Susiruošus į didesnę kelionę visada svarbu pasirinkti tinkamą transportą. Mūsų šalyje nuo senų laikų itin populiaru net ir turint savo automobilį į didesnę kelionę važiuoti ne savu transportu, o autobusu. Vieni tai aiškina varginančia ir ilga kelione, kiti teigia, jog sudėtinga orientuotis nepažįstamoje vietovėje, treti teigia, jog mašina būna tarsi nereikalingas bagažas, nes labai sunku rasti vietą, kur ją galima būtų palikti. Vis dėlto, bėgant metams šią transporto priemonę renkasi vis mažiau žmonių. Kokios to priežastys?
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Neseniai pati važiavau autobusu iš Utenos į Kauną ir suvokiau, kad pati didžiausia šios transporto priemonės problema – mūsų klimato sąlygos. Tiksliau – autobusų nepritaikymas joms. Važiuoti autobusu buvo išties karšta, nes transporto priemonė buvo pilna žmonių, o vairuotojas nepasivargino įjungti jokių kondicionavimo priemonių ar kažko panašaus.

Vienas pravertas stoglangis tikrai netaisė padėties, o sėdintieji po juo bandė net jį uždaryti, nes jiems tas vėjas atrodė pavojingas. Ne ką blogiau buvo ir tai, kad šįkart kažkodėl važiavo išties mažas autobusas (suskaičiavau vos 36 sėdimas vietas), o keleivių jau po kelių stotelių buvo ryškiai per daug, tad apie 10 žmonių turėjo visą savo kelionę susipaudę stovėti, o kiti, norintys išlipti, turėjo brautis lyg per džiungles, kad pasiektų išėjimą.

Nemažiau varginanti yra ir pati kelionė. Nors vairuoti ir žiūrėti į kelią nereikia, visgi kelionė autobusu (jeigu tai ne „ekspresas“), trunka beveik dvigubai ilgiau nei kelionė automobiliu. To priežastis – nuolatiniai stoviniavimai stotelėse. Atrodo, nieko blogo, tačiau tai kelionę prailgina kone dvigubai.

Ir pabaigai – ne apie fizines, o moralines problemas. Nežinau, kodėl, tačiau man pasitikėjimo ir noro toliau važinėti autobusais nekelia ir kai kurie vairuotojai. Neretai tenka susidurti su tokiais, kurie galvoja, kad veža ne žmones, o bulvių maišus ir nepasivargina apvažiuoti duobių ar nuvažiavus vienai pusei autobuso nuo asfalto ant kelkraščio, vėl ant jo užvažiuoti.

Yra ir tokių, kuriems atrodo nesuprantama, kad sustabdžius autobusą, vėl pradedant važiuoti nebūtina spausti greičio pedalo iki galo arba bent jau palaukti, kol atsisės įlipę žmonės. Pasitikėjimo nekelia ir prie vairo rūkantys, kalbantys telefonu ar gliaudantys saulėgrąžas vairuotojai. Tai ne tik ne estetiška, nes teršia aplinką, tačiau ir sukelia visiems keleiviams pavojų.

Norisi tikėtis, kad ateityje daugės važinėjančių autobusais, nes tai mažiau žalinga aplinkai ir gamtai, bei naudinga patiems žmonėms – mažėja kamščiai keliuose ir pats eismas, taigi mažėja ir avarijų tikimybė. Visgi tam pasiekti reikės įdėti dar nemažai pastangų, nes kol kas keliones autobusais dažniausiai renkasi tik savo transporto neturintys žmonės.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nelikite abejingais – per didžiuosius šalčius pasirūpinkite beglobiais gyvūnais (24)

Labai svarbi žinutė! Artėja ekstremaliai šaltas laikas, kuris gali tęstis visą savaitę!...

Lietuviai, pasveikinkime Estiją su valstybės šimtmečiu! (31)

Prieš savaitę visoje Lietuvoje nuvilnijo Šimtmečio banga, šventė visa Lietuva, sulaukėme ir...

Pasidalino, kuo maitina užsienio ligoninėse – kai kurios porcijos stebina (80)

Lietuvoje pradėjus vykdyti ligoninių maisto patikrinimus, paprašėme užsienyje gyvenančių ar...

Jaunos savanorės padeda mokyklose spręsti patyčių problemą (3)

Savanoriavimas pastaruoju metu populiarėja visame pasaulyje, ne išimtis ir Lietuva , o ypač...

Top naujienos

Pavilionienė: ištekėjau 2 kurse, o po pusantrų metų išprašiau tą žmogų (2)

Profesorė, žmogaus teisių gynėja, buvusi Seimo narė Marija Aušrinė Pavilionienė pratinasi...

Lietuvės darbas už 7 tūkst. eurų prabangiausioje jachtoje Europoje: ištvėrė mėnesį (2)

Nuolatinis žeminimas ir patyčios, kone alpulį kelianti konkurencija, intrigos, kerštas, nevaldomas...

Švelnesnių orų nesitikėkite: arktinis šaltis gali dar labiau nustebinti

Prieš smogiant dar stipriau šaltis šeštadienio naktį truputį sušvelnės, kai kur pasnigs,...

Neringa Venckienė įkalinta neįprastame Čikagos kalėjime (655)

Garsioji Lietuvos bėglė Neringa Venckienė yra įkalinta gana neįprastai atrodančiame, bet savo...

Ar lietuviams įkandamos bilietų į kiną kainos? (155)

Bilietų į kino teatrą kainų augimą lemia tobulėjančios technologijos, kurias reikia įsigyti,...

Paskambinus į greitąją – pritrenkianti dispečerės reakcija (258)

Moteris, kuri nusprendė padėti šaltyje gulinčiam žmogui, iš greitosios medicinos pagalbos...

Duoną ūkininkui uždirba sliekai (22)

Mindaugas Kulakauskas laisvu nuo darbo metu ūkininkauja, bet jo augintinių, įkurdintų buvusioje...

„Aukso vertės“ pergalės pradžiugintas Jasikevičius dar nepasiruošęs skaičiuoti viščiukų (11)

Pasinaudojęs išretėjusiomis autsaiderio Stambulo „Anadolu Efes“ (Turkija) gretomis, Kauno...

Vilniuje automobilių kaktomuša, avarijos kaltininko mašinoje rasta narkotikų sužaloti 3 žmonės (6)

Vėlų penktadienio vakarą, kiek prieš 23 val., Vilniuje, Apkasų g., kaktomuša susidūrė...

Legendinis Johnny Eckas: įveikęs save, bet nenugalėjęs žmogiškojo žiaurumo (15)

„Jei užsimanysiu pamatyti išsigimėlių, pažvelgsiu pro langą“, – gyvenimo pabaigoje viešai...