aA
Lapkričio 13-ą dieną į Vievyje esantį kelių muziejų rinkosi Lietuvos automobilių kelių direkcijos, policijos, kelius prižiūrinčių regioninių įmonių, Lietuvos žurnalistų autoklubo ir žiniasklaidos atstovai. Čia surengta spaudos konferencija, kurios pagrindinis tikslas informuoti žurnalistus apie pasiruošimą žiemos sezonui. Taip pat renginyje duotas startas glaudesniam bendradarbiavimui tarp žiniasklaidos ir Lietuvos kelius prižiūrinčių įmonių.
Kelininkai: šiemet žiemą netikėtai užklupsime mes
© T.Markelevičiaus nuotr.

Žiema netikėtai neužklups

Kelininkai juokauja, kad šiemet ne juos žiema užklups netikėtai, bet žiemą užklups jie patys. Kaip tvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Skirmantas Skrinskas tiek technika, tiek priemonės barstymui jau yra paruoštos, o kelininkai visuomet pasiruošę pirmą kartą šį sezoną išvažiuoti į kelius.

„Šis susitikimas yra toks daugiau mobilizacinio pobūdžio, nes norime pakviesti visus kelininkus, kurie pasiruošę žiemai, išsiaiškinti, kaip jie pasirengę darbams, ar yra druskos sandėliuose. Taip pat mums rūpi technika ir personalas – kaip pasiruošę jie. Norime parodyti ir žiniasklaidai, kad mes - pasirengę ir jau esame užklupę žiemą, nes jos dar nėra, o mes jau galėtume nors ir šiandien išvažiuoti į kelius. Ji mūsų tikrai nepagaus nepasiruošusių“, – sakė LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas.

„Yra sukaupta 13 tūkstančių tonų druskos. Ji bus skiedžiama su vandeniu ir barstytuvas važiuodamas skleis tą druską ant automagistralės. Vienas toks reisas gali trukti iki 30 kilometrų ir kainuoja apie 3000 litų. Žiemą kelių priežiūra ir eismo užtikrinimas yra santykinai brangus, bet tam esame pasirengę ir norime visiems tai garsiai pasakyti. Tuo pačiu nenoriu per daug nuraminti vairuotojų, nes žiema yra žiema ir kartais nugali gamta, o ne kelininkų profesionalumas, nes kai pusto – mašina kas valandą ten nepravažiuos. Norime ir savo darbuotojams pasakyti: „Viskas, vyrai, darbai prasideda. Šiandien ryte Vilniuje jau pirmasis sniegelis iškrito. Viskas. Pradedame“, – užtikrintai kalbėjo Skirmantas Skrinskas.

„Turime ir naujos technikos, kuri dėka vairuotojų profesionalumo ir gamintojų pažangos leidžia sutaupyti degalų. Taip pat mes esame vieni iš pirmųjų Europoje, kurie naudoja lazerinį slidumo matavimo prietaisą. Tai pritaikėme jau pernai. Jis sujungtas su eismo informacijos centro koordinatoriais ir žmonės mato – mėlyna spalva kelio – galima siųsti barstytuvą. Taip pat yra dviejų rūšių kameros, kurių vis daugėja. Vienos stebi kelių būklę ir dangą, kitos – matuoja eismo greitį. Pirmosios minėtos kameros turi daviklius ant dangos. Jos matuoja oro, dangos temperatūrą ir slidumą. Visą tą informaciją kiekvienas vairuotojas gali pasižiūrėti interneto svetainėje www.eismoinfo.lt. Rekomenduoju vairuotojams prieš ilgesnes keliones apsilankyti šiame puslapyje “, – apie techniką ir technologijas papasakojo direktorius.

Sveiko proto žmonės važiuoja lėčiau

„Tie kurie yra sveiko proto – jie važiuoja lėčiau, o kai važiuoja lėčiau, jie nepatenka į eismo įvykį arba patenka į įvykį kuris būna tik techninis, be sužeistų ar žuvusių žmonių. Bet kai gerai nuvalome kelią, tada prasideda greičio viršijimas, o greitis tiesiogiai proporcingas eismo įvykio pasekmėms. Kažkada buvo labai geras pavyzdys, kai snigo tris dienas. Nieko negalėjo padaryti kelininkai, nes kiek druskos bepilsi, vistiek bus slidu. Tyai yra gamta. Tai tuo metu nežuvo nė vienas žmogus, turėjome tik techninių įvykių. Taigi reikia pagalvoti, kad ne visada gerai nuvalytas kelias reiškia, kad nežus žmonės“, – papasakojo LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Technika ir atsargos - paruoštos

