. Atsakymas buvo, kad tokios taisyklės ir niekas manęs neleis.

Žinoma mūsų situacijoje viskas gerai baigėsi,bet šalia sėdėjusi moteris nerimavo, nes jos mamą ištikęs insultas ir paralyžiuotos lūpos. Manau, nereikia būti gydytojų, kad suprastum, kad toks žmogus pats nieko negali pasakyti – nei kad jam nutiko nelaimė, nei kokius vaistus vartoja.

Klausimas tik retorinis: ką nori nuslėpti ligoninės priimamasis, jei neįleidžiami artimieji atvykę kartu?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją pakomentavo Šiaulių respublikinės ligoninės priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus vedėja Daiva Jautakienė:

Respublikinės Šiaulių ligoninės priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje vyksta intensyvus darbas. Per parą atvyksta nuo 130 iki 180 kartais ir 200 pacientų. Atvyksta pacientai ne tik iš Šiaulių bet ir iš Pakruojo, Akmenės, Joniškio, Kelmės, Mažeikių, Tauragės rajonų. Teikiama skubi pagalba, stebėjimo paslaugos, kartais – paciento gaivinimas, kviečiami specialistai konsultantai, atliekami tyrimai.

Pacientų apžiūros eiliškumas priklauso nuo paciento būklės, o ne nuo jo atvykimo laiko. Kadangi vienu metu būna daug pacientų, artimųjų buvimas ir dažnai nepagrįstas pretenzijų reiškimas, reikalaujant skirti dėmesį tik jų artimąjam, dažnai blaško gydytojų dėmesį ir trukdo teikti skubią pagalbą tiems, kuriems ji reikalinga prioriteto tvarka pagal jų būklės sunkumą. Todėl artimųjų buvimas darbo zonoje yra ribojamas, kaip ir kitų didžiųjų ligoninių priėmimo skyriuose,

Jei gydytojui reikalinga informacija apie paciento ligos eigą ar vartojamus vaistus ar tais atvejais, kai su pacientu sunku susikalbėti, paciento artimieji pakviečiami ir pateikia informaciją. Laukiantiems pacientų artimiesiems informaciją apie paciento būklę suteikia priėmimo skyriaus registratūroje budinti slaugytoja.

Norite pasidlainti savo patirtimi? Jūsų minčių laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt arba žemiau: