Nuo šiol Palangoje bus galima atidaryti ar steigti lošimo organizavimo vietą, kai ji nuo minėtų įstaigų bus ne mažesniu nei 50 metrų atstumu. Įdomi dalis ta, kad iki šiol galiojęs sprendimas neleisti organizuoti lošimų veiklos arčiau nei 100 metrų nuo šių įstaigų priimtas vos prieš gerus metus, tai yra 2022 metų spalio mėnesį.
Kas paskatino Palangos miesto savivaldybės vadovus keisti šį sprendimą ir siūlyti per pusę sumažinti lošimų organizavimo vietų atstumus iki švietimo, kultūros įstaigų bei religinių bendruomenių? 2024 metų sausio 18 dienos Palangos miesto savivaldybės tarybos posėdžio metu tarybos narys, konservatorius, Dainius Želvys sakė, kad „nėra ko slėpti“, jog yra vilos „Ramybė“ pastato savininkų, kurie planuoja patalpas perduoti nuomai, kreipimasis. Pasak tarybos nario, jei „jie susitartų“, ten atsirastų aukščiausio lygio kazino.
Vis tik, manau, jog slapti susitarimai gali būti įdomiausia šios istorijos dalis. Kad Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimas pakeistas „Ramybės“ savininkų, dviejų privačių asmenų prašymu, viešai pasisakė ir Palangos meras Šarūnas Vaitkus. Visi kalba apie „slaptą“ prašymą, kurio, tikėtina, nei opozicija, nei savivaldybės specialistai, rengę savivaldybės tarybos nariams pateiktą šio teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą, nėra matę.
Tarybos nariams pateiktoje minėtoje antikorupcinio vertinimo pažymoje nurodoma, kad šis tarybos sprendimas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams su kuriais susijęs teisės aktas. Kaip tai nesudaro, jei konservatorių meras ir jo kolega tarybos narys kalba priešingai? Šie faktai leidžia daryti prielaidą, kad leidimo išdavimo tvarkos nuostatų keitimas galimai buvo derintas už uždarų durų.
Dėl galimų slaptų susitarimų ir dėl to, jog šis sprendimo projektas galimai atliepia išskirtinai dviejų privačių asmenų interesus bei, jog politikai net ir žinodami tikruosius sprendimo projekto motyvus, galimai sąmoningai teikė Tarybos svarstymui projektą, nenurodydami tikrųjų sprendimo projekto keitimo motyvų, kreipiausi į Palangos miesto savivaldybės antikorupcijos komisiją ir Specialiųjų tyrimų tarnybą. Labai tikiuosi, kad tiek komisija, tiek STT ne tik pateiks šios situacijos išaiškinimą, tačiau ir įvertins ar sprendimo projektas neturi korupcinės veikos požymių.
2023 metų TS-LKD savivaldos rinkimų programoje rašoma, kad bus keliami aukščiausi moralės ir etikos standartai vietos politikams, tačiau Palangos konservatoriams tai negalioja. Negalioja ir deklaracija, jog savivaldoje turi būti girdimi visi balsai: tiek mero, tiek valdančiosios daugumos narių, tiek opozicijos ir bendruomenių. Sprendimas mažinti lošimų organizavimo vietų steigimo atstumus iki švietimo, kultūros įstaigų bei religinių bendruomenių yra svarbus ne tik politinei daugumai, tačiau ir visiems Palangos miesto gyventojams.
Politinės daugumo buldozeris nėra demokratija. Demokratija yra maksimalus skaidrumas ir bendruomenių įtraukimas į ypač svarbių, miesto gyventojus liečiančių klausimų sprendimus. Neabejoju, jog Palangos miesto gyventojai turi aiškią nuomonę ir poziciją dėl lošimo namų Palangoje.
Palangos pavertimas Las Vegasu, kai kuriems konservatoriams neatrodo blogas, tačiau šiandieniniame kontekste, kada kalbame apie sunkiai kontroliuojamą lošimų verslą ir be pagalbos paliekamus bei ligotai į lošimus įnikusius žmonės, mes ne tik kratomės socialinės atsakomybės, tačiau priešingai, prisidedame prie toliau laužomų žmonių likimų.
Kai paaiškėjo, kad buvęs investicijų bendrovės „Baltcap“ partneris Šarūnas Stepukonis milijonus eurų galimai pralošė kazino, tie patys konservatoriai Seime įregistravo pataisas dėl lošimų reklamos draudimo, o Palangos konservatoriai elgiasi atvirkščiai. Iš ko lošia Palangos konservatoriai?