„Dabar iki naujų metų visos tarnybos, taip pat ir mūsų VĮ „Panevėžio regiono keliai“ turi atsargų pasiruošę pakankamai. Kas pusę sandėlio, kas pilną. Sakykime, kad sandėliai artipilniai. Teoriškai druskų atsargų iki naujų metų užtenka. Rudenį atsivežame atsargų, kad jų pakaktų iki naujų metų, o paskui vežamės dar kartą, kad turėtume iki pavasario. Taip darome todėl, nes atsargos visai žiemai sandėliuose paprasčiausiai netelpa. Technikos irgi turime. Ji prieš žiemos sezoną jau išbandyta, pratestuota. Žinoma, neturime galimybės visus automobilius išrinkti ir vėl iš naujo surinkti, todėl būna, kad po dviejų, trijų išvažiavimų į kelią, koks nors varžtas ir neatlaiko. Tačiau tai natūralu, tai technika. Kai žiema įsibėgėja, dažniausiai visa technika dirba kaip laikrodis. Esame pasiruošę užklupti žiemą“, – sakė VĮ „Panevėžio regiono keliai“ direktorius Rolandas Žagaras.

Vairuotojai privalo saugumu pasirūpinti ir patys

„Vairuotojas, prieš kažkur vykdamas, pirmiausia turi įvertinti tris dalykus. Eismo sąlygas, automobilio techninę būklę ir savo įgūdžius. Įvertinęs šituos dalykus vairuotojas visada elgsis pagal eismo sąlygas. Jeigu jos blogos – vairuotojas bus atsargesnis, neviršys greičio. Jei automobilis techniškai netvarkingas – reikėtų pagalvoti, ar iš viso verta yra važiuoti. Norėčiau pasakyti, kad prieš pradedant bet ką daryti, reikia pagalvoti. Ir tikrai nei kelininkai nespės visko nuvalyti, nei policija nespės sukontroliuoti, kad neįvyktų koks eismo įvykis, todėl patys turime būti sąmoniningi ir tuomet ir eismo įvykių įvyks mažiau, ir patys jausimės saugesni“, – senas tiesas priminė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Kelininkų ir žiniasklaidos suvienijimas gelbės gyvybes

„Kelininkų ir žurnalistų bendradarbiavimo tikslas yra vienas – išgelbėti kuo daugiau Lietuvos piliečių gyvybių, kad kuo mažiau žmonių žūtų Lietuvos keliuose ir, kad visi dirbtume tam pačiam labui. Siekiame, kad kelininkai tinkamai valytų kelius, o žurnalistai parašytų, kaip mes stengiamės, o kur jei ir nepasistengiam, kad pabartų mus. Tačiau į šitą gražią draugystę yra įpainiota ir trečioji dalis – visuomenė. Norime pabrėžti, kad ne visuomet tie kelininkai yra kalti dėl to, kas įvyksta žiemos metu. Visi mėgsta sakyti – „žiema kelininkus užklupo netikėtai“, aš nuvažiavau nuo kelio, nes kelias buvo slidus ir taip toliau. Tuo žmonės save viduje kaip ir pateisina, ir dėl visko kaltininką kelininką. Ne visada kelininkas yra kaltas. Jis stengiasi nuvalyti kelią kaip galima geriau, bet neretai žmonės važiuoja su netinkamos kokybės padangomis, gal padangų protektorius neatitinka reikalavimų, galbūt viršijamas greitis“, – sakė LAKD direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis.

„Dėl to norime atkeipti dėmesį, kad piliečiai pažiūrėtų į save. Ar tikrai mes pasiruošėme tai žiemai ir ar tai, kad mes apkaltinsime ką nors kitą, kompensuos tai, ką galime prarasti kelyje. Jei įvyksta eismo įvykis, norime, kad žurnalistai pateiktų objektyvią informaciją. Jeigu mašina nuvažiavo nuo kelio – nepulkime kaltinti kelininkų, bet išsiaiškinkime visas aplinkybes. Galbūt buvo viršytas saugus greitis, gal netvarkinga transporto priemonė. Tuomet tas pasakymas atkreips visuomenės dėmesį. Nes jei parašoma, kad buvo slidus kelias, visa visuomenė nuo savęs lyg ir nusiima kaltę. Mes stebime tuos įvykius ir matome, kad dažniausiai stengtis reikia ne kelininkams, o pačiai visuomenei“, – apie bendradarbiavimą su žurnalistais pasakojo pašnekovas.

Žurnalistams – protų mūšis ir rungtis su „Volga“

Norėdami žurnalistus artimiau supažindinti su savo darbo specifika, kelininkai surengė jiems viktoriną apie kelių tiesimą ir jų priežiūros specifiką, taip pat pasiūlė automobiliu GAZ-24 („Volga“) patiems išbandyti sudėtingą trasą. Iš pradžių plunksnos broliai buvo suskirstyti į dvi grupes. Kol vieni laukė savo eilės pravažiuoti slalomo trasa su sena, muziejine „Volga“, kiti tuo metu dalyvavo protų mūšyje ir turėjo vaikščiodami po muziejų ieškoti atsakymų į pateiktus klausimus. Vėliau grupės keitėsi, tad tiek pavairuoti sovietinį palikimą, tiek paklaidžioti muziejuje teko visiems.

