Tik staiga – smūgis į galvą. Akimirksniu ištiko šokas, nes prieš akimirką aplinkui nebuvo nieko, dėl ko galėjo taip atsitikti. Stotelėje stovėjo keletas pensininkų, keletas mamų su vaikais. Atsipeikėjusi pamačiau privažiavusį autobusą, kurio veidrodėlio smūgį į galvą ir gavau. Kažkaip išsilaikiau nenukritusi, nors metų man jau labai nemažai.

Tiesiog pribloškė tai, kad vairuotojas, po smūgio veidrodėliu į mano galvą, autobuso net nesiteikė sustabdyti, bet važiavo toliau iki vietos, kurioje buvo nutaręs autobusą sustabdyti. O toliau – dar gražiau. Kai įlipau, tai vietoj bent jau atsiprašymo, buvau aprėkta, kodėl čia stoviu, kodėl nežiūriu ir neseku, kur jis čia po automobilių aikštelę sukiojasi, nors stovėjau aš tikrai ne ant paties šaligatvio bortelio krašto.

Kol buvau ištikta šoko, tai po smūgio nesupratau, ar man skauda, ar ne. Bet, kaip ir galima buvo tikėtis, skausmas, galvos svaigimas ir pykinimas atsirado jau namuose (…).

Neabejoju, kad autobuso vairuotojas yra jau įkopęs į aštuntą dešimtį metų, su akiniais, visas įsitempęs. Įdomu, ar gali tokio amžiaus žmogus ne tik kad vairuoti tokią didelę transporto priemonę, bet dar ir keleivius vežioti? Ar jiems neatrodo, kad tai yra pavojinga? Ir dar įdomu, ar vairuotojai yra mokomi būti mandagiais ir nežaloti žmonių? (…).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į „Maxima“ atstovę spaudai Renatą Saulytę, kuri paaiškino, kad transportavimo į „Maxima Bazę“ paslaugas teikia UAB „Kautra“. Autobusų vairuotojai yra šios įmonės darbuotojai.

„Mums svarbus kiekvienas klientas, su kiekvienu klientu stengiamės elgtis profesionaliai, mandagiai ir kultūringai. To mokome savo darbuotojus, to paties tikimės ir reikalaujame ir iš savo partnerių, – teigė R. Saulytė. – UAB „Kautra“ apie šį nemalonų įvykį ir neleistiną jų darbuotojų elgesį su mūsų klientais jau informavome. Gavome jų atstovų patikinimą, kad jie savo vairuotojams primins keleivių pervežimo ir mandagaus bendravimo taisykles ir užtikrins, kad panašūs atvejai ateityje nebepasikartotų“.

UAB „Kautra“ Vilniaus filialo vadovas Karolis Kairaitis teigė sužinojęs apie skaitytojo patirtį iš DELFI. Jis kreipėsi į rugpjūčio 18 d. dirbusį vairuotoją, tačiau šis jam pateikė kiek kitokią įvykio versiją, nei nupasakojo skaitytojas.

„Gavęs Jūsų laišką, iškart pasikalbėjau su tą dieną dirbusiu vairuotoju, kuris mūsų įmonės Vilniaus filiale dirba nuo pat filialo įkūrimo pradžios ir turi nepriekaištingą reputaciją, t.y. per visą darbo įmonėje laikotarpį nėra turėjęs jokių drausminių nuobaudų. Jis patvirtinto, kad 18 d. Jūsų nurodytu laiku buvo toks incidentas. Keleivių patogumui, vairuotojai privalo privažiuoti kaip įmanoma arčiau įlipimo į autobusą vietos. Važiavimo greitis toje vietoje būna labai nedidelis, nes autobusas pajuda iš stovėjimo vietos, kuri yra prie pat išvykimo iš „Maxima Bazė“ stotelės.

Vairuotojas, privažiuodamas prie stotelės, matė, kad arčiau važiuojamosios dalies stovintys žmonės pasitraukia atgal ir nesitikėjo, kad vienas iš stovinčių žmonių nepasitrauks ir nepastebės autobuso, kuris yra 12 m ilgio. Vairuotojas autobusą sustabdė ten, kur stovėjo žmonės, nes kitos vietos, į kurią jis galėtų nuvažiuoti, tiesiog nėra. Jis matė, kad moteris įlipo į autobusą, klausė, kaip atsitiko, kad ji nepastebėjo artėjančio autobuso ir nesulaukė jokių pretenzijų dėl blogos savijautos ar sužalojimų. Keleivė išlipo viename iš maršruto sustojimų ir tuo visa situacija ir baigėsi“, – teigė K. Kairaitis.

Aukščiau aprašytoje situacijoje, pašnekovo nuomone, jei skaitytoja net praėjus kažkiek laiko po įvykio jautėsi prastai, pirmiausia turėjo kreiptis į atitinkamas teisėsaugos institucijas.

Jis taip pat patikino, kad vairavusio autobusą vairuotojo sveikatos būklė – nepriekaištinga. „Vairuotojų amžius nėra rodiklis, pagal kurį sprendžiama ar jis gali dirbti autobuso vairuotoju ar ne, nes, jeigu taip būtų, tai galėtų būti laikoma diskriminacija ir teisės gauti darbą suvaržymas. D kategorijos vairuotojų sveikatos būklė yra privalomai tikrinama kas 2 metus. Mūsų įmonės vidaus medicinos punktas taip pat rengia atsitiktinius sveikatos patikrinimus. Galime užtikrinti, kad vairuotojo sveikatos būklė yra nepriekaištinga ir tinkama dirbti tokį darbą. Vairuotojams nėra draudžiama nešioti akinius. Taip pat kiekvieną dieną pradedant darbą ir jį pabaigus yra tikrinamas vairuotojų blaivumas“, – teigė jis.

Įmonės Vilniaus filialo vadovo teigimu, skundų dėl vairuotojų elgesio gaunama labai retai, o dažniausiai pasigilinus į problemą paaiškėja, kad keleiviai nepaiso nustatytų taisyklių ir leidžia sau elgtis taip, kaip jiems patinka. „Neneigiu, būna atvejų, kad pripažįstama ir vairuotojų kaltė - tokiais atvejais jiems skiriamos drausminės nuobaudos“, – paaiškino K. Kairaitis.