Susiruošus į didesnę kelionę visada svarbu pasirinkti tinkamą transportą. Mūsų šalyje nuo senų laikų itin populiaru net ir turint savo automobilį į didesnę kelionę važiuoti ne savu transportu, o autobusu. Vieni tai aiškina varginančia ir ilga kelione, kiti teigia, jog sudėtinga orientuotis nepažįstamoje vietovėje, treti teigia, jog mašina būna tarsi nereikalingas bagažas, nes labai sunku rasti vietą, kur ją galima būtų palikti. Vis dėlto, bėgant metams šią transporto priemonę renkasi vis mažiau žmonių. Kokios to priežastys?
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Neseniai pati važiavau autobusu iš Utenos į Kauną ir suvokiau, kad pati didžiausia šios transporto priemonės problema – mūsų klimato sąlygos. Tiksliau – autobusų nepritaikymas joms. Važiuoti autobusu buvo išties karšta, nes transporto priemonė buvo pilna žmonių, o vairuotojas nepasivargino įjungti jokių kondicionavimo priemonių ar kažko panašaus.

Vienas pravertas stoglangis tikrai netaisė padėties, o sėdintieji po juo bandė net jį uždaryti, nes jiems tas vėjas atrodė pavojingas. Ne ką blogiau buvo ir tai, kad šįkart kažkodėl važiavo išties mažas autobusas (suskaičiavau vos 36 sėdimas vietas), o keleivių jau po kelių stotelių buvo ryškiai per daug, tad apie 10 žmonių turėjo visą savo kelionę susipaudę stovėti, o kiti, norintys išlipti, turėjo brautis lyg per džiungles, kad pasiektų išėjimą.

Nemažiau varginanti yra ir pati kelionė. Nors vairuoti ir žiūrėti į kelią nereikia, visgi kelionė autobusu (jeigu tai ne „ekspresas“), trunka beveik dvigubai ilgiau nei kelionė automobiliu. To priežastis – nuolatiniai stoviniavimai stotelėse. Atrodo, nieko blogo, tačiau tai kelionę prailgina kone dvigubai.

Ir pabaigai – ne apie fizines, o moralines problemas. Nežinau, kodėl, tačiau man pasitikėjimo ir noro toliau važinėti autobusais nekelia ir kai kurie vairuotojai. Neretai tenka susidurti su tokiais, kurie galvoja, kad veža ne žmones, o bulvių maišus ir nepasivargina apvažiuoti duobių ar nuvažiavus vienai pusei autobuso nuo asfalto ant kelkraščio, vėl ant jo užvažiuoti.

Yra ir tokių, kuriems atrodo nesuprantama, kad sustabdžius autobusą, vėl pradedant važiuoti nebūtina spausti greičio pedalo iki galo arba bent jau palaukti, kol atsisės įlipę žmonės. Pasitikėjimo nekelia ir prie vairo rūkantys, kalbantys telefonu ar gliaudantys saulėgrąžas vairuotojai. Tai ne tik ne estetiška, nes teršia aplinką, tačiau ir sukelia visiems keleiviams pavojų.

Norisi tikėtis, kad ateityje daugės važinėjančių autobusais, nes tai mažiau žalinga aplinkai ir gamtai, bei naudinga patiems žmonėms – mažėja kamščiai keliuose ir pats eismas, taigi mažėja ir avarijų tikimybė. Visgi tam pasiekti reikės įdėti dar nemažai pastangų, nes kol kas keliones autobusais dažniausiai renkasi tik savo transporto neturintys žmonės.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Radviliškio raj. rastas didžiulis baravykas (16)

Baravykas yra ypač mėgstamas lietuvių grybautojų ir dažnai stebina savo dydžiu. DELFI...

Fotografavo kainas parduotuvėje – apsauginis pradėjo grasinti policija (323)

Panevėžyje atsidarė nauja graži parduotuvė. Šiaip iš kliento pusės parduotuvė labai patogi,...

Paramos akcija ar per prievartą mokamas euras? Iš karto nesusigaudžiau (150)

Nežinau, kiek jau laiko ši „naujovė“ yra, kadangi nedažnai lankausi IKI tinklo parduotuvėse,...

„Dienos be automobilio“ akcija nuvylė: vargu, ar vairuotojai norės taip važinėti visąlaik (57)

Kasdien, tuo pačiu metu (pusę 9 ryto) važiuoju į darbą 46 autobusu. Vos tik atėjo rugsėjo...

Nerimaujanti būsima motina: kokio dydžio išmoką gausiu? (14)

Rašau kaip sąžininga, bet nusiminusi Lietuvos pilietė. Dirbu specialistės darbą ir mano...

Top naujienos

Karo lakūnu Ukrainoje tapęs vyras – apie griežtas taisykles, baimes ir melą žmonai

„Kiekvienas lakūnas skaičiuoja kiekvieną minutę. Nežinau daug ar mažai – 11 tūkstančių...

„Samsung Galaxy Note 8“: puiki kamera, bet panašus į plytą (33)

Ištikimieji „ Samsung Galaxy Note“ serijos išmaniųjų telefonų gerbėjai ilgai turėjo...

Palangos verslininkai suskaičiavo, kiek buvo gražių dienų: uždirbtas euras toks neskalsus (16)

Vasara liko tik prisiminimuose, tačiau tikrai dar neišblėsusiuose. Tad kokia ji buvo...

S. Lavrovas įvardijo priežastį, kodėl JAV nesmogs Š. Korėjai (64)

Jungtinės Valstijos neišdrįs smogti Šiaurės Korėjai , nes žino, kad Pchenjanas turi...

Tokį gyvenimą reikia pamatyti, kad patikėtum: gyvenimas iš minimalios algos, greitieji kreditai ir keista vyrų elgesio tendencija (218)

Su socialinės rizikos grupėms priskiriamais asmenimis bendraujantys seniūnijų darbuotojai neretai...

Saugokitės – užkratas visai šalia: daugiausia jo miegamuosiuose (17)

Į portalą VLMEDICINA.LT kreipėsi skaitytoja, klausdama, ar darželyje daromi profilaktiniai...

Dar neregėtas naujos kartos nusikaltėlių žiaurumas: po kraują stingdančios egzekucijos – slaptos laidotuvės (891)

Prieš mirtį ypatingai dideles kančias patyręs 39 metų Vilniaus rajono gyventojas neturėjo jokių...

Kaip A. Užkalnis baudė blogai kalbančius apie jam patikusį restoraną (88)

Lietuvoje yra šitaip, bent jau kalbant apie restoranus: yra miestas Vilnius, kur neišvengiamai...

Nuo pykčio ir išdavysčių iki ginčų dėl pinigų – įsimintiniausi NBA superžvaigždžių išsiskyrimai

Šią vasarą Kyrie Irvingui pareikalaivus mainų būdu palikti Klivlando „Cavaliers“ iširo Ohajo...

Atleisdama Jay-Z neištikimybę Beyonce pasidarė neįprastą tatuiruotę (4)

Naujausia atlikėjos Beyonce tatuiruotė – aiškus ženklas, kad vyro neištikimybę ji paliko...