Susumavus abiejų užduočių rezultatus paaiškėjo, kad iš 26-ių dalyvavusių žurnalistų greičiausiai trasą įveikė ir muziejuje susiorientavo Vitoldas Milius. Antroji vieta atiteko Jurgiui Paplaičiui. Trečią rezultatą pademonstravo Aidas Bubinas. Nugalėtojai apdovanoti taurėmis.

Kaip po renginio sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai, bus siekiama tokius susitikimus su žurnalistais rengti dažniau, galbūt net du kartus per metus - prieš žiemos sezoną ir po jo.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pareigūnės tėvas mano, kad kalėjime tiksi COVID-19 bomba – įvardijo baimės priežastis (17)

Noriu pasidalinti su jumis savo nuogąstavimais dėl tiksinčios COVID-19 bombos įkalinimo...

Paprastas praktinis patarimas, kaip susiformuoti idealų biudžetą (14)

Apie pinigus galima kalbėti paprastai. Naujausia tema – asmeninis ir šeimos biudžetas.

Dėl koronaviruso į ligoninę paguldytas vaikinas: štai skirtumas, kodėl tokioje mažoje šalyje – tiek daug atvejų (42)

Kol rašiau šį tekstą, atsakymo nežinojau. Todėl palikau gale tarpą, kad galėčiau įrašyti...

Naktį dangų nušvietė supermėnulis – skaitytojai užfiksavo įstabiausius vaizdus (5)

Naktį iš balandžio 7 į 8 turėjome galimybę išvysti neįprastai didelį mėnulį. Rausvasis...

Karantine įžvelgė ir privalumų: gal atsigaus braškančios santuokos (94)

Naujasis koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje sukėlė nemažai sumaišties. Gyvenimas tam tikrose...

Top naujienos

Keliaujančių kontrolė šventinį savaitgalį: pasitikės žmonėmis, bet informaciją tikrins (9)

Visą šventinį savaitgalį, nuo penktadienio 20 val. iki pirmadienio 20 val., bus ribojamas...

Gydytoja apie košmariškas pirmąsias koronaviruso plitimo Lietuvoje savaites: koridoriai pilni karščiuojančių, dirbo paromis (41)

Per koronaviruso plitimo Lietuvoje laiką, mūsų šalyje, balandžio 9 dienos duomenimis, patvirtinti...

Palangos verslininkas prognozuoja rekordinę vasarą: žmonės bijos atostogauti užsienyje, todėl važiuos ilsėtis pas mus (175)

Užkandžiais ir gėrimais visame Lietuvos pajūryje prekiaujantis Laurynas Rimavičius prognozuoja,...

10-ies minučių pokalbis trims draugams kainavo po 250 eurų: pažeidė karantino reikalavimus (6)

Socialiniuose tinkluose pradėjo plisti įrašas, jog 3 draugai iš Kauno buvo nubausti policijos, už...

Tame pačiame skyriuje kaip ir Johnsonas gydytas vyras: iš mano kaklo kyšojo dešimt vamzdelių (5)

Nuo laiko, kai Dave‘as Huntas gulėjo toje pačioje ligoninėje ir tame pačiame intensyvios...

Originalus planas: įsigijo į skolas įklimpusią bendrovę ir pakvietė „aukoti medikams“ (1)

Padėkite medikams. Toks šūkis plinta pastarąsias kovos su koronaviruso savaites. Gaminti kaukes,...

Pasakė, kokių priemonių Velykų savaitgalį imsis Vilnius: tikrieji mastai paaiškės tik pirmadienio vakarą (90)

Šios Velykos bus kitokios – Vyriausybė trečiadienį apsisprendė šventinio savaitgalio metu...

Paskelbti naujausi koronavirusu užsikrėtusiųjų maršrutai: lankėsi parduotuvėse, dirbo ligoninėje, skrido lėktuvais (11)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ( NVSC ) paskelbė ir atnaujino užsikrėtusiųjų...

Nemiga kankina dažną lietuvį: štai kokias baisias pasekmes gali turėti iš pažiūros nekaltas sutrikimas (4)

Vargu, ar esame sutikę žmogų, kuris bent kartą gyvenime nėra patyręs nemigos , dažnai nubudęs...

Sušilę orai šiauliečiams karantiną verčia pramoga: apsaugos priemones dėvi tik pusė (158)

Sušilę orai šiauliečiams karantiną verčia pramoga. Kad žmonės ėmė dažniau veržtis į...

|Maža didelių žinių kaina