aA
Susiruošus į didesnę kelionę visada svarbu pasirinkti tinkamą transportą. Mūsų šalyje nuo senų laikų itin populiaru net ir turint savo automobilį į didesnę kelionę važiuoti ne savu transportu, o autobusu. Vieni tai aiškina varginančia ir ilga kelione, kiti teigia, jog sudėtinga orientuotis nepažįstamoje vietovėje, treti teigia, jog mašina būna tarsi nereikalingas bagažas, nes labai sunku rasti vietą, kur ją galima būtų palikti. Vis dėlto, bėgant metams šią transporto priemonę renkasi vis mažiau žmonių. Kokios to priežastys?
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Neseniai pati važiavau autobusu iš Utenos į Kauną ir suvokiau, kad pati didžiausia šios transporto priemonės problema – mūsų klimato sąlygos. Tiksliau – autobusų nepritaikymas joms. Važiuoti autobusu buvo išties karšta, nes transporto priemonė buvo pilna žmonių, o vairuotojas nepasivargino įjungti jokių kondicionavimo priemonių ar kažko panašaus.

Vienas pravertas stoglangis tikrai netaisė padėties, o sėdintieji po juo bandė net jį uždaryti, nes jiems tas vėjas atrodė pavojingas. Ne ką blogiau buvo ir tai, kad šįkart kažkodėl važiavo išties mažas autobusas (suskaičiavau vos 36 sėdimas vietas), o keleivių jau po kelių stotelių buvo ryškiai per daug, tad apie 10 žmonių turėjo visą savo kelionę susipaudę stovėti, o kiti, norintys išlipti, turėjo brautis lyg per džiungles, kad pasiektų išėjimą.

Nemažiau varginanti yra ir pati kelionė. Nors vairuoti ir žiūrėti į kelią nereikia, visgi kelionė autobusu (jeigu tai ne „ekspresas“), trunka beveik dvigubai ilgiau nei kelionė automobiliu. To priežastis – nuolatiniai stoviniavimai stotelėse. Atrodo, nieko blogo, tačiau tai kelionę prailgina kone dvigubai.

Ir pabaigai – ne apie fizines, o moralines problemas. Nežinau, kodėl, tačiau man pasitikėjimo ir noro toliau važinėti autobusais nekelia ir kai kurie vairuotojai. Neretai tenka susidurti su tokiais, kurie galvoja, kad veža ne žmones, o bulvių maišus ir nepasivargina apvažiuoti duobių ar nuvažiavus vienai pusei autobuso nuo asfalto ant kelkraščio, vėl ant jo užvažiuoti.

Yra ir tokių, kuriems atrodo nesuprantama, kad sustabdžius autobusą, vėl pradedant važiuoti nebūtina spausti greičio pedalo iki galo arba bent jau palaukti, kol atsisės įlipę žmonės. Pasitikėjimo nekelia ir prie vairo rūkantys, kalbantys telefonu ar gliaudantys saulėgrąžas vairuotojai. Tai ne tik ne estetiška, nes teršia aplinką, tačiau ir sukelia visiems keleiviams pavojų.

Norisi tikėtis, kad ateityje daugės važinėjančių autobusais, nes tai mažiau žalinga aplinkai ir gamtai, bei naudinga patiems žmonėms – mažėja kamščiai keliuose ir pats eismas, taigi mažėja ir avarijų tikimybė. Visgi tam pasiekti reikės įdėti dar nemažai pastangų, nes kol kas keliones autobusais dažniausiai renkasi tik savo transporto neturintys žmonės.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pakabino prašymą net trimis kalbomis, todėl nesitikėjo kaimynų akibrokšto (13)

DELFI redakciją dažnai pasiekia nepatenkintų gyventojų laiškai dėl laiku neišvežamų...

Plungės kultūros centre – įspūdingas orkestro iš Kinijos koncertas (2)

Sausio 29 d. 18 val. pirmą kartą Lietuvoje ir Plungėje svečiuosis Kinijos Gansu provincijos...

Nusivylė sistema, kuri gyvybiškai reikalinga šimtams tūkstančių jaunų šeimų (19)

Vilniečių šeima labai nusiminė, kai sužinojo, kad jų dukra negavo vietos darželyje. O taip...

Įlipo į autobusą su 50 eurų ir negavo bilieto: ką tokiu atveju darytų kontrolė? (116)

Vilnietė viešajame transporte norėjo įsigyti bilietą, tačiau neturėjo smulkių pinigų. Ką...

Pensininkai tapo valstybinių įstaigų įkaitais: gal jau metas sukilti? (179)

Jau kuris laikas skamba žinia, kad pasikeitus „Sodros“ pensijų „išnešiotojams“ pensininkai...

Top naujienos

Langas į tamsųjį internetą: atrodo kaip žaidimas, bet pasekmės gali sugriauti gyvenimus (19)

16 gramų miltelių, 10 tablečių, 0,00012 gramo sveriantis lapelis, 1,10 gramo augalinių medžiagų...

Įspėja apie darbdavį siaubūną: jie tik ieško vaikinų, kuriais galėtų pasinaudoti (9)

Vokietijoje įsikūrusi transporto ir logistikos įmonė „ Sommer Transporte “ nuolat ieško...

Dėl alaus pakvaišęs milijardierius pasiryžo užgrobti Britanijos prekybos karūną (1)

Milijardierius Mike Ashley, Jungtinės Karalystės sporto parduotuvių savininkas, kurio alaus...

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (54)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Prezidentinę kampaniją Skvernelis pradeda labai rizikuodamas (1327)

Prezidentinę kampaniją Saulius Skvernelis pradeda reitingų duobėje, pirmą kartą jo karjeroje...

Istorinės asmenybės, kurių plačios šypsenos slėpė siaubingus įpročius bei nepakenčiamą charakterį (3)

Nė vienas nėra tobulas, tačiau kai kurių asmenų ydos tiesiog pasibaisėtinos. Tvirtinimas, kad...

Buvę Motiejūno bendraklubiai mato jo dominavimą Kinijoje: D-Mo vieta – NBA lygoje specialiai DELFI iš Londono (32)

Praėjusią savaitę Donatas Motiejūnas sužaidė rezultatyviausias rungtynes savo karjeroje....

Ekspertai įvertino, kas toliau laukia prezidentinėse varžytuvėse (136)

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad kandidatuos prezidento rinkimuose....

Istorinis Dončičiaus vakaras neatnešė sėkmės „Mavericks“ klubui slovėno trigubas dublis (8)

18 taškų, 11 atkovotų kamuolių ir 10 rezultatyvių perdavimų – tokie skaičiai puošia NBA...

Jūsų nusižengimus matys visi – VMI skelbia, kas atsidurs „gėdos lentoje“ (83)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) pradėjo fiksuoti gyventojų ir įmonių nusižengimus....